Okruženje za poduzetništvo u trenutnom razdoblju u Hrvatskoj nije ni malo lako. Inflacija, prelazak na novu valutu, korona kriza – sve to dalo je svoj danak i otežalo malim ljudima s velikim idejama njihov put ka uspjehu. Zato je EY Poduzetnik godine nagrada koja potiče poduzetnike da budu bolji, daje im široku paletu mogućnosti.
Jednostavno, prepoznata je potreba da se poduzetništvo očuva, a program EY Poduzetnik godine je osmišljen kao pogonsko gorivo znanja i iskustva. Upravo važnost takvih manifestacija prepoznali su i u Erste banci. Snježana Mamuzić Krpan, direktorica Direkcije malog poduzetništva opisala nam je što ova nagrada znači.
- Danas se nalazimo u izrazito izazovnim vremenima. Visoka razina inflacije, ali i ostali globalni faktori, poput geopolitičkih rizika, nastavka problema u lancima dobave i reakcije monetarne politike, uvelike određuju gospodarske perspektive u narednom razdoblju, kako na globalnoj razini, tako i u Hrvatskoj. U tom kontekstu, ulazak u Eurozonu, sa svim svojim popratnim koristima i prednostima, može doprinijeti ublažavanju ovih rizika u određenoj mjeri. Kao banka smo i dalje tu, na dispoziciji poduzetnicima, te imamo u vidu i da im je u današnjem složenom i dinamičnom poslovnom okruženju vrlo važna brza i fleksibilna potpora. – istaknula je Mamuzić Krpan te dodala da Erste banka razumije pritisak pod kojim se poduzetnici nalaze i da je upravo zato Erste banka kao generalni pokrovitelj nagrade puna razumijevanja za naše poduzetnike.
Domaće poduzetništvo napreduje
Da je EY Poduzetnik godine nagrada vrijedna pažnje dokazuju i istraživanja. Naime, Global Entrepreneurship Monitor (GEM) istraživanje koje se u Hrvatskoj provodi već 20 godina pokazalo je , kako je u Hrvatskoj prisutan određeni trend jačanja poduzetničkih aktivnosti. Ipak Mamuzić Krpan tvrdi, ima još dosta posla.
- dodatno moramo poraditi na nekim segmentima kao što je motivacijski indeks, odnosno da ljudi rjeđe ulaze u poduzetničke vode samo iz nužde, kao i boljoj regionalnoj poduzetničkoj aktivnosti te suradnji istraživačkog i poslovnog sektora. Pred nama je svakako još puno izazova i dug put, a cilj je da, uz sve otegotne okolnosti, stvorimo još bolje i stabilnije uvjete za poslovanje te se približimo onima koji su nam uzor. – potvrdila je. Kaže, u cijeloj priči, EY Poduzetnik godine važan je faktor.
- Projekt sada već ulazi u osmu godinu što najbolje govori o njegovoj relevantnosti i prepoznatljivosti među poduzetnicima. U kontekstu poticanja kulture uspjeha među poduzetnicima i boljih vrijednosti u društvu i mi imamo priliku podržati uspješne poduzetničke priče koje dokazuju da hrvatsko poduzetništvo ima potencijala ne samo na domaćem tržištu, već i na europskom i globalnom tržištu. – Zaključila je Snježana Mamuzić Krpan.
Važno je osvijestiti relevantnost poduzetništva
Na pitanje zašto Erste banka ulaže u poduzetništvo i ovaj program općenito, Snježana Mamuzić Krpan ima jednostavan odgovor.
- Podrška poduzetništvu bitna je u svim područjima i na svim razinama. Važno je osvijestiti sve sudionike u tom lancu kako je poduzetništvo važna karika društva te i na ovaj način, kroz podršku nagrađivanju najboljih i najustrajnijih, pokazati da postoje lijepe poduzetničke priče koje je potrebno čuti i iz njih učiti.
Stabilno poduzetničko okruženje u kojem svi imaju isti cilj, a to je prosperitet i rast poslovanja, stvaranje dodane vrijednosti te pozitivan doprinos zajednici važni su, ne samo nama u financijskom sustavu, već i za društvo u cjelini. – objasnila je. Kaže, ulaganjem se mogu postići samo vrhunski rezultati.
Iako u Hrvatskoj još uvijek vlada stereotip da je preteško biti poduzetnikom, Snježana Mamuzić Krpan kaže, zahvaljujući onima koji dijele svoje savjete i koji su se odvažili na taj korak, mnogo je lakše.
- Sve to u konačnici pomaže onima koji ulaze u poduzetničke vode. Tijekom dugogodišnjeg iskustva rada s poduzetnicima, znam da je teško izići iz zone komfora, ne samo poduzetnicima, već svima nama. No, kada poduzetnik ima dobru ideju i jasnu viziju, sve prepreke postaju znatno manje. Dug je put do uspjeha i on ne mora nužno uvijek biti linearan i toga svi trebamo biti svjesni. – poručila je.
Banke igraju važnu ulogu
Otvorena komunikacija s poduzetnicima glavna je briga banaka, koje u cijelom procesu igraju ključnu ulogu kada je riječ o motivaciji i poticanju napretka.
- Poduzetnike potičemo na aktivnu i otvorenu komunikaciju u odnosu s bankom jer samo otvorenim partnerskim odnosom, posebno u situacijama financiranja dugoročnih projekata, možemo adekvatno pristupati rješavanju svih zahtjeva, i onih razvojnih, ali i u slučajevima kada poduzetnik ima potrebe za restrukturiranjem poslovanja. Tu je i segment edukacije poduzetnika u njihovim razvojnim fazama gdje trebaju biti prisutne ne samo banke, već i sustav u cjelini. Erste banka je u tom segmentu prisutna već dugi niz godina, a posebno smo aktivni u provedbi financijskog i mentorskog praćenja poduzetnika početnika, čiji smo začetnici na tržištu. – tvrdi Mamuzić Krpan i kaže, uvijek može bolje.
- Rekla bih da nam treba još više razumijevanja za poduzetnike i poduzetništvo kao takvo, promišljanja kako im pomoći i sagledavanja okoline i uvjeta poslovanja iz njihove perspektive. Naša odgovornost je čuti što nam govore, razumjeti i zajedno s njima graditi bolje osnove za lakše i efikasnije poslovanje. – zaključila je. Erste banka je u tom segmentu prisutna već dugi niz godina, a posebno su aktivni u provedbi financijskog i mentorskog praćenja poduzetnika početnika, čiji su začetnici na tržištu.
Ne zaboravite doprinos
U burnim vremenima i utrci za što boljim poslovanjem, poduzetnici često zaborave na svoj doprinos i koliko zapravo vrijede. Zato, Snježana Mamuzić Krpan ima savjet za sve poduzetnike.
- Savjetujem im da s vremena na vrijeme zastanu kako bi rezimirali i proslavili svoje uspjehe, te pokazali i drugima kakav je bio njihov put. Sigurna sam da svatko od njih u nekom segmentu može biti uzor ostalima i dati doprinos u stvaranju novih poduzetničkih priča. Također, poručila bih im da pokušaju zadržati onaj motiv koji ih je uveo u poduzetničke vode, da i dalje potiču promjene, traže rješenja, ulažu u svoje znanje i osobni rast i napredak sebe i svojih zaposlenika, jer upravo to čini razliku – za kraj je poručila.
Sadržaj nastao u suradnji s EY Hrvatska.