Turizam: U devet mjeseci uknjiženo je 56,6 milijuna noćenja

Nijemci i Talijani rekordni u turizmu

Foto: Zoran Grizelj
Nijemci i Talijani rekordni u turizmu
25.10.2009.
u 16:56
Tradicionalna tržišta i u ovoj godini najizdašnija za hrvatski turizam
Pogledaj originalni članak

Ne pamte u hrvatskom turističkom uredu u Frankfurtu da su ikad imali više upita utorkom i srijedom onih koji su se na more spremali već u petak ili u subotu. A upravo su ti gosti i donijeli preokret; od šepave prodaje koja je početkom godine u odnosu na 2008. bila i 30 posto lošija, sezona se u drugom dijelu prometnula i u bolju od lanjske.

Hrvatski je turizam na kraju, za devet mjeseci, ugostio gotovo 10 milijuna gostiju i uknjižio 56,6 milijuna noćenja – jedan posto više nego rekordne lanjske sezone. A sve to u vrijeme kada turističke velesile poput Španjolske ili Francuske bilježe i dvoznamenkaste minuse.

Česi podbacili
Tko je to usprkos krizi ostao vjeran hrvatskom moru? Većina tradicionalnih gostiju nije iznevjerila. Najbrojnijih Nijemaca (1,47 mil., jedini su brojniji od Hrvata) za devet mjeseci bilo je, prilično neočekivano, čak dva posto više nego lani, a noćili su pet posto dulje. Drugi po brojnosti, Talijani, također se nisu odrekli odmora u Hrvatskoj; jedan posto brojniji ostvarili su dva posto više noćenja.

Treći, Slovenci, ponovili su lanjski broj noćenja, a četvrti, Austrijanci, postavili nove rekorde. Hrvatsku ih je za odmor izabralo devet posto više, a noćenja je više čak 11 posto. Češka, peta iz kruga najbrojnijih stranih turista, jedina je podbacila. I to dva posto. Još da je Bajsova promidžba masovnije pokrenula hrvatske građane put mora, jadranski domaćini ne bi ni znali da je kriza. Hrvata je na Jadranu ljetos bilo čak deset posto manje nego 2008. Otprilike toliko podbacili su i gosti iz BiH, Danci, Francuzi, Mađari i Izraelci. Osobito je znatan pad posjeta iz Rusije i SAD-a.

Odluke u posljednji tren
Ruskih je turista za devet mjeseci bilo oko 40.000 (minus od 25%), a američkih dvadesetak tisuća manje nego lani, što je minus od 21%. – Ove sezone je upravo blizina imala velikog utjecaja – kaže direktor hrvatskog turističkog ureda u Frankfurtu. – Istina je da smo na krizu upozorili i pripreme započeli ranije od konkurencije, ali umnogome smo profitirali i zato što smo Europljanima na dohvat ruke, pogodni za dolazak automobilima i za odluku u zadnji tren. A na ruku su nam išle i vremenske prilike – kaže. Sve to, naravno, nije jamstvo za iduću godinu, kada se najavljuje još oštrija borba za svakog gosta.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.