preuzimanje brenda

Podravka preuzima Bobi i zagrijava se za jesenske akvizicije

Foto: PIXSELL
Podravka preuzima Bobi i zagrijava se za jesenske akvizicije
04.10.2011.
u 17:06
Riječ je o preuzimanju brenda i opreme u vrijednosti od oko milijun kuna.
Pogledaj originalni članak

Preuzimanje slanog programa Bobi osječke Karoline bila je jedna od tema Nadzornog odbora Podravke u ponedjeljak. Iako se prije objave na Zagrebačkoj burzi nije moglo dobiti više detalja o tom poslu, dobro upućeni izvori nam kažu da je riječ o preuzimanju brenda i opreme u vrijednosti od oko milijun kuna. Koprivnička prehrambena industrija preuzima brend Bobi koji se sastoji od štapića, smokija i drugih grickalica. Osječka konditorska industrija Karolina od proljetos je u vlasništvu zagrebačkoga Kraša koji ju je za 7,3 milijuna eura (oko 53 milijuna kuna) preuzeo od njemačke kompanije Lorenz-Bahlsen.

Podijelili slatko i slano

Kraš je tada, kako nam je pojasnila prokuristica te tvrtke Marica Vidaković, preuzeo Karolinine pogone, imovinu te zaposlenike. "Kraš je uzeo slatki program, dok za slani nismo bili zainteresirani i on je ostao samo kao brend", rekla nam je Vidaković. Preuzimanje marke Bobi pozitivan je korak za Podravku, no svakako nedovoljan pothvat za kompaniju njezine veličine (3,7 milijardi kuna prihoda od prodaje) koja jaču akviziciju mjerka već godinama. Podravka se od jeseni 2009. godine, nažalost, čitavo vrijeme spominje u kontekstu kriminalne afere "Spice", a manje kroz poslovne uspjehe. Nedavno su ipak najavljena ulaganja u nove pogone i tehnologije vrijedna 100 milijuna kuna. Također u Koprivnici trljaju ruke zbog dobiti koja za devet mjeseci premašuje 80 milijuna kuna, a toliko je iznosila za čitavu prošlu godinu.

Uprava se navodno nada da će profit za čitavu 2011. napokon iznositi sto milijuna kuna. Inače, kupnja brenda Bobi za Podravku bi trebalo biti samo zagrijavanje za jače jesenske poslovne pothvate. Kompanija je u intenzivnim pregovorima o preuzimanju vojvođanske tvrtke Aleva. Riječ je o tvrtki u vlasništvu poduzetnika Hristivoja Miloševića i pregovori su dosta daleko odmakli. Aleva ima proizvodnju začinske paprike i ostalih sličnih proizvoda. Drugi veliki posao Podravke tiče se njezine vrlo profitabilne perjanice, farmaceutske tvrtke Belupo, koja će u idućim tjednima intenzivirati stratešku suradnju s makedonskim Alkaloidom. Riječ je o jednoj od najuspješnijih kompanija u Makedoniji, koja je po prihodima velika kao Belupo (oko sto milijuna eura prihoda), a upućeni tvrde da je strateško partnerstvo vrlo izvjesno te da može rezultirati i vlasničkim umrežavanjem.

Repovi 'Spicea'

Podravkina uprava najviše je okupirana pregovorima s mađarskom OTP bankom i čini se da je nagodba blizu. Već jednom postignut, pa naglo prekinut dogovor s Mađarima podrazumijeva da će Podravka odmah OTP-u platiti oko polovicu od prije predviđenog iznosa (11,6 milijuna eura). Riječ je o razlici za kredit od 34 milijuna eura za što je kao jamac u aferi "Spice" protagonistima priče (bivši menadžment kojem se trenutno sudi) poslužilo 10,6 posto Podravkinih dionica.

ŽELE IH KRSTITI NA KOSOVU

Svi se čude obitelji Đoković, njihovoj djeci strogo je zabranjeno nešto što svi obožavaju

‒ Svi smo u kosovskim samostanima i crkvama palili svijeće za žive i pokojne, za zdravlje i mir. Svijeća je simbol nesebične žrtve, ona gori da bi drugima dala svjetlost i sjaj. Ona je simbol života i prosvjetljenja, otklanjanja strahova i mračnih misli iz našeg uma i srca i predavanju svjetlosti Boga. Kako smo onda usvojili tradiciju slavljenja rođenja života tako što gasimo svijeću na torti dok zamišljamo želju?!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

OB
-obrisani-
19:22 04.10.2011.

hihihihi akvizacije??????????? hihihihhihi od kud joj lova, pa nisu imali pisljivih 20 milijuna eura da otkupe svoj dug, kojeg su im napravili bivsi komunisti na celus a onim idiotom iz hnd partije marincem

LO
lojtra1
16:02 05.10.2011.

Čudan potez, tim više što je podravkin konkurentski brend \"kviki\" išao dosta slabo. Unatoč inventivnosti i ulaganjima.