Iako će novi LNG terminal na Krku biti operativan najranije početkom 2021., u riječkom Kukuljanovu završena je gradnja prve punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG, UPP) u Hrvatskoj koja će bit otvorena u četvrtak.
Riječ je o hrvatsko-slovenskoj investiciji u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) uz financijsku podršku INEA-e, europske agencije koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza, jedne od tri okosnice CEF-a. Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin (LNG) dijelom je te europske infrastrukture transporta TEN-T.
Od ove godine bit će upisana u europsku mrežu LNG punionica. Projektom ukupne vrijednosti 2,48 milijuna eura obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske, a s punionicom u Rijeci Hrvatska se napokon uključuje u europski projekt Blue Corridor i postaje dijelom europske infrastrukture punionica za LNG kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika za teška cestovna vozila.
Značajno je kako taj projekt, iako privatna investicija, pridonosi snažnijem korištenju UPP-a (LNG) u teškom teretnom prometu, što ima pozitivan ekonomski učinak (jeftinije gorivo), a kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika ima pozitivan učinak na okoliš (manje štetnih plinova).
Pri uspostavi svojih mreža za opskrbu teških motornih vozila UPP-om, države članice bi trebale osigurati uspostavu javno dostupnih mjesta za opskrbu. Prosječna bi udaljenost između mjesta za opskrbu trebala bi biti oko 400 km.