Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice

Ratomir Ivičić: Nema slogana koji se svima sviđa

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Ratomir Ivičić: Nema slogana koji se svima sviđa
23.02.2015.
u 21:00
Slogan 'Croatia Full of Life' nije bio prvi izbor jedino za najstariju skupinu Europljana koju smo anketirali. Prvi je izbor bio u četiri zemlje
Pogledaj originalni članak

Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić posljednjih je tjedana u dva navrata uspio pridobiti pozornost javnosti – pozivom treneru pobjedničkog tima na Super Bowlu da ljetuje u Hrvatskoj, a potom i izborom novog slogana. U prvom slučaju same pohvale, u drugom i kritike.

– Kritike su normalne, ne postoji komunikacijski koncept koji će se svima svidjeti. Mi smo htjeli slogan koji će moći pričati cijelu priču o turističkoj Hrvatskoj. Prije odabira proveli smo ispitivanja u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Švedskoj, Poljskoj i Rusiji. Najboljim ga je ocijenilo 28% ispitanika, za drugoplasirani ih je bilo 21%. „Croatia, Full of Life" prvi je izbor u Britaniji, Austriji, Rusiji i Poljskoj te drugi u Njemačkoj, Švedskoj i Francuskoj. Također, prvi je neovisno o spolu, prihodima i mjestu stanovanju te u svim dobnim skupinama, osim kod najstarijih ispitanika.

Koja su preostala četiri slogana bila u igri?

Zbog poslovne prakse te s obzirom na činjenicu da HTZ nije otkupio prava od ostalih agencija, nismo to u mogućnosti objaviti. Mogu samo reći da se u jednom spominjao Mediteran, a jedan je sadržavao riječ „život", ali ne u tako pozitivnom kontekstu kao izabrani.

Jeste li stupili u kontakt s trenerom Patriotsa Billom Belichickom?

Super Bowl je pratilo 110 milijuna Amerikanaca i oko 150 milijuna u svijetu, mnogi su u tom trenutku prvi put čuli za Hrvatsku kao turističku destinaciju. Pohvale stižu i danas. Članak objavljen u Forbesu, recimo, ima procijenjenu editorijalnu vrijednost 3,5 mil. dolara. Treneru Belichicku uputili smo čestitke i poziv da se javi u naše predstavništvo u New Yorku. Nećemo ništa požurivati, on je trenutačno jedna od najtraženijih osoba u Americi.

Rekli ste da želite globalnu PR agenciju koja turizmu može priskrbiti publicitet kakav je dobilo vjenčanje Georgea Clooneya?

To je bilo metaforički rečeno. Odabir PR agencije u finalnoj je fazi. Da bismo uspjeli držati korak s konkurencijom, moramo biti originalni, inovativni i jako kreativni. Želimo da se o Hrvatskoj kao maloj i neotkrivenoj zemlji s puno atributa i prednosti za odmor govori s uvažavanjem. Želimo klijentelu više kupovne moći. Zato nam je potrebna globalna PR agencija koja ima jake kreativne timove i urede na tržištima s kojih generiramo najviše dolazaka.

Ministar Lorencin najavio je tematiziranje plaža na eko, romantične, surferske... Kada bi mogla početi njihova ciljana promidžba?

Plaže spadaju u vrh glavnih motiva dolazaka turista, a istraživanje Tomas 2014. Instituta za turizam pokazuje da su nedovoljno uređene i opremljene plaže jedan od glavnih nedostataka naše ponude. Projekt će trajati dvije godine, sada slijedi izrada regionalnih programa, a svaka lokalna zajednica odlučit će koju će od 14 kategorija razvijati na svom području. Nakon toga i Glavni ured HTZ-a dat će doprinos u promidžbi.

U 2015. nastupate na 20-ak turističkih sajmova, a do prije nekoliko godina na više od stotinjak, nije li to radikalan rez?

Lani smo nastupili na 33, a ove godine idemo na 25 sajmova. Smanjujemo broj zbog novih trendova u turističkoj industriji koja se sve više okreće online oglašavanju, društvenim mrežama i stručnim radionicama. Više ćemo se usmjeravati na specijalizirane i sajmove na kojima je prisutan biznis-sektor. Na njima se zaista dogovara i sklapaju poslovi. Svega 0,75% turista dolazi na temelju informacija dobivenih na sajmovima. Neki se i dalje zalažu za sajmove, ali ne žele biti suizlagači jer smatraju da to nije dobro uložen novac.

Hoće li biti dodatne promocije u Nizozemskoj, Danskoj, Češkoj i pogotovo Rusiji, odakle su minusi lani bili dvoznamenkasti?

Da, želimo poraste u ovoj godini i provest ćemo dodatne online i offline aktivnosti. Recimo, rusko je tržište lani u proljeće bilo u minusu s bookingom do 40%, odmah smo krenuli s dodatnim aktivnostima i godinu završili sa 12% minusa. Nije sve u našim rukama, na rusko tržište utječu gospodarska situacija, pad rublja, politika... Unatoč teškoćama, ne namjeravamo odustati od tog tržišta, stvari će doći na svoje i moramo biti prisutni i spremni.

Kakva će biti sezona?

Strateški su partneri optimistični. Očekujemo nastavak rasta turističkog prometa, prihoda, broja novozaposlenih i slično. No, utakmica se još igra i pokušavamo zabiti što više golova.

Brine li vas što je naš turizam sa 15 noćenja po stanovniku, kako upozoravaju konzultanti Roland Bergera, dotakao gornju granicu održiva rasta?

Da, to nije dobro, ne samo zbog nas, nego i zbog gostiju koji tada ne dobiju očekivanu kvalitetu usluge. Nasreću, to se odnosi samo na ljetnu špicu. Zato i inzistiramo na projektu produljenja sezone "Hrvatska 365", želimo da počinje u svibnju, a završava krajem listopada. Dugoročni je cilj, naravno, cjelogodišnji turizam.

Je li točno da je Glavni ured u posljednja dva mjeseca narastao za 20 ljudi?

U posljednja dva mjeseca tri su osobe otišle zbog isteka ugovora i došle su tri nove. Veće fluktuacije događale su se prije godinu i pol.

>>HTZ za udruženo oglašavanje daje 20 milijuna kuna više

>>Ratomir Ivičić: Korejce učimo da je Hrvatska više od Zagreba i Dubrovnika

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.