Video za javnost

Mate Rimac: Najbolja je odluka bila da radimo od doma

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Mate Rimac: Najbolja je odluka bila da radimo od doma
30.03.2020.
u 09:18
Naš poznati poduzetnik napravio je video u kojem objašnjava kakva je sada situacija u njegovim tvrtkama Rimac Automobili i Greyp Bikes
Pogledaj originalni članak

Svi zaposlenici poslani su na rad od kuće od 16. ožujka. Moram priznati kako mi se nekoliko dana poslije to činilo pogrešnom odlukom jer je većina drugih tvrtki nastavila raditi, no djelomično i zbog toga nemamo, koliko nam je poznato, nijednog zaraženog, nitko nije takvo nešto javio, rekao je Mate Rimac nastavivši kako ne namjeravaju davati otkaze niti smanjivati plaće.

– Svi naši zaposlenici ostat će na radnom mjestu i svi će dobivati istu plaću. Moj je zadatak da tvrtka ostane stabilnom i u najgorem scenariju, govori u videu poslanom Večernjem listu svetonedeljski poduzetnik.

– Plan je da tvrtka nastavi raditi u razdoblju do 12 mjeseci u najcrnjem scenariju. Oni koji mogu, znači, rade od doma, a od ovog tjedna ipak krećemo raditi i ovdje u nekom minimiziranom timu. Također, pomažemo tamo gdje možemo, radimo to jer mislimo da tako trebamo – rekao je Rimac navodeći kako se mora nastaviti raditi jer su neki projekti tvrtke iznimno bitni poput novog automobila C_TWO za koji je plan isporučivanja već ove godine.

 

– Trenutačno je u tijeku homologacija automobila. Nažalost, testni laboratoriji u Europi, gdje automobil testiramo, također trenutačno ne rade, a ne želimo da rad na automobilu stane pa proizvodimo veliku količinu prototipova jer ih želimo imati dovoljno za homologacijska testiranja i druge aktivnosti. Jako je važno da tu ne stanemo pa ćemo nastaviti s minimalnim brojem ljudi. Isto tako, naš kupac je Koenigsegg koji je u Švedskoj, a tamo je, kao što ste vidjeli, potpuno drukčiji način borbe protiv virusa. Oni normalno rade, a njihova proizvodnja šteka jer mi ne možemo isporučiti baterije, tako da će se na posao vratiti minimalan broj ljudi i na proizvodnji baterija. Na posao se dolazi isključivo dobrovoljno, samo oni koji se osjećaju sigurno i kod kojih nema dvojbi da će nekoga ugroziti. Dolaze samo zdravi, nitko s bilo kakvim simptomima – rekao je Rimac.

Dao je i ukupan broj zaposlenih u dvije tvrtke, u Rimac Automobilima stalno je zaposlenih 584, studenata 59, vanjskih suradnika devet, ukupno 652 ljudi, dok je u Greyp Bikesu stalno zaposlenih 66, dva studenta, isto toliko vanjskih suradnika, ukupno 70. 

– Nadamo se da će se taj rast zaposlenih nastaviti unatoč ovoj krizi, ne namjeravamo odustajati od naših planova – rekao je te naveo kako je za plaće stalnih zaposlenika Rimac Automobila uplaćeno ukupno nešto više od deset i pol milijuna kuna uz dodatke poput vrtića, čije troškove firme plaćaju svojim zaposlenicima. No, napomenuo je kako tvrtke uglavnom na svojim računima imaju vrlo malo gotova novca za preživljavanje u ovakvim situacijama, prikazujući istraživanje JP Morgan Chasea. Ispada da se u većini slučajeva radi o nekih 28 dana. No, ipak u slučaju njegovih tvrtki postoji jedna bitna razlika.

– U dvije godine dobili smo investicija od oko 100 milijuna eura, gotovine. Ljudi trebaju razlikovati prihod i investiciju. Ako tvrtka ima 100 milijuna eura prihoda i profitnu marginu od deset posto, znači da joj ostane deset milijuna eura. Mi smo dobili 100 milijuna eura gotova novca, što je golema razlika. Mi smo tvrtka koja se razvija, koja puno ulaže u razvoj novih proizvoda pa trošimo dosta novca. Ali smo i u dobroj situaciji zbog naših partnera koji ulažu gotov novac. Radimo plan da bez nekih velikih rezova možemo preživjeti do kraja godine, a cilj je postići 12 mjeseci. Čini mi se da ćemo uspjeti, želimo nastaviti sa svim projektima, iako će se neke stvari odgoditi ili ponešto mijenjati, rekao je Rimac podvlačeći da nema diranja plaća zaposlenika.

Osvrnuo se i na poticaje od države i novac iz EU fondova u odnosu na uplaćeno u državni proračun. Prikazao je brojke prema kojima je od 2012. godine do veljače ove godine u državni proračun uplaćeno nešto manje od 13,8 milijuna eura, bez PDV-a, dok su državne potpore iznosile nešto više od dva milijuna eura, a potpore iz EU nešto manje od dva i pol milijuna eura.

– Tu su još i stotine milijuna kuna dobavljačima i plaća zaposlenicima, naveo je objašnjavajući i kako funkcionira, primjerice, novac koji se dobije iz HAMAG-BICRO-a. Naveo je i primjer drugih država gdje su poticaji daleko veći, pa je tako u Mađarskoj njemački Continental za pogon od 450 mjesta dobio državni poticaj od 34 milijuna eura.

– Jedan od naših konkurenata, Williams Advanced Engineering koji i jest dio Williamsa, za tvornicu baterija dobio je od britanske vlade 100 milijuna funti, rekao je Rimac. Komentirao je i mjeru Danske koja će sa 75 posto sufinancirati plaće zaposlenika kako bi se spriječila otpuštanja. Po njemu, treba biti realan i svjestan mogućnosti naše države, a u našem slučaju to nije realno.

– Kao tvrtka uzdamo se u sebe, mislim da smo privilegirani situacijom u kojoj možemo garantirati sigurnost radnih mjesta, rekao je. No sasvim realno smatra kako to malo znači ako hrvatsko gospodarstvo upadne u ozbiljne probleme.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

Avatar links
links
10:16 30.03.2020.

važnije je da ti tata "radi" od doma... da ne drpa više sa Kruljcem i ostalom bagrom

GE
gemist
09:54 30.03.2020.

Poštovani gospodine,onako pretpostavljam,da vam jedan zavarivač koji je doma ne može variti šasiju vašeg auta daljinski niti preko interneta,znam po sebi pošto se time bavim,evo recimo i mi smo doma,ali ne radimo ništa

Avatar Zvjerko10
Zvjerko10
09:39 30.03.2020.

Mate Rimac je prije 3 tjedna napao i optužio diletantima one koji su otkazali autoshow u Švicarskoj jer je on uložio svoj novac. Toliko o brizi za druge.