Mate Rimac hrvatski je poduzetnik koji vlastitim primjerom mijenja sliku poduzetništva i poslovne zajednice te pokušava nametnuti kulturu uspjeha. Bez zadrške komentira društvo, poslovne uvjete, svoj rad i način poslovanja.
I da, ima pravo na to jer posjeduje dvije kompanije Rimac Automobili i Greyp bike, a ona prva koju je osnovao 2009. godine, procjenjuje se, sada vrijedi 200 milijuna eura. Nedavno je s najvećim azijskim proizvođačem baterija, Camel Groupom iz Kine, sklopio ugovor o investiciji vrijednoj 30 milijuna eura čime je zaključeno najveće izravno strano ulaganje u jednu hrvatsku tehnološku tvrtku. Iako ima brojnih ponuda za kupnju, Rimac tvrdi da prodaje djeliće, no i dalje kani ostati većinski vlasnik. Zapošljava 250 ljudi s prosječnom plaćom od, kako tvrdi 10.000 kuna. Živi i posluje u Hrvatskoj u Samoboru i nema u planu otići već proširiti tvrtku i udvostručiti broj zaposlenih.
Bitno je razmišljati globalno
Dojmljivo, stoga ne čudi da se našao i na našem popisu za Gospodarstvenika godine. Prema Rimcu bitno je mijenjati mindset i razmišljati globalno, posebice u kontekstu zaposlenih.
“U svakoj tehnološkoj firmi ljudi su na prvom mjestu, ali nismo u 70-ima gdje ima viška ljudi i nitko ne može dobiti otkaz. Borimo se da dobijemo što bolje ljude. Zapošljavamo Amerikance, Nijemce, Australce, Irce..., a naši ljudi idu u te zemlje. Radnička prava su floskula, mi se trudimo da kod nas bude vrhunski”, rekao je to Mate Rimac nedavno u HRT-ovoj emisiji Nedjeljom u 2 te dodao kako moramo postati atraktivni za cijeli svijet. Mate Rimac, koji još nije napunio 30 godina, zapošljava mahom inženjere, ali i one koji imaju znanja i istovremeno strasti.
Tako je nedavno ispričao kako je bez razmišljanja zaposlio mladića koji mu je došao u firmu s električnim biciklom iz vlastite kućne radinosti. Nije tražio formalan papir ni dokaz znanja i vještina jer ih je doslovno mogao vidjeti. Kada se, pak, radi o savjetima mladim stručnjacima kaže kako valja imati na umu da je ideja sama po sebi bezvrijedna.
‘Ideja je jedan posto posla’
“Ljudi kod nas smatraju da je ideja jako važna, ali ideja je ništa, ideja je jedan posto posla, potrebno je stopostotno odricanje od svega u životu da bi se došlo od nekakve ideje do tvrtke koja hrani obitelji”, rekao je Rimac, te to ilustrira vlastitim primjerom gdje je, tvrdi, neprekidno radi i uči a svjestan je i tko ga je pogurao da slijedi svoje snove.
Već za školovanja je bio talentirani inovator, te je kao županijski i državni prvak u elektrotehnici i predstavljao Hrvatsku na svjetskim natjecanjima.
“Da toga nije bilo, da me profesor nije gurao i nagovarao da idem na natjecanja tko zna bi li danas uopće bilo Rimac Automobila. Jako sam zahvalan na tome”, ističe Rimac.Njegova tvrtka Rimac Automobili deseta je u kategoriji 50 najbrže rastućih u Europi na ljestvici Deloittea. Prvi uradak, auto Concept One, jedno je od najbržih električnih vozila na svijetu, a sada razvija nove modele proizvoda i prihode temelji na baterijama i pogonskom sustavu za električna vozila.
Da se slika sa tri dignuta prsta bio bi ljubimac nasih “kriticnih ljevicara“ ovdje. Igor Flak bi svaki drugi dan pisao ode u njegovu cast.