U očekivanju blagdana

Optimizam raste, građani će u prosincu potrošiti 500 milijuna kn više nego lani

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Optimizam raste, građani će u prosincu potrošiti 500 milijuna kn više nego lani
22.11.2015.
u 20:27
Kriza je trajno promijenila navike potrošača pa za blagdane kupuju i praktičnije darove nego prijašnjih godina
Pogledaj originalni članak

Na krilima pozitivnih trendova u trgovini, koji se bilježe od kolovoza lanjske godine, blagdansko se ozračje iz nekih trgovina počelo širiti i prije Svih svetih. U prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle promet u maloprodaji raste po stopi od 2,1 posto, što je djelomično i rezultat naznaka oporavka gospodarstva i realnog povećanja neto plaća, pa optimizma, čini se, ne nedostaje. Prema riječima direktorice Sektora za trgovinu HGK Eme Culi, procjenjuje se da će građani u prosincu potrošiti 11,5 milijardi kuna, oko pola milijarde više nego lani, te za oko 2,5 milijardi više od prosjeka maloprodaje prijašnjih mjeseci u godini (oko 9 milijardi). No to je i dalje za milijardu kuna manje nego rekordne 2008. I dok se svake godine iznova broji koliko je računa u prosincu prošlo kroz Finine fiskalne kase, zaboravlja se i rastući internetski šoping, prodaja OPG-a i zadruga na tržnicama, ili pak sive zone. Ohabrujuće je međutim da je lanjskog prosinca u odnosu na isti mjesec 2013. broj izdanih računa veći 2,6%, a iznos po računu 3,3% .

Blagdanskoj rastrošnosti, smatraju u HGK, pridonijet će i činjenica što, prema analizi EU, posljednjih 10 mjeseci raste povjerenje potrošača u EU, sa 7,1 na 3,9 na desetomjesečnoj razini, a Hrvati su među optimističnijima. Zahvaljujući deflaciji i godišnjem padu potrošačkih cijena gotovo 1%, možda se i više toga nađe u potrošačkoj košarici. Iz HGK pozivaju građane da podupru hrvatsko gospodarstvo u skladu s trendovima sve prisutnije kupnje lokalnih proizvoda u cijeloj EU. Samo 5 posto veća potrošnja imala bi ljekovit učinak na domaće gospodarstvo. Neovisna istraživanja govore da je gotovo 80% građana spremno izdvojiti više novca za hrvatski proizvod koji je jednake kvalitete kao i proizvod s drugih tržišta.

Potrošači su zbog krize racionalniji, cijena im je ključni faktor pri kupnji, pa se i u potrošačkoj košarici za blagdane nađu puno praktičniji darovi nego pretkriznih godina, zaključila je Culi

>> Promet u trgovini na malo porastao 1,3 posto

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

XX
xxx008
21:36 22.11.2015.

ma kako da ne,planiram spizditi ovog Bożića bar dva tri milijuna kuna... ovo je bila sala obzirom da nedobivam plaću a radim kao i jos jako puno ljudi u ovoj državi a vi trujete mozgove sa ovakvim člancima, sramite se!

IJ
istina_je_oko_nas
22:22 22.11.2015.

LOL

IV
Ivanveliki
21:09 22.11.2015.

kako se ljudi rješavaju kredita - raste potrošnja. Možda se nazire izlaz iz sivila. Kupujmo koliko možemo bez zaduživanja i kredita, to je jedini spas