Otkud tolika strka oko homeboxa, kad je istina da takav uređaj koriste i na zapadu i nitko ne stvara frku oko njega? Istina je i da ga tamo nitko ne nudi kao jeftiniju alternativu - operatori ga nude onim korisnicima kojima nisu u stanju ponuditi klasičnu uslugu, privremeno, dok do njega još nisu izgradili mrežu, ili trajno, ako izgradnja nije isplativa do neke previše osamljene ili previše udaljene lokacije.
U pokušaju da naprave zanimljivu kampanju, Vipnetovi marketinški spindoktori zavrtjeli su i sami sebe pa im se ubrzo zamantalo u glavi od velikog interesa kupaca, za kojeg jednostavno - nisu bili spremni. Radi li se o lažnom oglašavanju? Vipnet iz svojeg šarenog šešira zasigurno ni ovaj put nije izvukao ništa više od uobičajenih marketinških trikova, kakve koriste i svi ostali na našem tržištu, no dio korisnika ipak je doveden u zabludu. U razgovoru s mnogima zaključio sam da je jedino zagriženim tehnofilima otprilike jasno što je homebox i čemu služi.
Ostale zanima samo radi li i koliko košta. Premda koristi mobilnu tehnologiju, usluga je zapravo fiksna, i po toj logici, Vipnetu bi bila dovoljna dovoljna dozvola. No, zakon ipak kaže da je za tako nešto potrebno dobiti koncesiju. No, ne želim zastupati druge operatore, i mene u ovom slučaju najviše zanima samo cijena. Ako telefonski impulsi u slučaju Homeboxa mogu biti tako jeftini, onda postoje dva objašnjenja: radi se o dampingu ili se drugim mobilnim korisnicima prenaplaćuje.
A to već itekako živcira. Možemo li doista zaboraviti na fiksnu liniju, kao što nam vipnetovci sugeriraju? Za jedan dio korisnika ponuda je neodoljiva: priključak sve u jednom, bez bušenja po kući ili zgradi, s posebno jeftinim impulsima, za surfanje više nego zadovoljavajuće brzine. No, za one koji požele malo više priča se preokreće - svaki potrošeni kilobajt izvan osnovnog paketa bezobrazno papreno se naplaćuje. Tu homebox otkriva svoju mobilnu prirodu cijene postaju kao da surfate ulicom uz pomoć vašeg mobitela ili connect kartice za laptop.
Isplati se jedino za lagano surfanje i primopredaju e-pošte. Što zadovoljava najveći dio korisnika. No, što je s ostalima? Zašto su uopće takve velike cijene osnovnog, a pogotovo dodatnog prometa u mobilnim mrežama? Koliko bi tu stajao flatrate? Logičan odgovor mogao bi biti da mobilnim operateri još uvijek ne žele da svi navale na takve usluge, jer njihove mreže tomu nisu dorasle. Ili, još vjerojatnije, da jednostavno koriste situaciju pa prenaplaćuju svoje usluge - dok mogu!
Nedavno sam o svemu ovome razgovarao s direktorom marketinga jednog velikog domaćeg operatora, koji me je uvjeravao da ni jedno ni drugo nipošto ne može biti istina. Ali kad sam ga pitao zašto onda svi oni svoje korisnike zapravo kažnjavaju astronomskim cijenama dodatnog prometa, ne bi li im onda bilo u interesu da korisnike potiču da ostvaruju veći promet i na taj način više troše, ostao je zatečen, kao da je to prvi put čuo. Sa iskrenim izrazom lica, rekao mi ja da se strpim dva-tri mjeseca, da će sigurno nešto napraviti. Živi bili pa vidjeli.