Poslovni rezultati

Pad dobiti za Vipnet, mobilnih korisnika 5,6 posto manje

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL
Pad dobiti za Vipnet, mobilnih korisnika 5,6 posto manje
11.02.2015.
u 08:54
U 2014. Vipnet je investirao 70 milijuna eura, uglavnom u daljnje širenje mobilne 4G LTE mreže te optičke HFC fiksne mreže, što je u odnosu na 2013. smanjenje od 15,1 posto
Pogledaj originalni članak

Nastavak loše gospodarske situacije i snažna regulatorna opterećenja utjecala su na Vipnetovo poslovanje s dodatnih 16 milijuna eura za naknade za uporabu radijskih frekvencija u 2014. godini. Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine, Vipnetovo poslovanje suočeno je sa snažnim utjecajem smanjenih prihoda od roaminga i interkonekcije, posebice od roaminga koji dolazi od stranih turista.

Kao posljedica, EBITDA je u prošloj godini smanjena za 28,3 posto te je iznosila 84,3 milijuna eura. U odnosu na 2013. godinu konsolidirana operativna dobit niža je za 69,4 posto i iznosi 15,9 milijuna eura. Osim regulatornih opterećenja, EBITDA i konsolidirana operativna dobit također su pod utjecajem troškova restrukturiranja, otpisa dugova te povećanih troškova marketinga i prodaje. Zbog pozitivnih trendova u fiksnom segmentu Vipnet je zabilježio stabilizaciju prihoda u iznosu od 378,2 milijuna eura, što je 2,8 posto manje u odnosu na godinu prije.

U 2014. Vipnet je investirao 70 milijuna eura, uglavnom u daljnje širenje mobilne 4G LTE mreže te optičke HFC fiksne mreže, što je u odnosu na 2013. smanjenje od 15,1 posto.

- Dugotrajna ekonomska kriza, regulatorne i porezne promjene, nepovoljna poslovna klima i snažna konkurencija snažno utječu na cjelokupni telekom sektor u Hrvatskoj. Vipnetovi poslovni rezultati također su u padu, većim dijelom zbog spomenutih vanjskih čimbenika. Raduje me što smo sa superiornom Vipnetovom HFC optičkom mrežom koja nudi najbrži i najstabilniji širokopojasni internet, ostvarili značajan rezultat u fiksnom segmentu. HFC optička mreža dostupna je u više od 350 tisuća kućanstava koja mogu biti spojena na spomenutu infrastrukturu, a to vidim kao potencijal za budući rast. Program optimizacije troškova i organizacijske promjene bili su nužni za zaustavljanje negativnih trendova. Zadovoljan sam što već u zadnjem kvartalu prošle godine vidimo i stabilizaciju mobilnog segmenta - izjavio je Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta.

Ukupan broj korisnika u mobilnoj mreži smanjen je za 5,6 posto i iznosi 1,74 milijuna, uglavnom zbog smanjenja broja prepaid korisnika. Prosječni mjesečni prihod po korisniku (ARPU) u 2014. godini smanjen je za 4,3 posto u odnosu na godinu prije te iznosi 11,1 eura, što je rezultat atraktivnijih tarifa, roaminga i regulatornog smanjenja naknade za terminaciju poziva.

Broj kućanstava koja koriste Vipnetove fiksne komunikacijske i TV usluge u 2014. godini porastao je na 219,9 tisuća, što je 14 posto više nego godinu ranije. Istovremeno, prosječni mjesečni prihod po liniji (ARPL) smanjen je za 5,8 posto u odnosu na 2013. i iznosi 21,4 eura, ponajviše zbog promotivnih pogodnosti za nove korisnike multiplay usluga. Broj fiksnih broadband linija porastao je za 24,3 posto u odnosu na 2013., a broj fiksnih glasovnih usluga porastao je za 15,9 posto. Na području usluga kabelske televizije, IPTV-a i satelitske televizije, Vipnet je ostvario rast od 6,7 posto u 2014. godini. Sveukupno, u 2014. godini Vipnet je u fiksnom segmentu zabilježio porast prihoda od 9 posto.

>> Šefovi HT-a i Vipneta prvi put 
u javnosti odmjerili snage

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

DU
Deleted user
09:55 11.02.2015.

Ako taj Vipnet propadne i potpuno, sigurno je samo jedno - neću ispustiti ni suze zbog njegove zle sudbine. To je ionako jedna od suvremenih firmi koja zarađuje isključivo na ljudskoj gluposti. Pa kako su nastali tako mogu i nestati. Rečeno modernim hrvatskim: who cares.

DU
Deleted user
10:10 11.02.2015.

najskuplji telekom u rh.....nije ni cudo da gube klijente...uz to dobro veli jura jedva cekaju da se poskliznes da te mogu oguliti...

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
11:47 11.02.2015.

Do dolaska Tele2 (šveđani) - Vipnet i T-com su dogovorom kreirali cijene na hrvatskom tržištu i jedan mms je koštao više nego kilogram kruha a cijene poziva unutar HR je bila kao da zoveš Njemačku. Zašto se pravosuđe ne pozabavi s tim zaboravljenim kriminalom ?