TKO JE SVE BACIO OKO

Mlinar nije na prodaju, ali žele ga i Slovenci i Belgijci

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Mlinar
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Mlinar
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Mlinar
26.01.2017.
u 10:35
Mlinar je otvorio i poslovnice u inozemstvu, no potencijal mu je u odnosu na ostvarenje veći unutar većeg sustava, kažu bliski najvećem pekaru
Pogledaj originalni članak

Svake godine dobivamo konkretne ponude za kupnju, ali vlasnik se do sada nije odlučio za prodaju, piše u jučerašnjem priopćenju iz Mlinara koje je potpisao sam vlasnik Mato Škojo, nakon što je u javnost stigla informacija da taj uspješni osječki poduzetnik prodaje svoj biznis za pola milijarde kuna. U igri su, tvrdi se, Podravka, koja je već poslala neobvezujuću ponudu, te slovensko-srpska grupacija Don Don. No, iako u hrvatskim pekarskim krugovima drže da to nije nemoguće te da je zadnji čas za konsolidaciju domaćeg tržišta koje je zbog previše jakih igrača i protekcionizma u okolnim zemljama ograničeno, Škojo misli drukčije.

Škojo: Ostvarujemo planove

– Posljednjih nekoliko godina Mlinar vrlo uspješno ispunjava, čak i premašuje, sve ambicioznije poslovne planove na povećanju proizvodnje i širenju plasmana. Također, s obzirom na sve znatniji upliv u pekarskim segmentima različitih europskih tržišta i kvalitetno utemeljene, a ponegdje i već ostvarene ambicije nastupanja na tržištima drugih kontinenata, tvrtka je godinama pod velikim pritiskom zainteresiranih investitora iz cijelog svijeta – objašnjava on.

S obzirom na dostupnost informacija o atraktivnim poslovnim planovima koje je uprava tvrtke koncipirala za iduće trogodišnje razdoblje, povećan interes i pritisak investitora zapravo je očekivan, dodaje Škojo. Stoga se, napominje, u ovom trenutku ne može upuštati u medijska nagađanja o interesima onih koji Mlinar vide u svojim vlasničkim portfeljima, nego je tvrtka i dalje pojačano koncentrirana na ostvarenje planova u idućem poslovnom razdoblju.

Iz krugova bliskih Škoji kažu da je Mlinar posljednjih godina povukao nekoliko atraktivnih poteza s otvaranjima prodavaonica u Njemačkoj, Sloveniji, Mađarskoj, Australiji, Švicarskoj... no njegov je potencijal u odnosu na realizaciju puno veći unutar nekog većeg sustava u kojemu bi mogao dalje rasti. Mlinar je u 2015., prema podacima Poslovne Hrvatske, ostvario oko 440 milijuna kuna prihoda i blizu 50 milijuna kuna neto dobiti, a kad bi ga, primjerice, preuzela Podravka, i to preko slovenskog Žita koje je lani spremila u portfelj, postala bi regionalni lider na tržištu pekarskih proizvoda s godišnjim prihodom od 1,5 milijardi kuna. No, pritom se ne zaboravlja kako se 2014. rješavala pekarskog biznisa kao neprofitnog – čak se u dvorište tvornice u Koprivnici uselila Klara.

Don Don, koji se također spominje u shemi preuzimanja Mlinara, od Agrokora je 2015. kupio Pekarne Grosuplje, navodno za 400 milijuna kuna, koje je Ivica Todorić dobio s Mercatorom, a od konsolidanata pekarskog biznisa u regiji spominje se i belgijska La Lorraine grupa koja je lani osnovala poduzeće u Hrvatskoj i Škoji također dala ponudu za kupnju Mlinara.

Dubinsko snimanje

Iz neslužbenih izvora bliskih Podravki kažu da je Mlinar tek jedna od sedam-osam kompanija koje ta kompanija razmatra kao potencijalno preuzimanje. Tek predstoji dubinsko snimanje Mlinara, što znači da se odluka o mogućem preuzimanju može donijeti tek na jesen, a do tada će Podravka već najvjerojatnije imati novo vodstvo.

Sljedeći mjesec Podravka navodno otvara i novu tvornicu u Tanzaniji. Neki stručnjaci već su prije izrazili negodovanje zbog gašenja proizvodnje u Hrvatskoj i kupnje slične proizvodnje u Sloveniji, a sada još i proizvodnju dječje hrane sele na tržište Afrike. Neke druge analize kažu da je kupnja Žita bio poslovni pogodak, a da će to biti i tvornica u Tanzaniji u kojoj će se proizvodnja obavljati za tamošnje tržište na kojem sve više kompanija pokreće proizvodnju.

>> Mlinar otvorio prvu franšizu u Australiji

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.