I u vrijeme najžešće ekonomske krize u posljednjih nekoliko desetljeća vodeći globalni maloprodajni lanci uspjeli su povećati promet 5,5 posto. Prema 3,62 bilijuna dolara u 2007., što je bio rast od 11,4 posto, 250 najvećih svjetskih maloprodajnih lanaca u fiskalnoj je 2008. godini ostvarilo ukupni promet od 3,8 bilijuna dolara, pokazalo je istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte o globalnoj snazi maloprodaje u 2010.
Globalna je recesija, ističe se, ipak utjecala na profitabilnost poslovanja. U maloprodaji ona je u novom promatranom razdoblju pala sa 3,7 na 2,4 posto. Među deset najvećih, koji ostvaruju više od 30 posto ukupne prodaje, gotovo nema iznenađenja. Vodeći je i dalje Wal-Mart sa 401,2 milijarde dolara prometa, a slijedi ga francuski Carrefour sa 127,9 milijardi. Prvi se put na treće mjesto, koje je dosad držao britanski Tesco, probio njemački maloprodajni lanac Metro s prometom od 99 milijardi dolara. No, to, ističu u Deloitteu, najviše može zahvaliti povoljnijoj tečajnoj razlici u odnosu prema američkom dolaru.
Prodaja na internetu i dalje zauzima skroman udio u ukupnoj maloprodaji, samo 6,6 posto među stotinu najvećih maloprodajnih lanaca. No, u idućim se godinama očekuje povećanje toga udjela jer sve više tvrtki razvija kapacitete za e-trgovinu. Brojni maloprodajni lanci s tržišta u razvoju postupno postaju igrači na globalnoj sceni, uspješno se pritom noseći i s međunarodnim korporacijama na vlastitom tržištu.
Među maloprodajnim lancima koji su objavili svoju konačnu bilancu dvije su trećine već u 2008. zabilježile pad neto profitne marže, a čak ih je 30 posto poslovalo s gubitkom. Taj je trend utjecao na maloprodajne lance u gotovo svim robnim kategorijama. No dok su maloprodajni lanci u Europi i Sjevernoj Americi zabilježili pad dobiti, njihovi su bliskoistočni konkurenti ostvarili rast profitabilnosti. Dobit maloprodajnih lanaca specijaliziranih za prodaju odjeće prepolovila se, a smanjena je i dobit trgovaca specijaliziranih za prehrambene proizvode.