SLOVENSKO-HRVATSKI PROJEKT

Prva LNG punionica u RH otvara se na Kukuljanovu

Foto: Poslovni dnevnik
Prva LNG punionica u RH otvara se na Kukuljanovu
03.12.2019.
u 12:45
Za razliku od većine članica EU, Hrvatska još ne daje poticaje za ulaganja u razvoj i izgradnju infrastrukturu i prelazak teških kamiona na LNG
Pogledaj originalni članak

Iako će novi LNG terminal na Krku biti operativan najranije početkom 2021., u riječkom Kukuljanovu završena je gradnja prve punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG, UPP) u Hrvatskoj koja će bit otvorena u četvrtak.

Riječ je o hrvatsko-slovenskoj investiciji u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) uz financijsku podršku INEA-e, europske agencije koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza, jedne od tri okosnice CEF-a. Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG) dijelom je te europske infrastrukture transporta TEN-T.

Od ove godine bit će upisana u europsku mrežu LNG punionica. Projektom ukupne vrijednosti 2,48 milijuna eura obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske, a s punionicom u Rijeci Hrvatska se napokon uključuje u europski projekt Blue Corridor i postaje dijelom europske infrastrukture punionica za LNG kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika za teška cestovna vozila.

Značajno je kako taj projekt, iako privatna investicija, pridonosi snažnijem korištenju UPP-a (LNG) u teškom teretnom prometu, što ima pozitivan ekonomski učinak (jeftinije gorivo), a kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika ima pozitivan učinak na okoliš (manje štetnih plinova).

Pri uspostavi svojih mreža za opskrbu teških motornih vozila UPP-om, države članice bi trebale osigurati uspostavu javno dostupnih mjesta za opskrbu. Prosječna bi udaljenost između mjesta za opskrbu trebala bi biti oko 400 km.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.