Važnost malog i srednjeg poduzetništva te OPG-ova spoznali su i institucionalni partneri Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska zajednica županija i Hrvatska poljoprivredna komora, koji su se priključili projektu Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24 sata “Moja poduzetna Hrvatska” i organizaciji Festivala poduzetništva, obrta i OPG-ova.
U HGK ističu da je svaki oblik edukacije i informiranja mikro i malih poduzetnika nužan kako bi se poduzetnici na vrijeme informirali o svim aktualnim pitanjima koja utječu na njihovo poslovanje.
− Iako HGK godišnje provodi više od 600 različitih edukacija na razne teme na kojima je samo prošle godine sudjelovalo više od 19 tisuća poduzetnika, uključujemo se u sve oblike javnih prezentacija pa tako i u Festival poduzetništva. HGK će doprinijeti predstavljanjem cijele lepeze novih i postojećih usluga koje HGK pruža s ciljem približavanja što većem broju poduzetnika kako bi im mogli pružiti pomoć i podršku u njihovu poslovanju te promicanju i zaštiti njihovih interesa u zemlji i inozemstvu − objasnila je Tajana Kesić Šapić, direktorica Sektora za industriju u HGK.
Hrvatska zajednica županija (HZŽ) potpisala je s Udrugom gradova i Udrugom općina sporazum o partnerskoj suradnji s HUP-om.
− Upravo je suradnja lokalne i regionalne samouprave s poduzetnicima i obrtnicima temelj uspješnosti lokalne zajednice. Sudjelujemo zajedno na panel-diskusijama, konferencijama i promotivnim akcijama, ali odnedavno i surađujemo vezano za prijedloge zakonskih izmjena nužnih za pojednostavljenje birokratiziranih procedura i prevelike normiranosti zakonskih propisa. U svibnju organiziraju V. Forum poljskih i hrvatskih regija koji će biti upravo tematski okrenut suradnji lokalne i regionalne samouprave. Omogućit ćemo i više informacija o primjerima dobre prakse u Poljskoj, a uz veliki angažman HGK suorganiziramo B2B konferenciju − kaže Goran Pauk, predsjednik HZŽ-a i župan Šibensko-kninske županije.
Kako tvrdi Pauk, županije kao nositelji gospodarskog razvoja pojedinačno analiziraju prednosti i razvojne mogućnosti svojeg područja i na temelju toga donose strategije razvoja te definiraju konkretne poticaje za svoja područja. Time znatno doprinose povećanju učinkovitosti, kvalitete i konkurentnosti malog gospodarstva, povećanju broja gospodarskih subjekata, a tako i smanjivanju nezaposlenosti.
− Za uključivanje u ovaj projekt motivacija nam je 75 tisuća obrtnika, naših članova koji se svakodnevno bore za opstanak na tržištu. Kroz sudjelovanje na Festivalu poduzetništva, obrta i OPG-ova oni će imati priliku promovirati svoje proizvode i usluge širom Hrvatske. Hrvatska obrtnička komora pružit će im logističku potporu kako bi se predstavili na što kvalitetniji način. Drago mi je što smo se uključili u ovaj projekt jer nam pruža mogućnost da pokažemo ono najbolje što hrvatsko obrtništvo ima − objašnjava Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK).
HOK niz godina okuplja obrtništvo i zastupa njegove interese.
− Zalaganjem za kvalitetniji zakonodavni okvir, promocijom, informiranjem, strukovnim radom, pružanjem savjetodavnih usluga, obrazovanjem i zaštitom ugleda obrtništva pomažemo uspješnijem poslovanju naših članova. HOK im je svojom stručnom pomoći podrška u svakodnevnom poslovanju te kvalitetan partner u svladavanju izazova s kojima se susreću na domaćem i globalnom tržištu. Podrškom obrtnicima također pomažemo i jačanju konkurentnosti malog gospodarstva općenito − poručuje Ranogajec.
Uloga Hrvatske poljoprivredne komore (HPK) je sudjelovanje u kreiranju mjera poljoprivredne politike, pokretanje inicijativa za donošenje i promjenu zakona, propisa i mjera od interesa za poljoprivredu. Mato Brlošić, predsjednik HPK, tvrdi kako su u komunikaciji s nadležnim tijelima koncentrirani i na predlaganje rješenja za unapređenje poljoprivrede te razvitak ruralnog prostora, ali poručuje kako su njihove mogućnosti ograničene jer pri donošenju zakona sudjeluju u manjem postotku nego što je to praksa u ostalim europskim zemljama.