stefano vlahović

Najbogatiji Hrvat u Rusiji planira dolazak na hrvatsko tržište

Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
Foto: Arhiva tvrtke
produkty pitania, stefano vlahovic, damir imamović (1)
04.12.2011.
u 14:00
Projekti već postoje, ali još ne žele otkrivati detalje. Osim što u liniji brenda Zlatni pjetlić imaju dalmatinsku pašticadu, rade i na drugim proizvodima kojima će povezati Ruse i Hrvatsku.
Pogledaj originalni članak

Početkom devedesetih u Rusiji se bilo dovoljno pojaviti, sredinom devedesetih nešto zanimljivo i ponuditi, poslije financijske krize 1998. preživjeti, a od 2005. tržište zna što hoće, svi su tu i glavni su kriterij uspjeha kvaliteta i razumna cijena, kažu u tvrtki Produkty Pitania najuspješnijeg Hrvata u Rusiji Stefana Vlahovića, čije se bogatstvo još prije nekoliko godina procjenjivalo na više od 100 milijuna dolara.

Nikad nije kasno

Vlahović je u Rusiju došao s majkom, koja je početkom 80-ih vodila trgovačko predstavništvo Omnia u Moskvi. U Americi je studirao ekonomiju te ruski i japanski jezik. Neko je vrijeme živio u Japanu i Italiji, a danas vodi kompaniju koja je najveći proizvođač smrznutih proizvoda u Rusiji i jedan od najvećih u istočnoj Europi. S četiri tvornice u kalinjingradskoj regiji Vlahović s asortimanom od polugotovih mesnih proizvoda do proizvoda od tijesta i povrća drži 18 posto, a s paniranom piletinom i 45 posto ruskog tržišta. Oko 10 posto proizvodnje završava u izvozu u Bjelorusiju, Kazahstan te Ukrajinu, ovisno o trenutačnim političkim odnosima među zemljama.

Damir Imamović, potpredsjednik uprave kompanije, kaže kako samo hamburgera proizvedu 200 do 300 tona dnevno, što znači da svaki Rus u prosjeku pojede jedan njihov proizvod na dan. Prisutni su i u svim lancima brze hrane u Rusiji osim u McDonald’su, pri čemu su najviše orijentirani na njegova rivala Burger King.

– Burger King posljednjih godina dinamično napada rusko tržište, a kako smo se zbog specifičnih odnosa između te dvije kompanije morali opredijeliti za jednu od njih, mi mu u tome svesrdno pomažemo – objašnjava Imamović, ističući kako je McDonald’s na rusko tržište došao 90-ih, a Burger King tek 2009. Svi su bili uvjereni kako su zakasnili gotovo 19 godina, no plan je Burger Kinga da se već za 2,5 godina izjednači s rivalom u broju restorana i u tome zasad u potpunosti uspijeva.

– To znači da je na ruskom tržištu sve moguće i nikad nije kasno, pa tako ni za Hrvatsku. Dapače, mislim da je Hrvatima čak i lakše nego ostalima jer ih Rusi oduvijek simpatiziraju, pogotovo otkako smo im prije tri godine neizravno omogućili plasman na EP u nogometu. No, treba imati vrlo jasnu ideju, biti prisutan i poštovati to tržište, umjesto da većina Hrvata misli kako je Rusija još SSSR, gdje je dovoljno donijeti bilo što i svi će pasti u nesvijest – ističe Imamović, koji je i na nedavnom Croatian Gourmet Festivalu u Moskvi poručio kako hrvatski turizam, delicije i kvalitetna vina moraju pričati priču kakvu i oni pričaju svojim jelima, a nakon što Rusi doznaju za njih i probaju ih, moraju im biti dostupni i kod kuće.

Samo je nebo granica

U liniji gotovih smrznutih jela pod poznatim brendom Zolotoj Petušok (Zlatni pjetlić) Vlahović ima i dalmatinsku pašticadu, koja je u Rusiji popularnija s pire krumpirom. No, rade i na drugim proizvodima kojima će povezati Ruse i Hrvatsku. Njegova kompanija trenutačno je, doznajemo, i na pragu svoje najveće investicije u 2012. Ulažu, naime, čak 300 milijuna dolara u vertikalno integriranu proizvodnju pilećeg mesa, koju dosad nisu imali, i u pregovorima su o kupnji svoje prve farme. Nakon toga samo je nebo granica, pa najavljuju i ulaganja u Hrvatsku.

– Projekti već postoje, ali sada ne bih o njima – kaže Imamović, ističući kako su iz Produkty Pitania jako puno uložili u rusko tržište, stvorili dobre poslovne veze i osjećaju se ugodno, no nakon što se sve tamo posložilo, vrijeme je da “za svoju dušu” rade i u Hrvatskoj.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.