Jedini festival koji na domaćoj sceni promovira ponajbolje marketinške projekte \"Dani komunikacija\" ove će se godine održati u Rovinju od 16. do 19. svibnja.
Tim nacionalnim festivalom ujedinjene su manifestacije IdejaX i Effie u jedinstveni događaj koji u četiri dana poduzetnicima i kompanijama daje poslovna rješenja vezana za oglašivanje. O programu festivala, njegovoj važnosti i razlozima ujedinjavanja razgovarali smo s Damirom Ciglarom, predsjednikom uprave Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranja (HURA) i suorganizatorom Dana komunikacija.
Svi pod isti krov
Koji je razlog spajanja IdejaX-a i Effieja u Dane komunikacija, pitamo ga.
– Dva su razloga. Objedinjavanjem svih događanja pod jedan \"krov\" definiramo jedno mjesto susreta i razmjene iskustava za sve sudionike marketinških komunikacija. Ako ste na bilo koji način uključeni u marketinšku komunikaciju, morate prisustvovati ovakvom događanju. Drugi je razlog pragmatičan jer ovako optimiziramo troškove organizacije i sudjelovanja. U ovakvom ekonomskom okruženju ne da ne možemo kvalitetno financirati dva milijunska projekta, već ni potencijalni sudionici nemaju dovoljno resursa da bi mogli sudjelovati na odvojenim događanjima – kaže Ciglar.
Nadolazeći festival sastoji se od natjecateljskog i konferencijskog dijela, što sudionicima omogućuje stjecanje znanja o drugim tržištima s kojima vode profesionalnu bitku.
– Sva relevantna nacionalna natjecanja održavaju se tijekom Dana komunikacija – Effie, X i Mixx uz dodatak studentskog natjecanja IdejaXica. U konferencijskom dijelu nastojat ćemo približiti svjetske i regionalne trendove na područjima marketinških komunikacija dovodeći poznate svjetske, regionalne, ali i domaće stručnjake sa sadržajima koji bi trebali motivirati sudionike na nove ideje. Naravno, komunikacijski festival ispunjava svoju svrhu ako nešto naučimo, ponešto osvojimo i usto se malo zabavimo – opisuje suorganizator.
Kao najveće prednosti Dana komunikacije u odnosu na ostale festivale Ciglar ističe da jednostavno nema konkurencije u tom segmentu.
– Konferencijski dio prelazi nacionalne okvire kako po temama, tako i po kvaliteti. Neskromno: nema adekvatne konkurencije. Jedini regionalni događaj relevantan na svojem području jest Weekend Media Festival, no on se prije svega fokusira prema medijskom dijelu komunikacijskog trokuta. Nažalost, druga događanje više ne postoje ili su potpuno izgubila relevantnost – poručuje.
Optimističan je zbog ulaska Hrvatske u EU jer smatra da domaća oglašivačka industrija može biti konkurentna.
Preispitivanje pravila
– Mislim da nam veličina tržišta ide u prilog – nismo dovoljno zanimljivi velikim igračima koji traže visoke povrate, a s druge strane možemo biti prilično konkurentni na velikim tržištima koja traže nove ideje. Dakle, mislim da smo u boljem položaju s otvaranjem tržišta od većine drugih djelatnosti u Hrvatskoj, no uspjeh ovisi samo o našim inicijativama i idejama – objašnjava Damir Ciglar ne skrivajući da se oglašivačka scena i dalje nalazi u krizi.
– Pritisnuti recesijom i promjenama u načinima komuniciranja sa sve nepovjerljivim potrošačem, jedini trend koji možemo predvidjeti jest preispitivanje pravila i modela komunikacije – kaže.
Trebalo bi da ljudi već jednom shvate to da marketing nije ništa drugo nego podmuklo umijeće kako da se što više loših, štetnih i nepotrebnih proizvoda proda zahvaljujući što šarenijoj ambalaži. A marketinško komuniciranje samo je lijep izraz za sustavno laganje i izmišljanje bijesnih glista radi mamljnja naivnih i nekritičkih kupaca te prodavanja muda pod bubrege. Budući sa smo zapali u ropstvo neoliberalnog kapitalizma u kojemu je profit jedini i najveći bog, naši nam gospodari marketing i marketinško komuniciranje prijazuje kao najuzvišenije djelatnosti. Najveća je pak nesreća što velika većina današnjih mladih vjeruje u tu grandioznu podvalu i najodurniju obmanu jer su im neoliberalni mediji potpuno isprali mozak.