Benjamin Cerovec:

'Poduzetnici uz nas vide s kim mogu poslovati, oči smo im i uši'

Foto: Borna Filic/PIXSELL
'Poduzetnici uz nas vide s kim mogu poslovati, oči smo im i uši'
13.07.2016.
u 07:00
Gotovo da nema tvrtke, od malih do multinacionalki, koje ne koriste portal Poslovna Hrvatska, koji je poboljšao ponudu usluga
Pogledaj originalni članak

Ono što je za državne institucije Sigurnosno-obavještajna agencija (SOA), za poduzetnike je konzultantska tvrtka Bisnode – njihove oči i uši. Ovaj glavni business intelligence igrač u Hrvatskoj ima više od 370 milijuna podataka o gotovo svakoj tvrtki, obrtu ili drugom poslovnom subjektu u zemlji, a još više o onima u svijetu. Riječ je o švedskoj tvrtki koja je u Hrvatskoj prisutna od 2010. putem brenda i portala Poslovna Hrvatska, portala Boniteti.hr, Smartvisiona i drugih proizvoda koje radi prema specifičnim potrebama klijenata. Portal je ovog mjeseca doživio promjene s mnogo dodanih usluga. Što je Bisnode danas i kakvi su im planovi, razgovarali smo s direktorom Benjaminom Cerovcem.

U čemu je važnost tzv. business intelligencea za funkcioniranje tvrtke?

Svaka tvrtka ima postojeće i potencijalne partnere. Neki tradicionalni poduzetnici kažu nam da im ne treba takva usluga jer posluju s 4-5 partnera i o njima sve znaju. To je zabluda jer se uvjeti na tržištu mijenjaju, a tako i financijsko stanje. Netko tko je nekad bio stabilan, sad može biti u ozbiljnim problemima i blokadama te u perspektivi stečaja. S druge strane, tvrtke koje nisu stajale sjajno mogu doživjeti oporavak i uzlazni trend. Ako im ne analizirate financijske pokazatelje, teško možete imati saznanja o pravom stanju stvari.

Danas gotovo nijedna ozbiljnija tvrtka neće poslovati s nekom drugom dok je ne provjeri i vidi barem osnovno podatke – kakav joj je bonitet i je li likvidna. Tko su vaši najčešći korisnici?

Prvi korisnici u Hrvatskoj bile su velike tvrtke i multinacionalke. Najzahtjevniji su oni iz financijskog sektora, banke, osiguravajuća društva, fondovi... No gotovo da i nema sektora, poslovnog i državnih institucija, koji ne koristi naše usluge. Manje tvrtke od cvjećarnica do pekara, trgovina i prijevoznika pa sve do međunarodnih korporacija. Iznenadilo me da su značajni korisnici stomatolozi, posebice iz Istre i Primorja. Shvatili smo da oni tako traže potencijalne pacijente u korporacijama sa sjevera Europe. Radi se o zdravstvenom turizmu u kojem ljudi dođu na tjedan dana, obiđu hrvatske ljepote, usput poprave zube, a to im sve na ime “zdravstva” sufinancira kompanija. Naime, na našoj platformi su financijski podaci, natječaji, vijesti, ali i informacije i o beneficijama koje tvrtke daju zaposlenicima.

Koliko je usluga dostupna malim i srednjim poduzetnicima, potencijalno najviše podložnima gospodarskim prijevarama?

Naša usluga prije svega je namijenjena malim i srednjim tvrtkama jer velike, ako im se to isplati, mogu imati svoje odjele za business intelligence, dok mi za velike klijente razvijamo specifične proizvode potpuno prilagođene njihovim zahtjevima. Mali to ne mogu i ne znaju kako doći do informacija jer nemaju resursa. Mi smo dio švedske grupacije koja djeluje u 19 zemalja Europe, a imamo podatke za tvrtke u svim zemljama osim Sjeverne Koreje, Jemena, Mongolije i Madagaskara. Ovdje imamo 70 zaposlenih, a naslanjamo se na bazu naše matice. To znači da smo vrlo efikasni i pristupačni. Za prosječnog malog poduzetnika naša je usluga na razini od 500 kuna mjesečno i smatram da je to prihvatljivo u odnosu na rizik koji im nosi nepoznavanje potencijalnog partnera.

Koji su glavni izvori za vaše podatke i procjene?

Koristimo sve javne servise i izvore informacija. Najveći je Financijska agencija (Fina) na koju otpada oko četvrtina svih podataka, uglavnom financijski izvještaji. Imamo 200-tinjak velikih izvora, ali i naši analitičari krstare internetom te nam je svaka korporativna web-stranica izvor podataka.

Predstavili ste novu Poslovnu Hrvatsku. U čemu je razlika?

Kako tehnološki proizvodi, poput Appleovih, doživljavaju nove modele, tako je nužno uvoditi novitete u svemu zasnovanom na tehnologiji te biti u trendu s vremenom i potrebama klijenata. Naši podaci o tvrtkama i poduzetnicima su u 1630 kategorija te je jasno da razne kategorije naših kupaca imaju različite potrebe za detaljnošću. Nova platforma pregledno nudi tri razine informacija – bazične, detaljnije i one vrlo detaljne. Na primjer, to je kao što vam meteorološke aplikacije nude opciju da vidite da će sutra biti kišovito. U drugom koraku možete vidjeti vjerojatnost za kišu u doba dana ili tjedna. U trećem koraku dobijete informacije o kretanju ciklona, brzinama vjetra i niz ostalih geofizičkih podataka koji su značajni, ali prosječnom korisniku ne znače puno. Isto je i s našom analizom poduzetnika.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar ZigiMarley
ZigiMarley
21:12 15.07.2016.

...ovdje nema komentara. Nema partizana i ustaša, nema 'domoljuba' i udbaša. Ovdje se priča o poslu, to nikog ne zanima! :-)