Moja poduzetna Hrvatska

Veliko finale u Koprivnici

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Festival MOJA PODUZETNA HRVATSKA Koprivnica
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Festival MOJA PODUZETNA HRVATSKA Koprivnica
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Festival MOJA PODUZETNA HRVATSKA Koprivnica
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Festival MOJA PODUZETNA HRVATSKA Koprivnica
07.11.2016.
u 10:00
Upravo malo i srednje poduzetništvo pokreće i popravlja krvnu sliku nacionalnog gospodarstva
Pogledaj originalni članak

U suradnji s gradovima i županijama, a s ciljem promocije malog i srednjeg poduzetništva, Poslovni dnevnik, Večernji list i 24 sata ove su godine pokrenuli Festival poduzetništva, obrtništva i OPG-ova nazivom Moja poduzetna Hrvatska.

Projekt su prepoznale i podržale Hrvatska gospodarska, Obrtnička te Poljoprivredna komora, kao i Hrvatska zajednica županija te brojni partneri. Naime, za sinergiju je bila ključna činjenica da upravo malo i srednje poduzetništvo pokreće i popravlja krvnu sliku nacionalnog gospodarstva.

Tako iz Vipneta poručuju da su dijelom festivala postali zbog osjećaja odgovornosti da malim i srednjim poduzetnicima trebaju olakšati poslovanje i to proizvodima kreiranima po njihovoj mjeri. Multi-tasking, dostupnost i mobilnost danas su nužni u svakom poslu, stoga Vipnet nudi sve na jednom mjestu: fiksne i mobilne telefone, stalni pristup internetu i prijenos podataka u mobilnoj i fiksnoj mreži, kao i ICT usluge, uključujući cloud rješenja.

Iz tvrtke Carlsberg Croatia ističu da su s velikim zadovoljstvom podržali Festival poduzetništva, obrta i OPG-a jer u svakodnevnim poslovnim i životnim situacijama uviđaju sve veću važnost ovog segmenta gospodarstva.

Dodali su da je dio njihove korporativne odgovornosti upravo da u svakoj prilici čvrsto stanu uz lokalnu zajednicu i njezine gospodarske subjekte te kvalitetne projekte, dodavši da posebno vjeruju u snagu sinergije.

Podstreh boljoj poduzetničkoj klimi došao je i od PBZ Carda koji se Mojoj poduzetnoj Hrvatskoj pridružio, kako naglašavaju, zbog višeslojnosti, cjelovitosti i sveobuhvatnosti projekta. Motivacija uključivanja u projekt bila je i želja da festival osigura snažnu promociju poduzetnika, obrtnika i OPG-ova te stvaranje jakog poduzetničkog duha.

Ova zajedničkim snagama pokrenuta pozitivna priča krenula je iz Dubrovnika u ožujku 2016., dok je finalna manifestacija održana ove subote u Koprivnici. Festival je startao, kako jeranije spomenuto, u Dubrovniku, nakon čega su domaćini bili Šibenik, Sv. Ivan Zelina, Velika Gorica, Trilj, Virovitica, Daruvar, Ludbreg, Krapina, Vinkovci, Labin, Zadar, Zaprešić, Makarska te Koprivnica. Svaka je poduzetnička priča drugačija, no jedna se stvar ipak pokazala zajedničkom - za uspjeh je potrebno uložiti zaista puno truda i imati poprilično strpljenja.

Kao i gradovi, različiti su profili poduzetnika i obrtnika – neki od njih u tome su godinama, neki su tek počeli, neki nemaju niti jednu pritužbu, neki ih imaju pregršt. Dobar dio njih požalio se na previsoke sajmišne kotizacije koje su im standardna prepreka češćem sudjelovanju na sličnim sajmovima, pa su se na besplatni festival Moja poduzetna Hrvatska priključivali i u nekoliko gradova što je ujedno i najbolji dokaz uspješnosti ovog koncepta.

U svakom slučaju, u svoje proizvode bez obzira na tržišne okolnosti zaista vjeruju i nije im problem na festival Moja poduzetna Hrvatska doći ni sa sasvim drugog kraja zemlje. Istovremeno su pokazali i posvemašnju maštovitost jer se rijetko kada na istom mjestu može vidjeti tako šarolika ponuda proizvoda – od neizostavne prirodne kozmetike kojoj se cijene, ovisno o sastavu, kreću od 30 do nekoliko stotina kuna, preko tradicionalnih i drvenih dječjih igračaka, zatim delikatesa poput čajeva, sira, meda, suhomesnatih proizvoda, te nakita, suvenira i tradicionalno vezene odjeće, ali i lijekova i pripravaka od konoplje i još puno, puno toga.

Gotovo da nema proizvoda ili namirnice koje ne bismo mogli kupiti kod hrvatskih obrtnika i OPG-ovaca. Još je jedna zanimljiva činjenica izašla na vidjelo upravo kroz razgovore s poduzetnicima u sklopu Moje poduzetne Hrvatske, a to je snaga mladih ljudi, sasvim različita od one u medijima inače prisutne slike o „izgubljenoj generaciji“.

U nekoliko se slučajeva radilo o zaista mladim ljudima koji su ili otvorili ili od roditelja preuzeli obiteljsku tvrtku te se odlučili samostalno boriti sa tržišnim izazovima ili su brojni roditelji ispričali kako im u radu pomažu upravo njihova djeca.

Neki se, s treće strane, upravo profesionalno usavršavaju u smjeru fitoaromaterapije jer su obiteljski biznis s aromatičnim biljem zavoljeli odmalena. Gledano s onog ponešto ozbiljnijeg aspekta, mali i srednji poduzetnici ukazali su i na vlastitu iznimnu fleksibilnost jer njihova tržišna pravila diktiraju isključivo kupci.

Svoju ponudu moraju konstantno osvježavati, a cijene prilagođavati u odnosu na konkurenciju. U svemu tome prisutan je i povećan rizik od toga da samo jedan ozbiljniji mraz ili kakva biljna bolest mogu uništiti nasade, uslijed čega ostaju bez materijala za rad.

Na kraju, razloga za ponos po zaključenju uspješne prve sezone Moje poduzetne Hrvatske imaju i organizatori, i gradonačelnici i župani, sudionici ali i partneri.

>> Ovih 6 timova upalo je u 10. generaciju Zagrebačkog inkubatora poduzetnišva

Pogledajte na vecernji.hr