Tele2 Hrvatska u 2018. ostvario je rekordne rezultate poslovanja i to na svim poljima, kazao je Viktor Pavlinić, predsjednik uprave Tele2, na jučerašnjoj konferenciji za novinare te dodao kako je tvrtka sada potpuno profitabilna, bez dugovanja i s perspektivom daljnjeg rasta i u 2019.
Ukupan prihod 1,4 mlrd. kuna
Prihodi od krajnjih korisnika iznosi 803 milijuna kuna, što je rast od 15 posto u odnosu na 2017. godinu, dok ukupan prihod iznosi 1,4 milijarde kuna, što je porast od 7 posto.
Operativna dobit ili EBITDA bila je 307 milijuna kuna uz EBITDA maržu od 22 posto, a zabilježen je i porast broja korisnika za 57.000 što je 7 posto više nego do sada. Tele2 Hrvatska trenutno ima ukupno 897 tisuća korisnika.
Pavlinić je kazao kako mora pohvaliti potez Vlade koja je napokon, smanjila naknade za radiofrekvencijski spektar. – Ministarstvo i regulatorna tijela, nakon pet godina uspjeli smo uvjeriti kako bi trebalo smanjiti naknade. Ipak, to nam je omogućilo da uvjerimo naše vlasnike da ima smisla investirati u hrvatsko tržište.
Zbog toga je došlo da rasta investicija i rast prihoda. Postoje egzaktni pokazatelji kako smanjenje parafiskalnih nameta dovodi do konkretnih rezultata – istaknuo je Pavlinić.
Prošle je godine Tele2 Hrvatska investicije povećao za 32 posto a kako je najavio čelnik tvrtke V. Pavlinić, u ovoj godini planiraju i dvostruko veće investicije odnosno lanjskih 93 milijuna kuna povećat će na oko 200 milijuna. Ulaganja će se odnositi na infrastrukturu i poboljšanje mreže.
Istodobno, u 2018. godini broj zaposlenih povećan je od 40 posto sada ih imaju 268. S tim će trendom nastaviti, najavio je Pavlinić. Tele2 Hrvatska ukinuo je naknadu za pristup mreži korisnicima bonova i po tome su prvi operator koji je to učinio.
A1 digitalna kompanija
Financijske rezultate objavio je i A1, (bivši Vipnet). Prihodi su im na godišnjoj razini porasli za 1,6 posto ili na 444,5 milijuna eura, kako kažu u priopćenju zahvaljujući značajnim ulaganjima u mrežu, tehnologiju, sadržaj i promjenu brenda. U četvrtom su kvartalu prihodi su porasli za 5,9 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije.
Operativna dobit (EBITDA) u 2018. porasla je za 4,6 posto na 114,1 milijuna eura.
Rast prihoda u četvrtom kvartalu nije nadoknadio troškove promjene brenda i ulaganja u prava za UEFA Ligu prvaka pa je EBITDA bila niža za 2,3 posto u odnosu na isti kvartal godinu ranije. Broj mobilnih korisnika je nastavio s rastom za 3,4 posto na 1,83 milijuna. A1 Hrvatska nastavila je s organskim rastom fiksnog segmenta unatoč padu broja fiksnih linija od 8 posto.
U prošloj godini ulaganja A1 Hrvatska iznosila su 87,8 milijuna eura, što je za 3,1 posto više nego 2017. Snažan rast investicija rezultat je mrežnih ulaganja u tehnologije nove generacije. Regulatorno smanjenje naknada za korištenje frekvencije omogućilo je dodatna ulaganja u razvoj i mrežne kapacitete. Prošlog ljeta kompanija je uspješno testirala 5G tehnologiju uz postignute brzine od 20 Gbit/s u živoj mreži.
– Prošla je godina za nas u A1 Hrvatska bila godina za pamćenje. Paralelno s uspješnom promjenom naziva u A1 Hrvatska i pravnom integracijom Metroneta napravili smo zaokret iz tradicionalnog telekoma u digitalnu kompaniju. Naši napori u digitalizaciji Hrvatske odražavaju se u implementaciji brojnih 5G funkcionalnosti u mobilnoj mreži te u širenju fiksne optičke mreže s kojom smo obuhvatili više od 508 tisuća kućanstava diljem zemlje.
U ovoj ćemo godini nastavit sa značajnim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu, sadržaj i eSport – ustvrdio je, između ostalog Jiříj Dvorjančanský, predsjednik uprave A1 Hrvatska.
Završne riječi umjetne inteligencije u debati protiv čovjeka
dok nisu pustili pokucni internet signal je bio ok, sada je katastrofa