Najveće gospodarstvo Europske unije, ono u Njemačkoj, suočava se sa sve većom nestašicom vozača kamiona, a što će nužno dovesti do problema u opskrbi i rasta troškova prijevoza, i to u čitavoj Europi. Razloga za ovakvu situaciju je nekoliko – neatraktivnost zanimanja kamiondžije za mlade Nijemce, visoki troškovi stjecanja kvalifikacija, ukidanje vojne obveze, ali ponajviše jeftina konkurencija iz novijih članica EU-a, posebice Bugarske i Rumunjske, piše Poslovni dnevnik.
Hrvatska je za sada sigurna od odlijeva vozača kamiona jer nam je Njemačka, kao i većina zemalja zapadne Europe, uvela minimalno dvogodišnju zabranu zapošljavanja, a koja će se vrlo vjerojatno u konačnici protegnuti sve do sredine 2020. godine. Marijan Banelli, predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici (HCP), kaže da su naši vozači među najkvalificiranijima u Europi te da je sigurno da će u slučaju otvaranja tržišta rada doći do stanovitog, ali vjerojatno ne zabrinjavajućeg, odljeva kadrova.
“Mi smo dva koraka odmakli od većine ostalih u Europi po pitanju obučenosti vozača. Većina naših vozača završila je srednju prometnu školu, dok je u Europi najčešće riječ o nekim tečajevima od šest mjeseci. Štoviše, da bi se prilagodili EU normama, mi smo čak morali ublažiti naše pravilnike o dobivanju kvalifikacija i omogućiti da kamionima upravljaju i ljudi bez strukovnog obrazovanja”, kaže Banelli.
U HCP-u za sada nisu zamijetili neke promjene nakon ulaska naše zemlje u EU, no kažu da će se neke konkretnije analize moći dati tek krajem godine. Naime, iako je 1. srpnja pristupila Uniji, Hrvatskoj je nametnuta dvogodišnja zabrana kabotaže. Konkretno, to znači da kamion s hrvatskim registracijskim oznakama ne smije utovariti teret u Münchenu i istovari ga u Berlinu. No, s druge strane, kako pojašnjava Marijan Banelli, EU nije jedinstvena država pa je dopušteno da se, primjerice, teret utovari u Beču i istovari u Berlinu.