TOMAŽ LOZAR

'Preuzimanjem Carwiza u Hrvatskoj izlazimo na globalno tržište'

Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Tomaž Lozar, direktor tvrtke Carwiz
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Tomaž Lozar, direktor tvrtke Carwiz
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Tomaž Lozar, direktor tvrtke Carwiz
07.06.2022.
u 09:45
Nedavni potez otvara nove mogućnosti najma vozila za privatne korisnike i dugoročnog najma vozila za tvrtke, otkriva Tomaž Lozar
Pogledaj originalni članak

Tvrtka ABmobil rent d.o.o. nedavno je kupnjom franšize Carwiz rent a cara za područje Hrvatske postala partner Carwiz Internationala, što donosi mnoge novine i na hrvatsko rent-a-car tržište.

Sve o ciljevima tog partnerstva, modelu budućeg rada i koristima za klijente, otkrio nam je Tomaž Lozar, osnivač i CEO tvrtke ABmobil rent d.o.o.

Što preuzimanje Carwiza znači za ABmobil rent?

Mi smo u Carwizu prepoznali velik potencijal za razvoj našeg poslovanja, baš u onom smjeru koji želimo, a to je izlazak na tržište rent-a-cara s nekim od globalnih brendova. U Carwizu smo prepoznali najkvalitetnije rješenje, prije svega jer se radi od lokalnom brendu već prisutnome i etabliranom na domaćem tržištu te s velikim potencijalom za širenje na susjedna tržišta putem postojeće franšizne mreže koja posluje u više od 20 zemalja svijeta.

Svjesni smo odgovornosti te želimo preuzeti ključnu ulogu u poslovanju na teritoriju RH i šire. S obzirom na to da portfelj ABmobila uključuje inovativna rješenja u autoindustriji, kao što je platforma za učinkovito rješavanje i unapređenje korisničke uključenosti i iskustva, u Carwizu smo vidjeli jedinstveno rješenje za integraciju tih procesa u poslovanje. Svakako da i za Carwiz kao brend ovo znači dosljedan rast i razvoj brenda na domaćem tržištu.

Koliko poslovnica imate i kako su raspoređene po Hrvatskoj?

Od samog ulaska na hrvatsko tržište izrazito smo ambiciozno nastupili i po tom pitanju te smo već u samom početku proširili postojeće poslovanje na tri dodatne lokacije, i to u Zadru, Splitu te Dubrovniku. Carwiz rent-a-car sada pokriva sva velika turistička središta u Hrvatskoj, kao i zračne luke. Trenutačno posluje u sedam poslovnica diljem Hrvatske, u Zagrebu, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku.

Po kojem će modelu tvrtka ABmobil rent dalje raditi u Hrvatskoj? Je li u planu širenje na druga tržišta?

ABmobil je pri preuzimanju Carwiza u Hrvatskoj zadržao sve zaposlenike i menadžment koji je i do sada vodio tvrtku na dobar način, koji će i dalje uz neka nova pojačanja nastaviti voditi poslovanje i određivati poslovnu strategiju.

Fokusiramo se na to da zadovoljimo potrebe tržišta što se tiče veličine flote, da reagiramo prema potražnji te da nam pri tome kvaliteta usluge bude neupitna. Pomno pratimo sve turističke pokazatelje i kretanja te potrebe i na okolnim tržištima te sukladno tome nastojimo biti u poziciji brzo reagirati i nastaviti širenje na dodatna, nova tržišta, od kojih je prva u planu Slovenija s početkom iduće godine.

Na koji će način od ovog strateškog partnerstva profitirati klijenti Carwiza?

Korisnicima Carwiza u Hrvatskoj će na raspolaganju svakako biti vrhunska usluga te bogata i raznovrsna ponuda najnovijih vozila i modela. Također, ono što korisnici mogu očekivati je poboljšana korisnička podrška te šira lepeza usluga. Osim toga, znatno širenje prema B2B segmentu, odnosno dugoročnom najmu za poslovne korisnike za koje kreiramo "custom-made" programe koji omogućuju odabir vozila prema željama i potrebama korisnika.

Kakva inovativna rješenja nudite svojim klijentima?

Globalne promjene utječu na sve nas. Putnici su svjesni utjecaja njihovih iskustava na planet i više se odlučuju za ekološki prihvatljiva rješenja na putovanju. Tako će kao jedna od novosti koje ABmobil uvodi u Carwizu svakako biti i paleta električnih i hibridnih vozila. Što se B2B segmenta tiče, inovacije su uvijek usmjerene na olakšavanje poslovanja i smanjivanje troškova flote kao imperative. Naša rješenja poput svojevrsnog hibridnog sistema između car-sharinga i dugoročnog najma vrlo su atraktivna za poslovne korisnike.

Što planirate ponuditi privatnim, a što poslovnim korisnicima?

Pandemija je stvorila drugačije navike po pitanju mobilnosti. Od početka nastojimo pružati najkvalitetniju uslugu najma vozila, gdje pripremamo i nove produkte u smjeru boljeg korisničkog iskustva. To će, vjerujem, mnoge naše klijente oduševiti, a brojni noviteti u autoindustriji koje će moći možda po prvi put koristiti tijekom vožnje dodatno će utjecati na pozitivnije korisničko iskustvo.

Privatnim korisnicima planiramo ponuditi fleksibilnost pri preuzimanju i vraćanju vozila, olakšanu direktnu komunikaciju s agentima te brz i jednostavan najam vozila. Kroz partnerstva pružamo brojne pogodnosti za naše klijente. Primjerice, kroz partnerstvo s Croatia Airlinesom svi naši klijenti imaju povoljniju cijenu aviokarata.

Što se tiče poslovnih korisnika, dugoročni najam vozila postaje uobičajena alternativa službenim vozilima, uz veću fleksibilnost, bolju utilizaciju vozila i manji trošak, ponudit ćemo već spomenuti model, hibrid klasičnog najma vozila i car sharinga koji je već aktualan u susjednim zemljama i putem kojeg će naši korisnici moći maksimalno optimizirati svoj vozni park. Za vrijeme pandemije upravo se ovakva opcija prikazala kao jako korisna i kvalitetna.

Poslovni korisnici sve više razmatraju dugoročni najam kao opciju mobilnosti koja ne opterećuje njihovo poslovanje. Dugoročnim najmom vozila moguće je optimizirati troškove na razdoblje koje je vama potrebno, a usluga uključuje sve elemente brige o vozilu što poslovnim korisnicima omogućuje maksimalnu učinkovitost i produktivnost.

Na kakvo iskustvo mogu računati Vaši klijenti?

Još u procesu samog planiranja preuzimanja Carwiza u Hrvatskoj znali smo da želimo uvesti važne promjene, od čega je najveći broj tih promjena bio usmjeren na korisničko iskustvo naših klijenata. Poboljšan je način komunikacije kroz digitalne platforme sve do direktne komunikacije s klijentima.

Od velike važnosti nam je zadovoljstvo naših zaposlenika i naših klijenata, u što planiramo uložiti dodatna sredstva. Nastojimo koristiti "omnichannel" iskustvo, višekanalni pristup klijentima u podršci koji će se fokusirati na pružanje besprijekornog korisničkog iskustva, bez obzira na kanal putem kojeg klijent napravi rezervaciju.

Automobilska industrija ima problema s rokovima isporuke vozila. Planirate li obnovu voznog parka prije sezone?

Iako se vjerovalo da bi se možda razina isporuka u 2022. godini vratila na razine prije krize, to se nije dogodilo, sasvim suprotno, problem isporuke i dostupnosti određenih vozila te potrebnih količina je danas još veći problem nego što je bio prošle godine, s obzirom na rat i događanja u Ukrajini. Mi smo sa svojim partnerima s kojima radimo već godinama na europskom tržištu uspjeli ugovoriti dostatnu količinu vozila za ovu godinu, od kojih je veći dio flote isporučen te se nalazi na našim cestama.

S koliko vozila planirate raspolagati tijekom ovogodišnje sezone? Očekujete li veću potražnju od ponude?

Prema svim dosadašnjim pokazateljima, nadolazeća sezona će biti jako zanimljiva, i iako su najave na razini 2019. godine, očekujemo ipak nešto manji volumen. No, s obzirom na neizvjesnost oko događanja u Ukrajini u ovom trenutku je teško bilo što prognozirati. Smatram, a to i neka istraživanja pokazuju, da je Hrvatska i dalje jedna od sigurnijih zemalja za putovanje, što je vidljivo i po očekivanjima zračnih luka i najavama povećanja i letova s novih destinacija.

Vjerujemo kako će se situacija smiriti te da ćemo ovu sezonu dočekati kako smo od početka i predviđali, s vrlo velikom potražnjom. Carwiz Hrvatska u ovu sezonu ulazi s flotom oko 1500 vozila, a korisnicima nudimo mogućnost odabira novih vozila, najnovijih i najzanimljivijih aktualnih modela više brendova na hrvatskom tržištu.

Mnoge rent-a-car kompanije imaju problema s nedostatkom vozila. Hoće li to utjecati na rast cijena najma vozila?

Nedostatak vozila zasigurno već i danas utječe na cijene najma, odnosno, možemo čak i reći kako se još od početka pandemije primjećuje znatan porast cijena. Cijene su u odnosu na prošlu godinu još uvijek u porastu, no isto tako u drastičnom porastu su i naši troškovi vezani uz dobavljivost i cijena svih vozila, pa tako i njegova održavanja. Očigledno se i proizvođači u toj krizi drugačije organiziraju gdje cilj više neće biti hiperprodukcija, već novi način poslovanja i prodaje vozila. Kretanje cijena pratimo na globalnoj razini te se nastojimo prilagoditi svakoj novonastaloj situaciji, bez većih iznenađenja. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.