Bez sumnje je preuzimanje Bugattija od Rimac Automobila povijesni događaj za Hrvatsku. Još do prije nekoliko godina ni sam Mate Rimac nije bio siguran u sudbinu svoje tvrtke, promjena u paradigmi osobnog prijevoza nazirala se tek u obrisima da bi se ove godine finaliziralo nemoguće, počela je raditi tvrtka Bugatti Rimac.
– Čast mi je što ću voditi ovu novu kompaniju koja ujedinjuje snage dva brenda i započeti ono što će bez sumnje biti uspješno, revolucionarno i uzbudljivo novo poglavlje za sve uključene. Jako sam znatiželjan vidjeti utjecaj koji će Bugatti Rimac imati na industriju i radujem se razvoju inovativnih novih hiperautomobila i tehnologija. Teško je naći bolju kombinaciju od Rimca i Bugattija. Ono što svaka strana donosi na stol u smislu tehničke stručnosti, znanja i povijesti razvoja automobila čini savršen recept. Agilnost i inovativnost Rimac Automobila savršena je nadopuna Bugattijevoj povijesti u dizajnu i proizvodnji hiperautomobila koji postavljaju nove standarde. Već smo počeli razvijati nove modele koje jedva čekamo predstaviti javnosti, u pravo vrijeme – izjavio je o stvaranju nove tvrtke Mate Rimac.
Bio je to važan dio prezentacije premijera Andreja Plenkovića za francuskog predsjednika Emmanuela Macrona za njegova posjeta Zagrebu. Bio je to kao neki dvoboj – Francuzi avionima a Hrvati električnim autima.
Naš maneken za svijet
Rimac je danas hrvatski maneken za svijet, ista se situacija, minus avioni dakako, dogodila i ljetos kada je u Hrvatsku stigla Ursula von der Leyen, predsjednica Europske Komisije pri čemu je Mati Rimcu uručen još jedan izazov, milijardu i pol kuna vrijedan projekt robotaksija u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti. Činjenica jest da se takvih izazova Rimac ne boji.
Osobna mu je filozofija – ako u nečemu ne možeš biti najbolji, onda to nemoj ni raditi. Suradnja s Porscheom slojevita je i zahtjevna, kao što je i vrlo ambiciozna, kao što je i dinamična. Tako su Greyp Bikes prešli pod kapu njemačkog giganta za koji, s drugim tvrtkama, od ljeta rade na novom projektu Cyklaer. A u Svetoj Nedelji sada je sjedište Rimac Grupe u kojoj je osim tvrtke Bugatti Rimac i Rimac Technology čineći tako ovo mjesto tehnološkim središtem za znalce iz cijelog svijeta koji usput i obogaćuju našu kulturu.
Za tu suradnju s Porscheom najzaslužniji je Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i član uprave za financije i IT u Porsche AG-u. Ta stalna dinamika mogla bi u nekom trenutku rezultirati i izlaskom na burzu.
– Jednog bi dana IPO imao smisla. Rimac najprije mora provesti svoj operativni plan, ali mogu računati na našu potporu – rekao je za Fortune čelnik kultne njemačke tvrtke. Ništa ne ide bez ponekog krivog koraka ili dječjih bolesti, no činjenica je i kako je osporavanje uspjeha u Hrvatskoj nacionalni sport. Izazov je to veći kada netko odavde baci na stol rukavicu simbolu izvrsnosti kao što je Porsche. Teško je i inženjerima tvrtke iz Stuttgarta koji su među najboljima u svijetu, bilo prihvatiti da netko iz Hrvatske ima u nečemu više znanja.
– Naši inženjeri uvijek od sebe traže izvrsnost koja jamči poziciju najboljeg u industriji pa je stoga bilo određenog oklijevanja. U tom smo trenutku bili počeli s razvojem našeg potpuno električnog Taycana i shvatili smo koliko možemo učiti jedni od drugih – rekao je Meschke.
Nemoguće ne postoji
Međutim, znanje u Svetoj Nedelji postoji, pokazali su to Rimac i njegovi inženjeri na prototipu Panamere za koji su dobili tri mjeseca da ga naprave boljim. U istim gabaritima i masi baterije postignut je dvostruko veći doseg i dvostruko više kapaciteta. Bez sumnje je danas Mate Rimac jedan od najzaposlenijih ljudi u nas čiji dani tako postaju sve kraći, pod stalnim povećalom, kako je već i bilo od samih početaka. Ako već malo kasni Nevera, ne kasni kampus u Kerestincu čija se izgradnja može pratiti i uživo putem interneta. Pa i sam taj kampus još je jedan dokaz kako je Rimac doista poput Tesle, jedinstveni amalgam tehnološke i automobilske tvrtke, koji ne donosi samo disrupciju u paradigmu osobnog prijevoza već cijelu industriju mijenja iz temelja. Krajnja je vizija ostala ista kao i prije nekoliko godina, futuristička.
– Ljudi neće imati osobna vozila, nego će koristiti car sharing i robotaksije. A kupovina je auta drugi najveći trošak u životu nakon stanovanja, auti onečišćuju a u prometu umre 1,3 milijuna ljudi godišnje u svijetu – izjavio je Mate Rimac.
I zato robotaksi koji će se razvijati kroz tvrtku P3 Mobility, s vrlo ambicioznim rokovima i planovima neki drže i nemogućima. No, treba biti pošten i priznati da ako smo s Rimcem, nešto naučili, onda je to da nemoguće može postati moguće. Čak i u Hrvatskoj.