Promocija turizma

Mamac za turiste smišljaju i autori slogana 'Kad si gladan, nisi svoj'

Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL
Mamac za turiste smišljaju i autori slogana 'Kad si gladan, nisi svoj'
27.12.2014.
u 18:24
U užem izboru na natječaju HTZ-a pet agencija, predložile su devet slogana, na test tržišta će ih pet
Pogledaj originalni članak

Kako kreativci iz pet marketinških agencija svjetskog glasa zamišljaju hrvatsku turističku priču; njenu glavnu ideju, slogan i moto, prezentirali su krajem proteklog tjedna u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice. Hrvatska strana smatra da u ovoj fazi s javnosti ne treba dijeliti previše detalja vezanih za to što predlažu agencije zavidnih referencija, koje su na natječaju izabrane među 13 ponuditelja, ali neslužbeno doznajemo da je prezentirano devet slogana, a u uži izbor će ih pet.

"Raj na zemlji" propao

Oni koji su ih čuli sve kažu da su neki iznenađujuće nemaštoviti i banalni, ali i da neki zvuče baš svjetski.

U svakom slučaju "Mediteranu kakav je nekad bio" broje se zadnji dani. Hrvatski turizam na taj se slogan, inače, oslanjao dulje od desetljeća. Formalno je bio jedan od samo dva službena slogana nacionalne turističke organizacije.

Prvi, "Mala zemlja za veliki odmor", služio je od osnivanja Hrvatske turističke zajednice početkom devedesetih do 2001. godine kad je turizam dobio "Mediteran kakav je nekad bio". Doduše, sredinu devedesetih u turizmu je obilježio i neslavan pokušaj da Hrvatska postane "raj na zemlji". Ispostavilo se da je autorica tog nikad zaživjelog slogana bila supruga tadašnjeg ministra turizma Nike Bulića, što je ga je stajalo i funkcije. I to unatoč činjenici da je honorar od 12.000 kuna proslijedila u dobrotvorne svrhe.

U vrijeme ministra turizam Damira Bajsa, pak, turizam je uz temeljni dobio i kampanjske slogane "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska", "Tako lijepa, tako blizu" uz još nekoliko inačica prilagođenih pojedinim tržištima.

Svjetski profesionalci

Ovaj put na krovnoj ideji i sloganu hrvatskog turizma rade profesionalci iz agencija Grey Worldwide, SCPF (Segarra, Cuesta, Puig i Fernandez, Si), Bruketa&Žinić, BBDO Zagreb s DEC Comunicacion SA i AMV BBDO, M&C Saatchi&Studio Sonda te McCann Erickson & FutureBrand Ltd. Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić zadovoljan je što su se sa strancima udružili i domaći kreativci, a cijeli proces izbora krovne ideje, slogana i loga, obećava, bit će okončan do proljeća.

Očekivanja su velika. Hrvatski turizam bi od iduće godine trebao nuditi sasvim novu, originalnu turističku priču, potkrijepljenu upečatljivim sloganom. Agencije koje su se javile na natječaj za izbor "velike ideje" hrvatskog turizma autori su nekih globalno poznatih slogana poput Snickersova "Kad si gladan, nisi svoj" (You're not you when you're hungry), VIP-ova "Zagrli život" (Embrace life) ili Vodafonova "Dobre stvari trebaju trajati zauvijek" (Good things should last forever). Također, osmislili su i aktualni novozelandski slogan "100% pure" (Sto posto čisto), australski "Life in a different light" (Život u različitom svjetlu), slogan kojim se koristila Španjolska "Passion for life" (Strast za život) itd. Ponajbolje ideje i rješenja za hrvatski turizam prije završnog će izbora biti testirani na najvažnijim emitivnim tržištima. I to, kako obećavaju u Glavnom uredu HTZ-a, već u prvim tjednima iduće godine. 

>> Pet timova iz zemlje i svijeta smišlja novi turistički slogan

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
11:14 01.01.2015.

Ako se sad radi slogan za 2015, onda su debelo zakasnili. To je trebalo biti napravljeno u proljece 2014. Grcka i Turska vec odavno vrte svoje reklame na televiziji npr. u Poljskoj, a u Velikoj Britaniji je aktivna Spanjolska. Na temelju onog sto sam vidio prosle godine u Sibeniku i Zadru vise je bilo Poljaka, Ceha , Slovaka i Madjara nego Nijemaca, Talijana, Engleza itd. Hrvatska se mora okrenuti prema gostima koji zele posjecivati HR. Hrvatska moze privuci goste nizim cijenama od konkurencje i orginalnosu, a ne kopiranjem drugih. Problem su previsoke cijene u trgovinama, restoracijama, itd. i prekratka sezona.

CA
Cafa
12:53 02.01.2015.

Relax. You're in Croatia. :)