Newscorp u borbi protiv informacijskih "pirata" i neplatiša

Murdoch od proljeća počinje naplaćivati informacije na internetu

Foto: Reuters
Murdoch od proljeća počinje naplaćivati informacije na internetu
17.11.2009.
u 19:19
Australski mogul s američkom putovnicom na proljeće počinje naplaćivati informacije. Prva tvrtka Newscorpa koja će krenuti u bitku s korisnicima bit će The Times.
Pogledaj originalni članak

Ideja Ruperta Murdocha da želi početi naplaćivati informacije koje će se objavljivati na internetskim stranicama u njegovu vlasništvu dobila je neočekivanu potporu krajnjih korisnika. Istraživanja pokazuju da bi otprilike 48 posto britanskih i američkih korisnika bilo spremno platiti određenu svotu kako bi mogli pristupiti informacijama Newscorpa. No, iznenađujuće je da su Amerikanci i Britanci zauzeli prva mjesta u istraživanju jer je 66 posto Finaca spremno platiti. Slijede ih Nijemci sa 63 posto te Talijani sa 62 posto.

Australski mogul ponovno je potvrdio svoje prošlotjedne izjave da se zalaže za to da se neke od njegovih novina koje se može pratiti i na internetu počinju naplaćivati u virtualnom svijetu, no nažalost ne i virtualnim novcem već stvarnim. Cijelu polemiku je pokrenulo Murdochovo protivljenje Googleovu objavljivanju Newscorpovih sadržaja, koji je odgovorio da se neće suprotstavljati odluci Murdocha.

The Times postaje testni igrač Murdochova imperija

Potvrdu o tome da će Murdoch započeti s blokadom informacija danas je potvrdio i The Times, novine koje postoje više od 200 godina. Uprava je najavila da će se njihov sadržaj početi naplaćivati sljedeće godine jer kako je i sam Murdoch prošli tjedan naglasio, internetske stranice i portali nisu održivi ako se sve sadržaje nudi potpuno besplatno. Doduše, cijena tih sadržaja bit će puno manja od cijene novina, no ponovno se postavlja pitanje slobode medija, koja će se sada "morati" prilagoditi situaciji te pravu pojedinca na informacije.

The Times se odlučio za jedan financijski model koji će korisniku omogućiti dnevno plaćanje čime ostvaruje pravo na sve sadržaje objavljene tog dana. Vodstvo The Timesa odlučilo se protiv modela selektivnog plaćanja gdje bi korisnici mogli platiti za svaki pojedinačni članak koji žele pročitati u cijelosti.

- Sljedeće godine na proljeće počet ćemo naplaćivati naše digitalno izdanje - rekao je urednik lista, James Harding.

Što se tiče odustajanja od pojedinačnog plaćanja tekstova Harding je konstatirao da se u slučaju pojedinačnog plaćanja mediji moraju puno više ravnati po željama čitatelja, što bi se negativno odrazilo na kvalitetu portala, odnosno stranice.

- Našli bi se u situaciji da pišemo puno više o Britney Spears negoli o tamilskim tigrovima na sjeveru Šri Lanke.

Dodaje kako su troškovi kvalitetnog izvještavanja iz kriznih područja puno veći nego troškovi izvještavanja o događajima koje bi se moglo okarakterizirati kao "žute". Napominje da je The Times potrošio milijun i pol funti kako bi uspostavio bazu u Bagdadu za najžešćih sukoba u toj zemlji. To su, kako on tvrdi, glavni razlozi zašto se mora okrenuti nova stranica u digitalizaciji medija.

Može li se kvaliteta održati naplaćivanjem sadržaja nije jasno. Također nije jasno hoće li se moći spriječiti tabloidizacija medijskog prostora naplaćivanjem sadržaja koji najčešće nemaju onu analitičku dimenziju kakvu imaju istraživački tekstovi u časopisima, tjednicima i nekim dnevnim novinama ili će se jednostavno skupo platiti novine, odnosno sadržaj koji je jeftin u "nabavi" i proizvodnji.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar sebastian
sebastian
02:38 18.11.2009.

Pa toga ima i u HR, naplacivanja nekih opsirnijih clanaka naprimjer Novi List itd. zanima koliko postotaka tih citatelja clanak placa, meni nebi napamet doslo nesto platiti, jer takav interesantni clanak nepostoji za mene osobno !!!!

VI
vidinvas
20:36 17.11.2009.

Triba privatniku novca jadnik nema i predlazem da jednu humanitarnu akciju da organiziramo za sirotana

JJ
jjonja
21:30 17.11.2009.

Kao da te \"informacije \" imaju ikakvu vrijednost osim za širitelje globalnog imperija koji se stvara, a Murdoch je njihov glasnogovornik pa nam prodaje propagandu pod vijesti i još bi to naplatio dajući time beznačajnome nekakav značaj.Prodaj si mami svojoj Murdoče jedan ...