Brodarske kompanije koje prevoze rasute terete, poput ugljena, željezne rudače ili žitarica, očekuje teška godina u kojoj će samo najjači uspjeti prebroditi sve dublju krizu uzrokovanu slabom potražnjom i viškom brodova za najam, upozoravaju analitičari.
Nevolje s kojima se suočavaju kompanije koje prevoze rasute terete, javlja Hina, dijelom su posljedica slabije potražnje za ugljenom i željeznom rudom iz Kine, vodećeg svjetskog uvoznika, u drugoj polovici ove godine. Podsjetimo, kriza na tržištu rasutog tereta počela je 2008. godine, nakon početka financijske krize.
Vodeći BDI indeks pomorskog prijevoza roba Baltičke burze, koji prati cijene prijevoza rasutog tereta, pao je u prosincu na najnižu razinu u povijesti. U odnosu na rekordnu razinu zabilježenu 2008. godine BDI indeks pao je više od 95 posto.
>> Hrvatski brodari osigurali punu zaposlenost do kraja 2016. godine