Coca-Cola je jedan od najvrednijih globalnih brendova, a u Hrvatskoj je prisutna već gotovo pola stoljeća. Kakva je trenutačno pozicija ove tvrtke na hrvatskom i regionalnom tržištu te kakve su perspektive proizvođača bezalkoholnih i gaziranih pića genralno, razgovaramo s novom regionalnom direktoricom Coca-Cole HBC, Ružom Tomić Fontanom.
Osjećate li pritisak na čelnoj poziciji Coca-Cole u regiji jer se tvrtke poput vaše uvijek u javnosti promatraju kroz posebnu prizmu?
Osjećam odgovornost jer je Coca-Cola jedan od najjačih globalnih brandova i neupitni lider na hrvatskom kao i na slovenskom te tržištu BiH. Biti na čelu takve kompanije je pozicija koju svaki menadžer može samo poželjeti.
Za mene to znači da dobivam priliku voditi iznimno talentiran i uspješan tim, mogu dalje učiti i raditi s izvrsnim ljudima i implementirati u poslovanje najbolje svjetske prakse kao dio velikog, međunarodnog sustava. Osobito sam zadovoljna što mi je pripalo to zadovoljstvo pa i čast da budem na čelu kompanije u trenutku kada će ona obilježiti 50 godina poslovanja u Hrvatskoj. Naime, prva bočica Coca-Cole u Zagrebu je proizvedena 1968.
Uoči te obljetnice predstavili ste i Studiju o socioekonomskom utjecaju vašeg poslovanja na hrvatsko gospodarstvo ?
Studija rađena prema međunarodno priznatoj metodologiji obuhvatila je uz izravan utjecaj i doprinos Coca-Cole HBC Hrvatska i Coca-Cole Adria i neizravan doprinos koji se realizira kroz suradnju s partnerima tj. poslovanje naših 1100 dobavljača i 32.800 kupaca te njihovih dobavljača u Hrvatskoj. Ukupna vrijednost izravnog i neizravnog doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2016. je iznosila 1,8 milijardi kuna što je 0,5 % ukupnog iznosa BDP-a.
Svakom kunom dodane vrijednosti koju izravno stvaramo podržavamo stvaranje još 7 kuna dodane vrijednosti u hrvatskom gospodarstvu, a svako radno mjesto u Coca-Coli podržava još 18 radnih mjesta unutar našeg lanca vrijednosti. Studija je također potvrdila ono što znamo i mi i svi drugi koji posluju u Hrvatskoj, a to je visoko porezno opterećenje. Od ukupnoga doprinosa Coca-Cole BDP-u na porezne prihode otpada 65 posto. To je više nego u drugim zemljama u kojima Coca-Cola posluje.
Gdje očekujete da će u sljedećem razdoblju biti vaš poslovni fokus?
Fokus je uvijek bio isti – na potrošače i njihove potrebe i suradnju s kupcima, lokalnom zajednicom uz još veće investicije u razvoj naših ljudi. Ponudu prilagođavamo novim trendovima i nastavljamo širiti ponudu pića. U Hrvatskoj nas raduje povratak potrošačkog optimizma i najave o nastavku gospodarskog rasta. Voljeli bismo i da se najave Vlade o poreznom i neporeznom rasterećenju tvrtki realiziraju. To bi i nama i drugim tvrtkama otvorilo mogućnosti za veće iskorake i investicije.
Koliko je Coca-Coli danas društveno odgovorno ponašanje imperativ poslovanja?
Coca-Cola je jedan od predvodnika društveno odgovornog i održivog poslovanja globalno, ali i u Hrvatskoj. Coca-Cola HBC A.G., naša matična tvrtka, industrijski je lider prema Dow Jonesovu indeksu održivoga razvoja u poslovanju. Upravo je, četvrtu godinu zaredom, proglašena svjetskim predvodnikom u održivome poslovanju u kategoriji proizvođača pića. U proteklih deset godina u Hrvatskoj smo potrošnju energije za litru proizvedenog pića smanjili za 20%, vode za 18%, a ispuštanje ugljičnoga dioksida za 29%. Također, u različite projekte u zajednici u proteklih pet godina uložili smo devet milijuna kuna.
na čemu je ova