Croatia Airlines neplaćanjem svojih obveza poremetila likvidnost aerodroma

Novac za novi terminal troše na plaće zbog 20 mil. duga Croatije Airlinesa

Novac za novi terminal troše na plaće zbog 20 mil. duga Croatije Airlinesa
06.12.2009.
u 19:51
Taj se novac neće istopiti jer ćemo ga vratiti na račun čim nam plate dug, kaže Tonči Peović, direktor Zračne luke Zagreb. Nacionalni avioprijevoznik duguje za putničke takse i aerodromske usluge.
Pogledaj originalni članak

Zračna luka Zagreb svojim zaposlenicima trenutačno isplaćuje plaće iz novca rezerviranog za gradnju novog terminala jer joj nacionalni avioprijevoznik Croatija Airlines duguje 20 milijuna kuna.

Problem i povećane plaće
Tu nam je informaciju potvrdio i direktor ZLZ-a Tonči Peović koji objašnjava da CA duguje novac za putničke naknade te usluge zračne luke. Dug CA i ne čudi kad se zna da su ova i protekla godina i za svjetske aviokompanije zbog krize i recesije bile poražavajuće. Još iz doba kada je pak aerodromom upravljao Boško Matković ZLZ je uštedila 30 milijuna eura za gradnju nove putničke zgrade, iako Peović tvrdi da je ipak riječ o manjoj svoti.

– Od ukupne cifre dio novca je bio kratkoročne oročen i taj smo dio razročili kako bismo mogli isplaćivati plaće. No, taj se novac neće istopiti jer ćemo ga vratiti na račun i ponovno oročiti čim nam Croatija Airlines vrati dug. Uprava te tvrtke obećala je pak da će to učiniti do kraja ove godine – rekao je Peović. On tvrdi da CA kontinuirano plaća svoje obveze, ali ne dinamikom kojom joj ZLZ isporučuje račune. Domeće kako poslovanje aerodroma trenutačno opterećuje i povećanje plaća koje je odobrio bivši direktor Matković. Riječ je o tome, objašnjava, da je Matković osim usklađivanja plaća s porastom troškova života odobrio i pet postotno povećanje mimo kolektivnog ugovora.

Spremaju otpremnine
– Prema Vladinom naputku ići ćemo na smanjivanje mase plaća kroz otpremnine, a trenutačno imamo 84 radnika koji su ispunili uvjete za prijevremeno umirovljenje. Sve ćemo raditi na socijalno prihvatljiv način – poručio je Peović. Gradnja novog terminala zbog krize je pak odgođena, a ministar prometa Božidar Kalmeta bio je jesenas najavio kako će se početkom 2010. godine raspisati natječa za odabir koncesionara koji bi novu putničku zgradu gradio koncesijom ili javno-privatnim partnerstvom. Smjenjeni direktor Matković gurao je pak ideju da se terminal gradi novcem Grada Zagreba i Vlade, tj. suvlasnika, ali i samog aerodorma jer bi se na taj način sačuvala upravljačka prava. Od te se ideje odustalo kako se u krizi ne bi opterećivao gradski i državni proračun.

Croatia Airlines: Dug ćemo vratiti do kraja godine
U Croatia Airlinesu priznaju da imaju nepodmirenih financijskih obveza prema Zračnoj luci Zagreb. No, dodaju kako će te obveze podmiriti do kraja godine sukladno obostrano prihvaćenom planu podmirenja tog duga. Napominju kako je u 20 godina poslovanja CA uvijek u roku podmirivala sve svoje obveze. S druge strane između starog i novog direktora aerodroma zaiskrilo je i zato što je Peović sve ugovore koje je potpisao bivši direktor Matković spakirao i poslao odvjetnici u svoj rodni Dubrovnik kako bi ih pregledala.

Matković kaže kako se službeni dokumenti ne mogu samo tako davati trećoj osobi, bez provedenog javnog natječaja o odabiru odvjetnika i sl., te dodaje kako mu nije jasno zašto se novi direktor bavi njime umjesto da bude sretan što mu je ostavio novac iz kojeg sada isplaćuje plaće. Peović odgovara da je to napravio kako bi izbjegao eventualno štetne i nepovoljne ugovore koje je naslijedio. 

– Naknada koju će za taj posao primiti odvjetnica daleko je manja od 70.000 kuna, što je granica iznad koje se mora raspisivati natječaj – odgovorio mu je Peović. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

MA
maca
21:36 06.12.2009.

najveći je problem što svatko svakom duguje i sve se tako vrti u krug