– Nakon što je Agrokor kupio većinski udjel Poslovnog sistema Mercator stvoren je najveći poslovni sustav u tranzicijskim zemljama. Ovo je zajednička pobjeda poslovnih ljudi, izraz odlučnosti da na temeljima promišljene vizije stalno podižemo razinu uspješnosti i konkurentnosti. Počinjemo ovim stvarati i novu vrijednost za sve potrošače, veću sigurnost za sve zaposlenike, inicirati daljnji razvoj industrije u regiji te otvarati nova tržišta za proizvođače – kazao je predsjednik koncerna Agrokor Ivica Todorić nakon što je jučer i službeno zaključio proces kupnje i postao većinskim vlasnikom Poslovnog sistema Mercator.
Uspjeh je toliko veći zna li se u kakvim je gospodarskim uvjetima i okruženju Agrokor poslovao posljednjih nekoliko godina, objašnjava Todorić. No i tada su bili i radili na tome da budu stabilizirajući faktor u nestabilnoj gospodarskoj situaciji, a da nisu zapostavili ni principe ekonomske uspješnosti koja je priznata na globalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
Veća kompanija, više posla
Integracija Agrokora i Mercatora, obećava Todorić, omogućit će svim proizvođačima u regiji daljnje povećanje volumena prodaje, otvaranje novih tržišta te perspektivu za nazočnost na trećim tržištima, dok će potrošači dobiti bolju uslugu, kvalitetniju širinu ponude, stabilnije i niže cijene.
– Dva uspješna puta neminovno će voditi jednom još snažnijem i još djelotvornijem. Uvjereni smo da ćemo ovim korakom zajednički izgraditi globalno konkurentnu i prosperitetnu kompaniju na najveće zadovoljstvo naših potrošača, poslovnih partnera i svih naših djelatnika – rekao je Todorić nakon završetka ukupne transakcije od 544 milijuna eura za Mercator. Za stjecanje 100-postotnog vlasništva Agrokor plaća 324 milijuna eura, 200 mil. eura za smanjenje financijskih obveza te 20 mil. eura za operativno financiranje tekućih obveza Mercatora. Naši gospodarstvenici i analitičari složnisu u stavu da je Agrokorova akvizicija i te kako afirmativna za hrvatske dobavljače, posebice prehrambenu industriju u regiji. Krenulo je to s Emilom Tedeschijem i preuzimanjem Droge Kolinske, a sad će se pojačati.
– Sve to daje perspektivu široj hrvatskoj industriji, da se pokaže konkurentnom i iskoristi distributivni lanac koji je često presudan u udjelima na tržištu koje pojedini proizvod zauzima – poručio je ministar Ivan Vrdoljak. – Veća kompanija znači više radnih mjesta i više uplata u proračun, a za tvrtke u regiji koje se žele širiti izvan granica RH i regije lakši plasman na tržište. Spajanjem ovih tvrtki otvara se mogućnost ravnopravnog konkuriranja na europskom i svjetskom tržištu – kaže pak Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.
U svjetskom trendu
Konzultant Drago Munjiza, nekadašnji čelnik Konzuma, tvrdi kako je akvizicija na tragu zadnjih svjetskih trendova jačanja nabavne snage trgovačkih lanaca, ali i zaštite nacionalnih proizvodnji i gospodarstava. Od akvizicije će imati koristi regionalne države (profit ostaje u regiji), slovenska proizvodnja (jačanje pozicije Laškog i ostalih suvlasnika Mercatora), banke vjerovnici te zaposlenici jer će imati još sigurnijeg poslodavca. Profitirat će i regionalne špediterske tvrtke i poljoprivrednici, a past će i cijena financiranja u regiji, uvjeren je Munjiza. Adria Retail, megatvrtka Agrokora i Mercatora s prihodom od 7 milijardi eura i 64 tisuće zaposlenih na aktualnoj će Deloitteovoj listi 500 najvećih kompanija srednje i istočne Europe (od Poljske do Ukrajine) biti 14. grupacija po prihodima (Agrokor je sam bio 30.), a u Adria regiji uvjerljivo prvi ispred Ine. Ugrožava li sve to druge hrvatske trgovce poput Plodina?
– Nimalo. Mi ćemo i dalje ostati visokopozicionirani na hrvatskom tržištu, ni manji ni veći – kazao nam je vlasnik i prvi čovjek Plodina Mile Ćurković.
>>Ivica Todorić: Stvoren je najveći poslovni sustav u tranzicijskim zemljama
>>Todorić napokon uspio, kupio je 53% Mercatora za 550 milijuna eura
Svi ce profitirati osim kupaca koji ce imati i dalje najvise cijene jer nema konkurencije.Kakva zemlja...