U gotovo svakoj drugoj turističkoj zajednici nemaju nikakvu predodžbu o uspješnosti i efektima vlastite web-stranice. Ni na koji način, naime, ne prate broj posjetitelja, doseg ili atraktivnost svojih online-poruka. Čak 20 posto ih se, pri tome, u posljednjih tri do pet godina nije potrudilo svoj web-site unaprijediti ni na koji način. A što je još poraznije, anketi se, čije je prve nalaze na sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice predstavio član Vijeća Drago Ružić, većina nije udostojila ni odazvati. Na anketna online-pitanja od 330 TZ-a odgovorili su samo iz 69 turističkih ureda.
– Najviše smo odgovora dobili iz Istre (25 posto), a potom slijede Splitsko-dalmatinska (13%), Dubrovačko-neretvanska (8%) i Zadarska županija (7%) – kaže Ružić iz čijeg je odgovora vidljivo da su se najpasivnijima pokazale turističke zajednice iz unutrašnjosti.
– Dobra je stvar da su anketirani predstavnici TZ-a pokazali dosta samokritičnosti, pa ih je 40 posto svoj online-marketing samo ocijenilo slabim do najviše dobrim.
Ministar turizma poručio je da se svi koji nisu spremni na dvosmjernu komunikaciju sami eliminiraju.
– Novac za edukaciju uvijek će se naći, jer je to najbolje ulaganje. Međutim, uredi turističkih zajednica više neće dobivati novčanu pomoć kako bi kupili perilicu za pranje suđa! A da, povrh svega, tobože nemaju vremena odgovoriti na anketu – jasno je poručio Veljko Ostojić.
Još jedna od novina amenovanih na Turističkom vijeću jest da operativni marketinški plan za 2013. više neće raditi glavni ured HTZ-a. Taj će posao, za cijenu od 79.600 eura, najkasnije do kraja srpnja odraditi konzultantska kuće Horwath i španjolski THR. Pitanje zašto će se ubuduće plaćati ono što je ured Nike Bulića dosad radio bez troška, nameće se samo po sebi.
– To nije pretjerani izdatak za sustav koji ima budžet od 250 milijuna kuna, a još je važnije da želimo unijeti svježinu i novine. Izbor kuća Horwath i THR je logičan jer su oni radili i strateški marketinški plan hrvatskog turizma koji vrijedi do 2014. – objašnjava V. Ostojić.
Direktor HTZ-a Niko Bulić odgovara da se ne osjeća zaobiđeno, jer će, kaže, biti dio tima koji će se baviti izradom operativnog marketinškog plana za 2013.
\"- Najviše smo odgovora dobili iz Istre (25 posto), a potom slijede Splitsko-dalmatinska (13%), Dubrovačko-neretvanksa (8%) i zadarska županija (7%)\" zanimljivo. tamo gdje nije bilo rata ima web stranica. tamo gdje je bilo rata nema web stranica. zacudujuce, sokantno, nepredvidljivo, neocekivano.