Solidna sezona u ovoj godini krize hrvatskom je turizmu vrijedna propusnica za daljnji put, a strategijom razvoja, čija izrada počinje, trebao bi kompletirati putnu dokumentaciju za budućnost. Kakva bi pak ona trebala biti i kojim je alatima osigurati bavit će se idućih mjeseci ekipe stručnjaka.
Za sada turizam ima strateški marketinški plan, koji se formalno odnosi na razdoblje do 2014., ali daje zaviriti i dalje, sve do 2020., kad bi našu zemlju trebalo godišnje posjećivati gotovo dvostruko više stranih turista nego sada, koji bi kod nas prespavali čak 80 milijuna noći i napravili gotovo 20 milijardi eura prometa.
Ostati neprepoznatljiv
Naravno, sve uz znatno bolje cijene nego sada i puno veću kvalitetu i sadržajnost našeg turizma. Kad je takav plan donesen, nije bilo negodovanja turističke javnosti. Kako se i protiviti većoj kvaliteti i gotovo triput većim prihodima? Sada se, međutim, otvara pitanje hoće li strategija razvoja uistinu trasirati put u tako elitno turističko društvo.
– Pred nama su dva scenarija: ili pravi, suštinski razvoj ili ostati na istome, s prevladavajuće masovnim i neprepoznatljivim turizmom – ocjenjuje istarski hotelijer Veljko Ostojić. – Hrvatska može biti Austrija na Mediteranu, s visokokvalitetnim turizmom, s puno velikih turističkih tvrtki, ali i malih kvalitetnih objekata. Nužno je osigurati uvjete da se privatni smještaj može pretvarati u ozbiljan obiteljski biznis, a kampovi u holiday parkove.
Mora se stvoriti povoljniji okvir za rekonstrukciju postojećih hotela te omogućiti i nekoliko velikih green field projekata u turizmu. Uz takav razvoj, atrakcije, očuvanu prirodu i prošlost pretočenu u stil života, hrvatski turizam svoje rezultate može i udvostručiti – kaže Ostojić i dodaje da će naš turizam biti uspješan onda kad u svakom trenutku u godini bude ugošćivao bar 50.000 turista.
Prvo iz krize
Predstavnici agencija, kampova i privatnog smještaja nešto su oprezniji. U idućem desetljeću računaju s maksimalno četiri milijuna gostiju i pet milijardi eura više nego sada.
– Dalje neće ići bez kvalitetnijih rješenja za investicije, zaštitu prirode i održivi razvoj – naglašava agencijski stručnjak Ivan Pukšar.
Predstavnik privatnih iznajmljivača Nedo Pinezić dvoji pak da desetljeće obilježeno krizom uopće dostaje za velike promjene.
– Volio bih 2020. naš turizam vidjeti u rukama naših građana kroz tisuće malih poslovnih subjekata iz svih djelatnosti – kaže Pinezić – Ali prije strategije razvoja turizma treba nam strategija izlaska iz krize, pa razvojna strategija zemlje, a onda kompatibilne razvojne strategije za poljoprivredu, turizam, promet, industriju, itd.
Iz kabineta Damira Bajsa kao odgovor na pitanje o budućnosti turizma zasad stiže još jedan popis želja: “Turizam u budućnosti mora biti izvoran, prepoznatljiv i konkurentan“.
Ministarstvo turizma pokrenulo je izradu strategije turističkog razvoja
VIDEO Pogledajte spektakularan gol Marka Livaje, o ovim škaricama dugo će se govoriti
Na deset metara, okrenut leđima suparničkim vratima, Livaja se odlučio za škarice te ih je sjajno izveo pogodivši za 1-0 splitskog sastava.
VIDEO Ovako izgleda kuhinja eurozastupnice Biljane Borzan: Moderni uređaji i otok prekriven granitom
Biljana Borzan, koja je po struci liječnica, svoj je životni put započela na Medicinskom fakultetu, gdje je upoznala supruga Vladimira.
Recite zbogom kamencu u kuhalu: Uklonite ga uz pomoć ove 'čarobne' otopine
Uklanjanje kamenca je važno jer ostavljanje da se nakupi može oštetiti vaše uređaje
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'
Hrvatska je od pamtivjeka bila turisticka zemlja za proleterijat europe i takva ce i dalje ostati, tu ni tisucu luksuznih golfterena ne moze promijeniti.