eurostat

Pad prometa u maloprodaji EU-a i eurozone u lipnju

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Kuna će biti zamijenjena eurom po fiksnom tečaju konverzije koji iznosi 7,53450 kuna za 1 euro
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Hrvatske kune
03.08.2022.
u 17:34
U Hrvatskoj je promet u maloprodaji pao za 1,9 posto u odnosu na svibanj, kada je prema mjesecu ranije bio uvećan za 1,7 posto
Pogledaj originalni članak

Promet u maloprodaji EU-a i eurozone u lipnju je smanjen na mjesečnoj i godišnjoj razini, nakon poboljšanja u svibnju, uz najizraženiji pad u trgovini neprehrambenim proizvodima, pokazale su u srijedu procjene Eurostata.

Sezonski prilagođeni promet u maloprodaji EU-a u lipnju je pao 1,3 posto u odnosu na svibanj kada je prema revidiranom podatku porastao za 0,2 posto, pokazuju procjene europskog statističkog ureda. Istodobno, u eurozoni promet je smanjen za 1,2 posto, nakon 0,4-postotnog rasta u svibnju, prema revidiranim podacima.

Pad prometa zabilježen je u svim promatranim kategorijama proizvoda, a prednjačili su neprehrambeni proizvodi, s padom prometa u maloprodaji na oba područja za 2,6 posto. Smanjio se i promet na benzinskim postajama, za 1,4 posto u EU te za 1,1 posto u eurozoni. Promet od trgovine prehrambenim proizvodima, pićima i duhanom smanjen je za 0,2 posto u EU i za 0,4 posto u eurozoni.

Pad prometa i u Hrvatskoj

Među zemljama članicama čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je u lipnju na mjesečnoj razini pao promet od trgovine na malo u Danskoj, za 3,8 posto. Blizu su i Nizozemska i Estonija, s padom prometa od 3,4 odnosno 2,4 posto.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji pao za 1,9 posto u odnosu na svibanj, kada je prema mjesecu ranije bio uvećan za 1,7 posto. Rast prometa zabilježen je samo u Irskoj i na Malti, za 0,5 posto, te u Finskoj i Austriji, gdje je uvećan 0,3 odnosno 0,2 posto. Eurostat nije raspolagao samo podacima za Češku i Grčku.

Rast samo prodaje goriva

Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni promet u maloprodaji EU-a pao je za 2,8 posto u lipnju te za 3,7 posto u eurozoni, pokazuju tablice statističkog ureda.

Usporedbe radi, u svibnju je promet u maloprodaji EU-a porastao za revidiranih 1,1 posto. U eurozoni je uvećan prema revidiranim podacima za 0,4 posto.

I u EU i u eurozoni samo je porastao promet od trgovine na malo gorivima, za 2,7 odnosno dva posto. Promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima pao je za 3,9 posto na razini Unije i za 4,8 posto u eurozoni. Smanjen je i promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 2,3 posto u EU, te za 3,1 posto u eurozoni.

Skok opet u Sloveniji

Među zemljama EU-a, daleko je najviše u lipnju ponovno skočio promet u maloprodaji u Sloveniji, za 22,1 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec. Slijede Poljska i Cipar, s rastom prometa od 9,3 odnosno 8,4 posto.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u lipnju uvećan 1,7 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, nakon 2,8-postotnog rasta u prethodnom mjesecu. Najveći pad prometa u odnosu na prošlogodišnji lipanj bilježila je Danska, za 9,5 posto. Slijede Njemačka i Irska, s padom prometa u maloprodaji za 8,8 posto. Blizu je i Nizozemska, s padom prometa za 6,1 posto.

ISTRAŽILI SMO

Kako uštedjeti na namirnicama i osnovnim potrepštinama: Potrošačka košarica s robnim markama jeftinija je i 40%

Procjenjuje se kako je kod diskontera poput Lidla udio tzv. private labela (PL) u potrošačkoj košarici već veći od 80 posto, kod supermarketa i 30 posto. Na upit koliko je zbog sve većeg udara inflacije na džepove građana, a ranije i koronakrize, rasla prodaja tzv. private labela, koliki je udio robnih marki te koliko proizvođača radi i robne marke Lidla, iz tog trgovačkog lanca odgovorili su kako je to u domeni poslovne tajne. Iz Spara nismo dobili nikakav komentar, dok iz Kauflanda potvrđuju kako bilježe rast privatnih robnih marki u odnosu na vodeće brendove.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.