Pametna kuna

Poslovna ideja nema vrijednost ako se ne realizira

Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
Poslovna ideja nema vrijednost ako se ne realizira
11.10.2012.
u 14:42
Najbolji način za predstavljanje vlastitih sposobnosti je kreiranje LinkedIn-profila – složili su se svi članovi žirija
Pogledaj originalni članak

– Je li samo dobra ideja dovoljna?

Bilo je jedno od pitanja na koje su članovi žirija projekta „Pametnom idejom do uspjeha“ pokušali dati odgovor na svom prvom ovogodišnjem sastanku. U današnje vrijeme, kada je financijska i gospodarska kriza zahvatila sve segmente svakodnevice, a građani ne samo da ne otvaraju, već i zatvaraju vrata svojih poduzeća, okupili smo šest stručnjaka s višegodišnjim iskustvom, koji su vrlo dobro svjesni činjenice da poduzetnički duh stvara bogatstvo i novu vrijednost te žele u tome aktivno sudjelovati, piše portal Pametna kuna.

Miljenko Graovac (Vipnet Hrvatska), Dario Palčić (Volksbank Hrvatska), Željko Kovač (Centar za poduzetništvo Zagreb), Nikša Tomulić (Kompare.hr), Saša Cvetojević (Insako, CRANE) i Hrvoje Prpić (CRANE), zajedno s predstavnicima redakcije portala Pametna kuna, stručnjaci su i investitori koji su i ovo teško doba krize, odlučili pomoći i „prodrmati“ hrvatsko poduzetništvo.

Ideja ne vrijedi bez realizacije

Projekt započet 24. rujna dosad je prikupio već desetke odličnih ideja, a uloga okupljenih stručnjaka, bila je između ostalog, riješiti nedoumice oko kriterija za odabir prijavljenih.

– Svi zainteresirani za natječaj trebaju imati na umu da je ideja nešto vrlo fluidno i sama nema nikakvu vrijednost ako se ne realizira, naglasio je Saša Cvetojević te poručio:

– Ako od ideje napravite dobar plan te krenete u realizaciju istoga, tijekom te realizacije samu ideju i plan morate modificirati ovisno o saznanjima na koje nailazite. Prototip ili čak proizvod koji ima tržište je ostvarivanje prvog koraka ideje i dokaz da je istome prethodila pametna poslovna ideja.

Uz pretpostavku da je osnovni kriterij „pametne poslovne ideje“ zadovoljen, žiri je razmatrao o kojoj se industriji radi, kakvo je tržište kojem je proizvod ili usluga namijenjena, tko su potencijalni kupci te možda najvažnije – tko je konkurencija?

– Ozbiljan kandidat ne može napisati da njegov proizvod ili usluga nema konkurenciju – mišljenje je Hrvoja Prpića te „Postojanje konkurencije vrlo bitno u realizaciji projekta“.

Od konkurencije možemo štošta naučiti, evaluirati i dobre i loše strane, loše eliminirati, a dobre još više unaprijediti. Važno je istražiti neistraženo – iako danas postoji vrlo malo stvari kojih se već netko nije sjetio, i dalje postoji mnogo toga što nije pronađeno, napravljeno i otkriveno, a upravo otkrivanje tih dijelova postaje ono što vašu ideju može dovesti do potpuno novih ideja.

Internet-prisutnost

Najbolji način za predstavljanje vlastitih sposobnosti je kreiranje LinkedIn profila – složili su se svi članovi žirija.

– Iako neće biti eliminacijski kriterij, toplo preporučujemo svim potencijalnim kandidatima da kreiraju svoj profil na LinkedInu, ako ga već nemaju te postanu dio ove poslovne mreže, ako ništa drugo, tada zbog jednostavnijeg predstavljanja i upoznavanja – komentirao je Željko Kovač iz Centra za poduzetništvo Zagreb.

I za kraj, dragi kandidati, razmislite dobro i o financijskoj strukturi koja vam je potrebna, stavite na papir svoje prihode i rashode te pametno planirajte, jer – investitori su ovdje, prilika je ovdje, a na vama je da nam dokažete kako imate dobru ideju, dobar proizvod te znanje, volju i napor koji ste spremni uložiti kako bi vam se jednog dana to isplatilo!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

ZA
zagabria1
15:33 11.10.2012.

Ako nastave sa ovakvim 'korisnim' savjetima poduzetnicima, uskoro cemo svi biti gladni kruha

SP
slučajni paradoks na vlasti
15:43 11.10.2012.

Taj tip je potopio HG-Spot, dućan kineskih elektro-djelova po skupoj cijeni. Ili sam pogriješio?

AL
alanvele
17:06 11.10.2012.

Au, kako su pametni, ...