Sergej Kudrijašov:

'Obećavamo. Prestat ćemo zagađivati Slavonski Brod'

'Obećavamo. Prestat ćemo zagađivati Slavonski Brod'
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
22.04.2013.
u 09:26
Rafinerija u Bosanskom Brodu na pola je puta do modernizacije koja bi trebala biti gotova do kraja 2016. godine
Pogledaj originalni članak

Sergej Kudrijašov odnedavno je na čelu ruske naftne kompanije Zarubežnjeft. Riječ je o jednom od najuglednijih ruskih naftnih menadžera, bivšem prvom potpredsjedniku najveće ruske državne naftne kompanije Rosnjeft i zamjeniku ruskog ministra energetike. U ekskluzivnom intervjuu za Večernji list govori o poslovnim planovima Zarubežnjefta u regiji i rješenju ekoloških problema kompanijine rafinerije u Bosanskom Brodu.

Nema brzih rješenja

Zarubežnjeft je kompanija s globalno razvijenim poslovanjem. Koji je uopće vaš poslovni interes u Hrvatskoj?

Usprkos tome što radimo u brojnim zemljama, mi ustvari nismo velika kompanija. No, s druge strane imamo 45 godina iskustva, naročito u sektoru istraživanja i proizvodnje ugljikovodika. Poznato vam je da smo 2007. u Republici Srpskoj preuzeli rafineriju u Bosanskom Brodu, rafineriju ulja i mrežu benzinskih pumpi. U tom kontekstu, Hrvatska nam je nedvojbeno iznimno bitno tržište.

Ipak, rafinerija u Bosanskom Brodu, odnosno ekološki problemi vezani za njezin rad dosad je bila i najozbiljnija prepreka afirmaciji Zarubežnjefta na hrvatskom tržištu.

Da, svjesni smo tih problema i razumljivo je da smo izloženi oštrim pritiscima Hrvatske vlade da ih riješimo. Iako je rafinerija dobila ekološku dozvolu, svjesni smo da trenutačna situacija za građane Slavonskog Broda nije prihvatljiva. Naša je dužnost da im osiguramo ugodan život. Ne samo dužnost, nego riječ je i o prioritetu cijelog našeg poslovanja u regiji.

Što konkretno planirate poduzeti?

 Dakle, svima mora biti jasno da brzog rješenja nema. Rafinerija se trenutačno nalazi na pola puta do potpune modernizacije. Ona bi trebala biti gotova do 2016. I tada problema sigurno više neće biti. Ipak, to ne znači da nećemo već ove i sljedeće godine učiniti napredak. Konkretno, već sam izdao upute da se ubrza planirana nabava mjerne stanice koja će nama i svim građanima omogućiti praćenje parametara eventualnog zagađenja. To je preduvjet za druge konkretne korake.

Možete li onda dati neke precizne rokove u kojima planirate poboljšati ekološku situaciju?

Ponavljam, problem ne možemo riješiti u jednom danu, ali ćemo učiniti sve da ga riješimo što je prije moguće. Građani moraju shvatiti i da neke stvari ne ovise o nama. Primjerice, jedna od glavnih mjera za ekološko, ali i ekonomsko unapređenje rafinerije jest uvođenje korištenja prirodnog plina kao energenta jer se tako eliminira potreba za spaljivanjem loživa ulja. Ipak, da bi uveli plin, čekamo spoj na plinovodni spoj planiran kroz projekt Južni tok. Vjerujemo da će se i to ostvariti do 2016. godine.

I vaši su prethodnici to obećavali pa nije puno napravljeno. Zašto bi građani ovaj put trebali vjerovati?

Ne želim se baviti prošlošću, no želim građanima Slavonskog Broda poručiti da je rješavanje ekoloških problema trenutačno uistinu na vrhu naše liste prioriteta. To je, ako hoćete, i pitanje ekonomskog interesa. U trenutačnim okolnostima ključ profitabilnog poslovanja naše tvrtke vidimo upravo u strategiji prodaje na lokalnom tržištu. Tu su nam troškovi transporta niski i zato možemo biti konkurentni. Pri tome nam je istočna Hrvatska iznimno bitna, no savršeno smo svjesni toga da ne možemo uspjeti na tom tržištu ako nemamo kvalitetne odnose sa javnošću, odnosno potrošačima. Ako ljudi misle da zagađujemo zrak koji udišu, tko će kupovati naše proizvode? To je realnost i zato je ulaganje u poboljšanje ekologije za nas od najvažnijeg značaja.

Teže do profita

No, za dovršenje modernizacije rafinerije potrebna su golema ulaganja, a sama rafinerija trenutačno posluje s osjetnim gubitkom. Zbog krize je potrošnja naftnih proizvoda u padu, lokalno je tržište prezasićeno pa mnogi smatraju da su takva ulaganja ekonomski neisplativa?

U pravu ste. Rafinerije u jugoistočnoj Europi trenutačno rade sa 62 posto iskorištenih kapaciteta. Uz takav rad vrlo je teško biti profitabilan, no to neće trajati vječno. I mi smo puno naučili tijekom proteklih godina. Bolje razumijemo lokalno tržište, proveli smo kadrovske promjene, povećali efikasnost. Želimo biti u plusu što je prije moguće, a već imamo pozitivan novčani tok. Ipak, kao što sam rekao, svjesni smo da ekološki problemi rafinerije loše utječu na našu reputaciju u Hrvatskoj. Uz lošu reputaciju mi ne možemo konkurirati na tom tržištu. A dobra reputacija uvijek košta. Mi smo tu cijenu spremni platiti.

No, još niste riješili problem logistike. Rafinerija u Brodu nije spojena na željezničku prugu što vam znatno povećava troškove. Jeste li i dalje zainteresirani za gradnju produktovoda ili mosta preko Save?

Ne, trenutačno ne vidimo ekonomsku isplativost u tim projektima.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.