PROMO

Prilagoditi se znači pobijediti

Prilagoditi se znači pobijediti
09.04.2021.
u 08:55
Početkom svake godine dugo i iscrpno analiziramo prethodnu godinu i pokušavamo shvatiti koju su elementi bili ključni za naše dionike i za našu učinkovitost. Ove je godine ta procjena bila nešto složenija zbog pandemije.
Pogledaj originalni članak

Već na samom početku tog procesa dojmio me se način na koji su se naši zaposlenici i naša tvrtka prilagodili: brzo, s mnogo pažnje za sve dionike i s nevjerojatnom usredotočenošću na naše prioritete. Vjerujem da je upravo to srž naše sposobnosti da pobijedimo u posljednjih 12 mjeseci. Postalo mi je jasno da će, kako potrošači i kupci budu zahtijevali više, pobijediti upravo oni koji se uspiju najbrže i najpametnije prilagoditi.  

Svjetski ekonomski forum nedavno je među vještinama koje će biti potrebne u sljedećih pet godina istaknuo kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Njih treba dopuniti samoupravljanjem, aktivnim učenjem, otpornošću i agilnošću.  Posebno sam ponosan na načine na koje je svaki dio našega poslovanja  pokazao te vještine u posljednjih 12 mjeseci.

Što više o tome razmišljam, to više shvaćam koliko smo napredovali u izgradnji te operativne agilnosti u našoj kulturi u posljednjih nekoliko godina te mi je sve jasnije da katkad stvari uzimamo zdravo za gotovo. Ova je kriza potvrdila da je doprinos svakog pojedinca, bez obzira na razinu ili razred radnog mjesta, važan i jedinstveno dragocjen. Doprinos i reakcije svakog pojedinca određuju naš kolektivni uspjeh. Upravo su ta agilnost i prilagodljivost imali presudnu ulogu u našoj učinkovitosti u godini s više izazova nego ikad prije.

Takav organizacijski pomak ne događa se slučajno. Posljednjih nekoliko godina svjesno smo uložili sredstva u izgradnju ključnih snaga našeg poslovanja koje će ubrzati prilagodbu: brz način razmišljanja; najjaču, najraznolikiju i najprilagodljiviju ponudu proizvoda (portfelj) u industriji; istinsko partnerstvo s kupcima i zajednicom; digitalnu i tehničku infrastrukturu te otpornost lanca opskrbe. Svi su ovi elementi imali ulogu u našoj sposobnosti prilagodbe i pobjede u 2020. godini. Veliki nam je razlog za ponos to što nismo izgubili nijedan dan proizvodnje u punionicama, što smo svojim kupcima nastavili pružati usluge i što smo podržali svoje ljude i  zajednice u kojima poslujemo.

Snaga i raznolikost naše ponude proizvoda (našega portfelja) omogućili su nam da djelujemo brzo kako bismo iskoristili nove prilike, posebno u dinamičnome tržišnom okružju. Pandemija je zasigurno ubrzala promjene u ponašanju potrošača, jer su naši domovi postali središte naših života i okružja za rad, druženje i zabavu.

Budući da su mnogi naši kupci koji su ugostitelji, bili prisiljeni zatvoriti vrata, morali smo ponovno preispitati svoje aktivnosti i marketinške strategije. Na svojim smo tržištima povećali podršku trgovinama mješovitom robom, trgovinama osnovnim potrepštinama i trgovinama na benzinskim postajama kako bismo stvorili nove prijedloge za ove rastuće „prigode kod kuće“, s posebnim naglaskom na povećanju važnosti naših gaziranih bezalkoholnih pića za vrijeme provedeno pred malim ekranima i vrijeme obroka.

Kava je za nas ključna prilika u nadolazećem desetljeću, ali otpočetka je bilo jasno da izlazak na 14 tržišta usred pandemije neće biti jednostavan. Zahvaljujući partnerstvu s našim kupcima i predanosti naših zaposlenika, uspjeli smo se prilagoditi izazovima te ljubiteljima kave omogućiti da u vlastitom domu dožive iskustvo slično onomu u kafiću.  Isto razmišljanje i kreativnost primijenili smo na naša gazirana bezalkoholna pića za odrasle, kao što je Schweppes u kombinaciji s asortimanom jakih alkoholnih pića koje distribuiramo kako bismo potaknuli uzbuđenje za „trenutak za aperitiv“ kod kuće. 

Kako bi pružili potporu ugostiteljima koji su posebno bili pogođeni zatvaranjem svojih objekata, naš je tim u Hrvatskoj predstavio posebno izdanje Coca-Colinih staklenih bočica kojima smo željeli odati počast hrvatskim centrima izvrsnosti u ugostiteljstvu i privući goste da u što većem broju, a u skladu s epidemiološkim mjerama, vrijeme provedu kod naših kupaca u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo i svojom potrošnjom podupru njihov oporavak. Na posebnim izdanjima bočica prikazane su fotografije Opatije, Rovinja, Zagreba, Dubrovnika i Splita, čime smo dali počast bogatoj ugostiteljskoj povijesti tih pet gradova.

Naši marketinški i komercijalni timovi razvili su u partnerstvu s našim kupcima okretniji put do tržišta: ulaganje u aplikacije za dostavu hrane i kanale dostave kako bi se iskoristila prilika za zaradu u sektoru naručivanja hrane za van te povećala aktivacija naših internetskih kupaca s vodećim trgovcima na malo. 

Suočeni s novim preprekama, prošle smo ljetne sezone pokazali brzinu i spremnost na promjene. Kako bismo poboljšali opskrbu izoliranih mjesta našim proizvodima, preoblikovali smo redoslijed i frekvenciju obilaska dućana, posebice na otocima. To smo postigli preraspodjelom i stvaranjem manjih prodajnih timova, koji su uz pomoć naših dobavljača osigurali opskrbu Coca-Colinim proizvodima za čak 160 kupaca na teško dostupnim jadranskim otocima. Time smo ojačali partnerstvo s našim kupcima i pružili im podršku u vrijeme otežanih radnih uvjeta, ali i osigurali dostupnost naših proizvoda u nepredvidivim ljetnim mjesecima.

Digitalizacija je također odigrala ključnu ulogu u našim rješenjima za podršku kupcima, omogućujući našim prodajnim timovima da se više usredotoče na aktivnosti s dodanom vrijednošću. Preoblikovali smo svoj mrežni portal za kupce, što je uključivalo uvođenje digitalnog sustava za naručivanje i tehnologiju prepoznavanja slika za skeniranje proizvoda na policama trgovina. Te su inovacije našim kupcima olakšale poslovanje i omogućile nam da svoje proizvode bez napora dopremimo od skladišta do trgovina. Cijele godine naša ulaganja u sustave za kartično plaćanje za prodajne automate također su našim potrošačima omogućila ključna rješenja za beskontaktno plaćanje. 

Također vjerujemo da prilagodljivost znači prepoznavanje i rješavanje problema drugih, a to uvjerenje oblikuje podršku koju pružamo zajednicama već 70 godina. Zajedno s našim partnerom tvrtkom The Coca-Cola Company, naši snažni korijeni u zajednici značili su da smo u dobru položaju da djelujemo brzo i suosjećajno. 

U Hrvatskoj smo, na primjer, kao potporu borbi protiv bolesti COVID-19 i u znak solidarnosti s osobama pogođenim potresom, donirali više od 2,7 milijuna kuna Hrvatskom Crvenom križu prepoznavši rastuću potrebu za pružanjem podrške najteže pogođenim skupinama. Prošla godina bila je prepuna prepreka te je od ukupne donirane količine 1,7 milijuna kuna iskorišteno na aktivnosti vezane uz pandemiju bolesti COVID-19, a ukupno milijun kuna iznosila je pomoć građanima na potresom pogođenim područjima.

Osim donacija Crvenom križu, također smo se orijentirali i na one koji nisu mogli raditi uslijed pandemije. Coca-Colina snažna suradnja s ugostiteljima i njihovim zaposlenicima nastavila se u sklopu projekta Raise the Bar. Cilj projekta bio je pružiti financijsku podršku barmenima koji su uslijed pandemije i restriktivnih mjera svedeni na minimalna primanja.

Uz financijsku pomoć namijenjenu humanitarnim svrhama, donirali smo i više od 15 tisuća litara vode i napitaka Crvenom križu, medicinskom osoblju, vatrogascima i najugroženijim skupinama građana, čime smo pokazali da smo zaista dio zajednice u kojoj radimo.

Ovaj i stotine drugih primjera na našim tržištima svjedoče o tome kako smo se prilagodili pandemiji zahvaljujući ulaganjima u naše ljude i njihovoj snažnoj vjeri u našu zajedničku svrhu.  Izgradnja brza i održiva oporavka, koji stvara vrijednost za sve, bit će nevjerojatno zahtjevan pothvat, ali će nas i ispuniti. S prilagodljivošću koja je čvrsto povezana s našim načinom razmišljanja i kulturom te brigom za naše zaposlenike i partnere s kojima smo zajedno na ovom putu, uvjeren sam da idemo u pobjedničkom smjeru. 

Coca-Cola HBC bit će u travnju domaćin svoje prve virtualne svjetske konferencije vodstva.

Tema? #Adapt2Win.

Zoran Bogdanović, glavni izvršni direktor, Coca-Cola HBC

Pogledajte na vecernji.hr