Relativno malo izvozimo u Ameriku; nešto lijekova i pištolja. Ali mislim da će cijeli niz IT kompanija uskoro biti naše zvijezde: ima barem 50-ak malih IT kompanija koje u SAD-u rade ozbiljan posao – prokomentirao je na konferenciji “Proširite poslovanje na tržište SAD-a” Mihael Furjan, predsjednik HUP-a i čelnik Plive te istaknuo da je njima američko tržište najvažnije, 45% ukupnih prihoda ostvare tamo.
– Nema farmaceutske kompanije kojoj to nije najvažnije tržište, ali i s drugim biznisima je slično. Ako ondje uspijete, uspjet ćete bilo gdje – istaknuo je Furjan, a nešto slično rekao je u uvodnom obraćanju i otpravnik poslova u Veleposlanstvu SAD-a Mark Fleming koji je nahvalio svoju domovinu ustvrdivši da je najbolje mjesto za poslovanje na svijetu.
– Uspjeh američkog tržišta snažno utječe na sva ostala svjetska tržišta i nudi najveću radnu snagu, resurse i raznolikost kultura i ideja. Mnoge hrvatske tvrtke već sada posluju na tržištu SAD-a, poput Šestan Buscha, STEMI-ja, Orqe, Infobipa, Infinuma, DOKING-a, da spomenem samo neke – rekao je Fleming koji se referirao i na napredak Hrvatske u smjeru ukidanja viznog režima za građane koji putuju u SAD te uznapredovale pregovore oko postizanja sporazuma o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja što je dobar temelj za poboljšanje robne razmjene.
Konferenciju je organizirao HUP u suradnji s Veleposlanstvom SAD-a, hrvatskom kompanijom Armatus Prudentia i američkom tvrtkom Trans-Atlantic Market Development.
Mauro Lukić, čelnik Armatusa, govorio je o problemima s kojima se susreću tvrtke koje izlaze na tamošnje tržište te se referirao na manjak informacija u čemu im mogu pomoći i ovakvi susreti poduzetnika jer svaka država funkcionira kao zaseban entitet te je jako bitno naći pouzdanog partnera s kojim mogu surađivati, a brojni su sudionici ukazali i na potrebu razmjene “know-howa” kroz studentsku i sveučilišnu suradnju. Emir Avdić iz Trans-Atlantica otkrio je kako je najpopularniji pištolj u SAD-u proizveden u hrvatskom HS Produktu, kao i da je lakše poslovati na tržištu SAD-a nego na tržištima većine zemalja EU zbog olakšane regulative i niskih uvoznih carina. Nadajmo se da će to u budućnosti otkriti i druge hrvatske tvrtke da poslovnu suradnju SAD-a i Hrvatske ne obilježi baš – oružje.