Osam mjeseci nakon što je iz Osijeka lansiran genijalni izum, “pametni tuš”, njegovi autori napravili su novu verziju. Iako je i prva vrlo brzo postala prava atrakcija, upravo će novi modeli, uvjereni su idejni tvorci, pokrenuti ekspanziju na domaće, ali i strano tržište. U tuš je instaliran Wi-Fi i 4G internet pa, dok čekaju red na tuširanje, korisnici mogu bezbrižno i besplatno surfati, ali i slušati glazbu. Nije taj tuš samo zato “pametan” već i zato što ga pokreće solarna ploča na krovu. Nestane li struje, voda će curiti, a internet i rasvjeta raditi još 72 sata. Autonomni su i time predstavljaju vrhunac tehnologije.
Iza cijele priče stoji ekipa s prosjekom godina 22, mahom studenata. Riječ je o Matiasu Kneževiću (21), Kristijanu Gorupiću (22) i Niki Jeleču (21) te Kristijanu Šimičiću (27), koji je prepoznao izum i postao suvlasnikom njihove tvrtke Pitaya Solutions.
– Tri puta je pametniji, a tri puta jeftiniji. Pristupačniji je, manji i ne mora ga se montirati na licu mjesta, kupcu se šalje u komadu i lako postavi – započinje Matias.
– Stari tuš ima jedno mjesto za tuširanje, visok je dva i pol, a širok tri metra. Novi je visok dva metra, a na tri metra, koliko je prvi model bio širok, mogu se postaviti čak tri ili četiri nova tuša – precizira Kristijan Šimičić. Ništa manje značajna nije ni razlika u cijeni. Za prvi, tzv. lux model, trebalo je izbrojiti i do 10.000 eura, a novi model stoji oko 2500 eura. Manji obujam snižava i trošak transporta pa i cijenu tuša.
– Materijali koji mogu izdržati morske uvjete vrlo su skupi, a u Hrvatskoj je slaba ponuda pa su i skuplji – govori Kristijan Gorupić. Želja im je bila ponuditi jeftiniji proizvod s novim mogućnostima.
– Naši tuševi imaju besplatan wi-fi, prostor za reklamu, LCD ekran koji prikazuje temperaturu zraka i mora, vlažnost zraka i UV zračenje. Usto, od kvalitetnog su inoksa – nadovezuje se 27-godišnji Kristijan Šimičić.
I sami dečki priznaju kako su očekivali da će njihov pametni tuš biti prepoznatljiv, ali interes cijele regije ipak ih je malo iznenadio.
– Još u srednjoj sanjali smo da pokrenemo tvrtku. Upoznali smo se na prvoj godini fakulteta i shvatili da imamo iste želje i namjere – prisjeća se Matias. Nisu još točno znali što žele raditi, počeli su istraživati tržište i dosjetili se izuma koji bi bio “idealan za proizvodnju u Slavoniji, a prodaju na moru”. Ideju su razvijali godinu dana. Nastala su prva dva tuša, jedan je kupio Grad Osijek i instalirao ga na Srednjoškolskom igralištu, omiljenom mjestu za rekreaciju. Imaju naručenih 16 novih tuševa, a klijenti su im gradovi, turističke zajednice, vlasnik marine, lanac hotela. Mogao bi to biti uvod u unosan posao, upiti stižu i od Hrvata iz Amerike.
– Cijeli svijet se modernizira i okreće obnovljivim izvorima energije, a mi smo u tom zamahu osnovali tvrtku i slijedimo nove trendove. Tržište nam je veliko, to su sve vodene površine, jezera, mora, gradovi, privatnici – navodi Niko, zadužen za nabavu i ispitivanje tržišta. Ostaju, pak, vjerni svome Osijeku i Hrvatskoj.
– Sve nabavljamo od domaćih dobavljača. Konstrukcije od inoksa, radi se u Hrvatskoj, kao i solarne ploče, jedino elektroniku naručujemo iz inozemstva jer je kod nas nema – objašnjava Niko. A ulaganje u Osijek i zapošljavanje mladih sugrađana bio je motiv i Kristijanu Šimičiću da investira u Pitaya Solutions.
– Moja profesionalna i osobna vizija je ulagati u tvrtke iz Osijeka u kojima rade uglavnom mlađi ljudi i stvaraju proizvode s globalnim potencijalom. Razlog je otvaranje radnih mjesta u Osijeku. U ekipi iz Pitaya Solutions vidio sam potencijal, a njima je trebala investicija kako bi nastupili na globalnom tržištu. Iznimno su motivirani, predani i vjeruju u uspjeh. Pozitivni su, a Osijeku treba pozitive – ističe on. Postao je suvlasnikom, a mjesec dana kasnije, zaposlili su još dvoje ljudi. Očekuju do ljeta 400.000 kuna investicije od europskog fonda koji potiče pametna rješenja.
– Planiramo otvoriti zastupništva u Sloveniji i Italiji, s tih tržišta stižu nam upiti i ponude – otkriva Kristijan Š. U marketing, pak, nisu uložili još niti kune – klijenti im se sami javljaju.
>>'Uber će u Hrvatskoj za dvije ili tri godine imati deset tisuća vozača'