Vino je bilo samo okidač na kojem neće stati. Osječki poduzetnik Goran Dumančić pokrenuo je ideju o osječkoj izvoznoj ofenzivi prema Kini, konkretno Šangaju. Uz Erdutske vinograde i Paralelu na popisu onih koji će pokušati otvoriti vrata višemilijunskog tržišta našli su se Kandit, Karolina, Saponia, belomanastirski Tehno filter, dok je belišćanski Harburg Freudenberger ondje prisutan sa strojevima za proizvodnju automobilskih guma. Put toga grada s rangom pokrajine već je otišao kontejner proizvoda u kojemu je “zapakirano” 14.000 boca sedam sorti vina iz Erdutskih vinograda.
– Gdje god da toliko vina prodate, nije malo. To je oko 50.000 eura. Nadam se da ćemo godišnje uspjeti izvesti od pet do deset kontejnera – kaže Dumančić, inicijator osječke izvozne ofenzive i suvlasnik Erdutskih vinograda.
Vole intenzivne okuse
Slavonsko vino koje će se za početak naći u trgovinama grada Ningboa udaljenog 60-ak kilometara od Šangaja, prilagođeno je kineskom tržištu. Dodane su mu arome koje više odgovaraju njihovim nepcima.
– Kinezi tek uče piti vino, to im još kao neka egzotična roba. Jako dobro reagiraju na chardonnay. Vina koja smo poslali zasladili smo jer oni vole intenzivne okuse – tumači Dumančić koji je u razgovorima s Kinezima ustvrdio da s njihove strane postoji širi interes, posebice za slatkiše – čokoladu koja im je postala nova moda, ljubitelji su keksa, a dobro reagiraju i na maslinovo ulje. Sinulo mu je kako bi iduća pošiljka mogla biti miješana.
– Svi naši proizvodi bit će im dostupni, osobito brendovi Jadro i Moto keksi. Podržavamo inicijativu otvaranja distributivnog centra u Kini, posebice jer smo razumjeli da će ga oni otvoriti, a naš je posao da osiguramo robu, što nije nikakav problem – kaže Alen Varenina, direktor osječke Karoline, koja je članica Kraš grupe.
Za projekt su zainteresirani i u Kanditu, iako smatraju da je rano govoriti o suradnji.
– Kinezi su pokazali inicijalni interes za slatkiše, čemu se radujemo iako smo svjesni velike konkurencije kao i ogromne udaljenosti. Predstavili smo im program proizvoda, posebice čokolada i čokoladnih prutića, ali i projekt nove tvornice koja suvremenom tehnologijom i novim kapacitetima daje mogućnost otvaranja novih, izvoznih tržišta – poručila je komercijalna direktorica Kandita Marijana Javorović.
Lakše kao grupa
Svoju priliku na Dalekom istoku preko inicijative vide i u Tehno filtru koji se bavi proizvodnjom industrijske ventilacije. Nekoliko su puta već pokušali ondje plasirati robu, ali bezuspješno.
– Dosta je teško probiti se, ali otvorenjem distribucijskog centra bit će lakše – smatra direktorica tvrtke Nataša Strišković.