Financijske institucije

Preko podataka s mobitela hvataju nove klijente

Foto: Tatjana Tadić/PD/PIXSELL
Preko podataka s mobitela hvataju nove klijente
29.11.2016.
u 10:35
Do osoba bez računa može se doći preko obrazaca telefonskih poziva i lokacija, što kreditorima daje i sliku potrošača i njegovih navika
Pogledaj originalni članak

Financijske institucije krenule su u lov na dvije milijarde ljudi koji nemaju račune u banci, i to preko telekomunikacijskih kompanija koje im prodaju informacije o aktivnostima svojih korisnika.

Problem zaštite privatnosti

Podaci o lokacijama na kojima su boravili i obrascima telefonskih poziva kreditorima daju sliku ekonomske aktivnosti potrošača u kojoj su aktivniji, naravno, i privlačniji kao potencijalni konzumenti financijskih proizvoda. Njih će nazivati i nuditi im proizvode i usluge. Pritom nisu otkrili toplu vodu: posljednjih nekoliko godina istu praksu koriste neki startupi, a njihovo iskustvo pomoglo je financijašima da prevladaju početne strahove od problema zlouporaba vezanih uz zaštitu privatnosti. Crone Consulting, konzultantska kuća za tehnologije plaćanja, procjenjuje da bi, samo u Americi, biznis prodaje ovakvih podataka telekomunikacijskih kompanija mogao biti težak više od milijardu dolara godišnje kroz sljedećih deset godina.

Bloomberg prenosi da se Fair Isaac Corp, tvrtka za kreditne rejtinge čiji su podaci najčešće korišteni u svijetu, nedavno udružila sa startupima Lenddo i EFL Global kako bi podatke s mobitela iskoristili za lakše kreditiranje malih poduzetnika i građana u Rusiji i Indiji. Nisu usamljeni; startup Juvo objavio je da se udružuje s tvrtkom Liberty Global Plc’s Cable & Wireless Communications kako bi olakšali kreditno rangiranje na 15-ak karipskih tržišta. Equifax, kompanija koja se također bavi kreditnim rangiranjem, u Južnoj Americi koristi podatke telekomunikacijskih kompanija već dvije godine: informacije o broju poziva i tekstualnih poruka pomažu im u prognoziranju kreditnog rizika.

Psihološki upitnici SMS-om

Nove metode kreditne procjene omogućavaju da u područjima bez poslovnica banaka više ljudi otvori račune online. Na jednak način mogu ugovoriti i kreditne kartice. U prošlosti su glavni alati za procjenu kreditora o budućem posuđivanju bili visina štednje ili kreditna povijest. Danas se više ide na izravnu interakciju s klijentom: primjerice, neke financijske institucije šalju im na mobitele psihološke upitnike sms-om, a tehnologija im omogućava provjeru točnosti adrese stanovanja i posla, kao i jesu li u kontaktu s drugim osobama koje imaju dobru kreditnu povijest. Zastrašujuće, zar ne?! Većina ovih akcija je u sivoj zoni zaštite privatnosti.  

>>Budite oprezni: 6 stvari koje svakodnevno radite, a ugrožavaju vašu sigurnost na internetu!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.