Genijalan izum mladih poduzetnika

'Pametni tuševi' iz Osijeka postali hit u cijeloj regiji

14.03.2017., Osijek - Zahvaljujuci mladim inovatorima svijet je bogatiji za tus koji ima internet, svira, svijetli i sam grije vodu. Moze se postaviti bilo gdje, samo da je blizu izvora vode. Ostalo radi sam. Narucilo ga je vec nekoliko gradova i jedan aq
28.03.2017.
u 23:20
Mladi i inovativni poduzetnici osječke tvrtke Pitaya Solutions nakon samo osam mjeseci modernizirali izum. Mladi poduzetnici ostaju vjerni Osijeku i Hrvatskoj, sve nabavljaju od domaćih dobavljača, a cilj im je otvoriti nova radna mjesta
Pogledaj originalni članak

Osam mjeseci nakon što je iz Osijeka lansiran genijalni izum, “pametni tuš”, njegovi autori napravili su novu verziju. Iako je i prva vrlo brzo postala prava atrakcija, upravo će novi modeli, uvjereni su idejni tvorci, pokrenuti ekspanziju na domaće, ali i strano tržište. U tuš je instaliran Wi-Fi i 4G internet pa, dok čekaju red na tuširanje, korisnici mogu bezbrižno i besplatno surfati, ali i slušati glazbu. Nije taj tuš samo zato “pametan” već i zato što ga pokreće solarna ploča na krovu. Nestane li struje, voda će curiti, a internet i rasvjeta raditi još 72 sata. Autonomni su i time predstavljaju vrhunac tehnologije.

Iza cijele priče stoji ekipa s prosjekom godina 22, mahom studenata. Riječ je o Matiasu Kneževiću (21), Kristijanu Gorupiću (22) i Niki Jeleču (21) te Kristijanu Šimičiću (27), koji je prepoznao izum i postao suvlasnikom njihove tvrtke Pitaya Solutions.

– Tri puta je pametniji, a tri puta jeftiniji. Pristupačniji je, manji i ne mora ga se montirati na licu mjesta, kupcu se šalje u komadu i lako postavi – započinje Matias.

– Stari tuš ima jedno mjesto za tuširanje, visok je dva i pol, a širok tri metra. Novi je visok dva metra, a na tri metra, koliko je prvi model bio širok, mogu se postaviti čak tri ili četiri nova tuša – precizira Kristijan Šimičić. Ništa manje značajna nije ni razlika u cijeni. Za prvi, tzv. lux model, trebalo je izbrojiti i do 10.000 eura, a novi model stoji oko 2500 eura. Manji obujam snižava i trošak transporta pa i cijenu tuša.

– Materijali koji mogu izdržati morske uvjete vrlo su skupi, a u Hrvatskoj je slaba ponuda pa su i skuplji – govori Kristijan Gorupić. Želja im je bila ponuditi jeftiniji proizvod s novim mogućnostima.

– Naši tuševi imaju besplatan wi-fi, prostor za reklamu, LCD ekran koji prikazuje temperaturu zraka i mora, vlažnost zraka i UV zračenje. Usto, od kvalitetnog su inoksa – nadovezuje se 27-godišnji Kristijan Šimičić.

I sami dečki priznaju kako su očekivali da će njihov pametni tuš biti prepoznatljiv, ali interes cijele regije ipak ih je malo iznenadio.

– Još u srednjoj sanjali smo da pokrenemo tvrtku. Upoznali smo se na prvoj godini fakulteta i shvatili da imamo iste želje i namjere – prisjeća se Matias. Nisu još točno znali što žele raditi, počeli su istraživati tržište i dosjetili se izuma koji bi bio “idealan za proizvodnju u Slavoniji, a prodaju na moru”. Ideju su razvijali godinu dana. Nastala su prva dva tuša, jedan je kupio Grad Osijek i instalirao ga na Srednjoškolskom igralištu, omiljenom mjestu za rekreaciju. Imaju naručenih 16 novih tuševa, a klijenti su im gradovi, turističke zajednice, vlasnik marine, lanac hotela. Mogao bi to biti uvod u unosan posao, upiti stižu i od Hrvata iz Amerike.

– Cijeli svijet se modernizira i okreće obnovljivim izvorima energije, a mi smo u tom zamahu osnovali tvrtku i slijedimo nove trendove. Tržište nam je veliko, to su sve vodene površine, jezera, mora, gradovi, privatnici – navodi Niko, zadužen za nabavu i ispitivanje tržišta. Ostaju, pak, vjerni svome Osijeku i Hrvatskoj.

– Sve nabavljamo od domaćih dobavljača. Konstrukcije od inoksa, radi se u Hrvatskoj, kao i solarne ploče, jedino elektroniku naručujemo iz inozemstva jer je kod nas nema – objašnjava Niko. A ulaganje u Osijek i zapošljavanje mladih sugrađana bio je motiv i Kristijanu Šimičiću da investira u Pitaya Solutions.

– Moja profesionalna i osobna vizija je ulagati u tvrtke iz Osijeka u kojima rade uglavnom mlađi ljudi i stvaraju proizvode s globalnim potencijalom. Razlog je otvaranje radnih mjesta u Osijeku. U ekipi iz Pitaya Solutions vidio sam potencijal, a njima je trebala investicija kako bi nastupili na globalnom tržištu. Iznimno su motivirani, predani i vjeruju u uspjeh. Pozitivni su, a Osijeku treba pozitive – ističe on. Postao je suvlasnikom, a mjesec dana kasnije, zaposlili su još dvoje ljudi. Očekuju do ljeta 400.000 kuna investicije od europskog fonda koji potiče pametna rješenja.

– Planiramo otvoriti zastupništva u Sloveniji i Italiji, s tih tržišta stižu nam upiti i ponude – otkriva Kristijan Š. U marketing, pak, nisu uložili još niti kune – klijenti im se sami javljaju.

>>'Uber će u Hrvatskoj za dvije ili tri godine imati deset tisuća vozača'

>>Grabar-Kitarović: Izvanredno stanje traži izvanredne mjere. Plenković: Imamo političku stabilnost, snagu, a ja ću pokrenuti optimizam

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.