dobra niša

Nesuđeni novinar u Zadru proizvodi ronilačka odijela

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
igor nuić (1)
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
igor nuić (1)
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
igor nuić (1)
03.11.2012.
u 16:54
Iako prethodnici nisu uspjeli, Igor Nuić vjerovao je u uspjeh koji je i potvrđen nakon samo godine dana rada
Pogledaj originalni članak

Kada je kao 12-godišnji dječak prvi put obukao ronilačko odijelo i zaronio u makarsko podmorje, Igor Nuić nije ni slutio da će mu to odrediti život, a 12 godina kasnije osigurati egzistenciju. Iako je upisao i apsolvirao novinarstvo na Filozofskom fakultetu u Zadru, bavljenje podvodnim ribolovom i ronjenjem na dah sve su ga više udaljavali od novinarstva koje je, kaže, u Hrvatskoj na izdisaju.

– Kako mi je godišnje kroz ruke prolazilo mnogo ronilačke opreme, koja je uglavnom proizvedena u inozemstvu i kojoj sam pronalazio sve više mana, s grupom istomišljenika često sam razgovarao o tome kako poboljšati kvalitetu ronilačkih odijela i domaćem tržištu ponuditi proizvod koji će se razlikovati od konfekcije koja dolazi iz Kine, objašnjava 25-godišnji Makaranin kojemu je od ideje do realizacije projekta trebalo manje od dvije godine. Budući da nije imao ni ušteđevine ni bogatog sponzora koji bi stao iza njega, obratio se Razvojnoj agenciji grada Zadra koja je financijski podržala projekt i ponudila mu prostor u Poduzetničkom inkubatoru.

– S kreditom koji sam dobio otkupio sam strojeve i dio materijala jedne propale tvrtke iz Splita koja se prije mene okušala u ovome poslu. Njihov neuspjeh nije me obeshrabrio, štoviše, čvrsto sam vjerovao u to da prostora za ovakve proizvode ima. Danas, nepunih godinu dana od pokretanja posla, mogu reći da sam bio u pravu. U Hrvatskoj se puno ljudi amaterski i profesionalno bavi ronjenjem, podvodnim ribolovim, surfanjem, kitesurfingom, ali moj cilj bio je da se kvalitetom dokažem u inozemstvu i stvorim hrvatski ronilački brand, kaže nesuđeni novinar koji u 50-ak četvornih metara radionice s još dvoje radnika koje je zaposlio dnevno proizvede desetak ronilačkih odijela i prateće opreme, od čarapa, rukavica, prsluka, pododijela, bermuda, olova…. U nepunih godinu dana iz tvrtke Dive in na domaće i strano tržište otišlo je gotovo petstotinjak ručno izrađenih odijela od neoprena koje je struka prepoznala i priznala. Za klasičnu reklamnu kampanju nikad nije imao dovoljno novca, ali priča o kvalitetnoj opremi iz Zadra širila se najprije preko Facebooka, a onda usmenom predajom među roniocima. Osim izrade ljetnih i zimskih odijela po mjeri i standardnih veličina, Dive in servisira ronilačku opremu, na sve proizvode daje jednogodišnje jamstvo, a odnedavno su na tržištu i karbonske peraje.

– To su profesionalne peraje, zapravo prednji listovi iznimno visoke kvalitete, lakoće i savitljivosti.

Planova je puno, od proizvodnje harpuna do podvodnih pušaka, iako je za puške vrlo komplicirana zakonska regulativa. Neuspjeha se ne bojim,mi smo i prepoznati i traženi, odijela smo izvozili u Australiju, Njemačku, Crnu Goru, a ovaj tjedan prva pošiljka odlazi u Španjolsku. Naša roba prodaje se u 20-ak specijaliziranih trgovina u Hrvatskoj, a sve se može naručiti i putem interneta, objašnjava mladi poduzetnik koji tvrdi da su za pokretanje posla najbitniji dobra ideja i upornost.

– Mene administracija nije kočila, baš suprotno. Ili sam imao sreće ili sam naišao na ljude koji su prepoznali dobar projekt i dali nam vjetar u leđa. Ali i da je scenarij bio drukčiji, sigurno ne bih odustao, zaključuje.

>>'Poduzetniku su uspjeh i posao važniji od godišnjeg odmora'

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.