Posebnosti generacija

Milenijci: Njihova mišljenja oblikovana su modemskom vezom, informirani su i zainteresirani

Foto: Shutterstock
mladi ljudi
Foto: trivantis.com
Generacija Y
Foto: softgarden.de
Generacija Y
Foto: pinterest.com
Generacija Y
Foto: PR FOTO
Generacija Y
Foto: claystaires.com
Generacija Y
Foto: cdn2.hubspot.net
Generacija Y
16.11.2015.
u 12:07
Ambicija se nalazi u izloženosti informacijama i novom obliku društvene povezanosti. Ova dobna skupina govori nekoliko stranih jezika, stremi edukaciji, pravdi, a u političkom aspektu većinom je liberalnih stavova
Pogledaj originalni članak

Upoznajte Saru. Sara je obična djevojka, svjesna svijeta oko sebe, ambiciozna i želi promijeniti stvari, ima velik prag tolerancije, društveno je obazriva, otvorena za promjene i stanovnik digitalnog svijeta. Sara je rođena devedestih i ona je pripadnica Generacije Y.

Karakteristike: - tehnologija ambicioznosttimski igrač - stres - dugovi biti prihvaćen

GENERACIJA TEHNOLOGIJE

Milenijalci ili Generacija Y - obuhvaća mlade osobe rođene početkom 80-ih do 2000. Posebnost ove generacije u činjenici je da su rasli u doba najvećih tehnoloških promjena. Oni su prva generacija koja je odrastala na kompjuterima. Njihova mišljenja oblikovana su modemskom vezom, informirani su i zainteresirani, a do svoje 30 žele postići konkretne uspjehe.

Ambicija se nalazi u izloženosti informacijama i novom obliku društvene povezanosti. Ova dobna skupina govori nekoliko stranih jezika, stremi edukaciji, pravdi, a u političkom aspektu većinom je liberalnih stavova.

Foto: softgarden.de

izvor: softgarden.de

MA MOGU JA TO, AKO NE ZNAM NAUČIT ĆU!

Zadovoljstvo u poslovnom aspektu od velike je važnosti. Pojedinci to pripisuju činjenici da su odrastali uz generaciju koja je slijedila šablonu.

“Idi u školu, upiši fakultet, zaposli se, osnuj obitelj. Ne zaboravi na mirovinu i misli na sebe i svoju budućnost. Osiguraj se, kako ćeš kasnije?”

Dosta osoba koje su slijedile ovaj put pokazale su nezadovoljstvo, bilo u poslovnom ili obiteljskom pogledu. Iz toga razloga, Milenijalci pokušavaju izabrati “pravi put”, slijediti ono što ih interesira i ispunjava. Iako se dobiva dojam nestabilnog zaposlenika, informiran radnik sa strasti prema poslu doprinijeti će puno više nego prije.

Pokazalo se da je Generacija Y, izuzetno zanimljiva i uporna radna snaga, ali poslodavci primjećuju slabe radne navike. 51% smatra da su prezahtjevni, imaju visoka očekivanja te su lako ometeni. Problem fokusiranja dolazi iz digitalnog svijeta s kojim su srasli. Sveprisutnost gadgeta i slaba razina koncentracije. Pogotovo danas, kada probavljamo brze vijesti, kratke videe, veći protok informacija nego ikad, a trendovi se uzastopno mijenjaju.

Današnji mladi puno češće mijenjaju posao i ne pokoravaju se konvencionalnim pravilima. Unatoč tome što dolaze iz okruženja baka i djedova koje je zahvatila ekonomska kriza i učeni su sigurnosti. Oni riskiraju, ali staju uz svoje sposobnosti. Nasljednici su srušene ekonomije, sa vjerom da će novonastalom doprijeniti naučenim.

JA VOLIM SAMO SEBE

Imaju veliki osjećaj sebe. Generacija su koja mijenja stvari i utječe na svijet, žele globalne promjene. Lakše će migirirati zbog posla ili napretka u životu, imaju manji strah od nepoznatog, a konstrukcija današnjeg svijeta omogućava im tranzicije. Važno im je gdje idu.

Ankete pokazuju, kako se problem narcisoidnosti rodio na internetu, točnije društvenim mrežema. Socijaliziranje web prostorima nudi veliku mrežu prijateljstava, poznanstava i globalne povezanosti i značajno podiže osjećaj vlastite vrijednosti. Generacija Y upravo je online i treba joj “lajkova”.

Nova vrsta komunikacije osim povezanosti, donijela je izoliranost. Mlade generacije tvrde da ih upravo to potiče na kreativnost i razmišljanje. “Možemo se odvojiti od svijeta i stvoriti ideju unutar svog mjehurića.”

U doživljavanju sebe, veliku ulogi imao je način odgoja i roditelji (Generacija X). Naučeni su da mogu biti što požele, a sada je vrijeme da se u to uvjere.

Foto: pinterest.com

PETAR PAN GENERACIJA

Generacija koji ne želi odrasti? Američki sociolozi primjetili su sklonost ostajanja kod kuće puno duže nego kod starijih generacija. Prijelaz u odraslo razdoblje usporio se, a Milenijalcima možda i odgovara udobnost. Razlog smo pronašli u stanju današnje ekonomije. Visoke cijene smještaja, troškovi obrazovanja i podrška odraslih.

Foto: PR FOTO

“U prijašnjim generacijama, vjenčao si se, započeo karijeru. Mladi su danas uvjereni da je ovaj pristup donio do mnogih razvoda i nezadovoljnih ljudi. Većina se želi oženiti, ali žele to napraviti ispravno, “iz prve”, isto kao i kod odabira karijere.” - kaže Kathleen Shaputis, američka sociologinja.

GENERACIJSKI JAZ? Duran Duran vs. Britney

Generacija X (1960 .– 1980.) rasla je pod drugačijima pravilima. Važna je priprema, planiranje i organizacija. Generacija su old school načina rada i prilagođavanja digitalizaciji.

Gen Y obično je nepripremljena. Što bude biti će. Vole kraće, nenadane sastanke, više improviziraju. Žele priznanja odmah. Snalažljivi su.

Walkman vs. Nintendo.
Povratak u budućnost vs. Romeo i Julija.
Kate Moss vs. sestre Olsen.

Razlike su vidno prisutne, ali donose pogodnosti koje jedni drugima mogu prenijeti, a omogućuju poboljšanje u poslovnom svijetu.

Y U BROJEVIMA

2 godine prosječno je radno vrijeme na istom poslu
25% vjeruje u Boga, 19% osjeća “prisutnost “, a 38% ne vjeruje
50% želi započeti vlastiti posao ili su već započeli
61% osjeća odgovornost biti promjena u svijetu
80% zanima kako je njihova hrana uzgojena
87% naručiti će kvalitetan obrok, čak i kada nemaju puno novaca

Foto: claystaires.com

92% smatra da se poslovni uspjeh mjeri po nečemu većem od profita, izvor: claystaires.com

Žele personalizirane proizvode, kupuju online i ekološki su osvješteni. Ne vjeruju lako prodavačima ili kompanijama, za one koji ukazuju na povjerenje, spremni su potrošiti više. Preferiraju domaće proizvođače, puno više putuju, a biraju jeftinije prijevoznike i nekonvencionalne oblike smještaja. Važno je iskustvo.

SAŽETAK

  1. Uporni su. Vjeruju da mogu promjeniti stvari i idealiziraju
  2. Žele djelovati odmah, pa se javlja nestrpljivost
  3. Vole interakciju, ali neće ju inicirati ako mogu djelovati samostalno
  4. Iako zvuče sebično, zapravo imaju visoko samopouzdanje
  5. Žele istražiti budućnost, ali ih pojava puno stvari odjednom plaši

Promatranjem rasta Generacije Y, pokazalo se da će vjerojatno biti najobrazovanija generacija do sad. Otvorena za promjene i sposobna dugoročno djelovati na svoju okolinu.

Foto: cdn2.hubspot.net

Otvara se pitanje, Generacije Z, nasljednika koji su već kao djeca bili izloženi onome što su Milenijalci prošli kroz adolescenciju. Izvor: cdn2.hubspot.net

Generation Z loading...

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr