GOSPODARSTVENIK GODINE

Rimčevo preuzimanje Bugattija povijesni događaj za Hrvatsku

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Mate Rimac i Christophe Piochon dočekuju francuskog predsjednika Emmanuela Macrona ispred hotela Esplanade
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Mate Rimac i Christophe Piochon dočekuju francuskog predsjednika Emmanuela Macrona ispred hotela Esplanade
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Rimac ispred Esplanade Macronu predstavio Neveru i Bugatti
03.12.2021.
u 11:15
Predstavljamo nominirane za Gospodarstvenika i gospodarski događaj 2021. izbor u organizaciji Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista
Pogledaj originalni članak

Bez sumnje je preuzimanje Bugattija od Rimac Automobila povijesni događaj za Hrvatsku. Još do prije nekoliko godina ni sam Mate Rimac nije bio siguran u sudbinu svoje tvrtke, promjena u paradigmi osobnog prijevoza nazirala se tek u obrisima da bi se ove godine finaliziralo nemoguće, počela je raditi tvrtka Bugatti Rimac.

– Čast mi je što ću voditi ovu novu kompaniju koja ujedinjuje snage dva brenda i započeti ono što će bez sumnje biti uspješno, revolucionarno i uzbudljivo novo poglavlje za sve uključene. Jako sam znatiželjan vidjeti utjecaj koji će Bugatti Rimac imati na industriju i radujem se razvoju inovativnih novih hiperautomobila i tehnologija. Teško je naći bolju kombinaciju od Rimca i Bugattija. Ono što svaka strana donosi na stol u smislu tehničke stručnosti, znanja i povijesti razvoja automobila čini savršen recept. Agilnost i inovativnost Rimac Automobila savršena je nadopuna Bugattijevoj povijesti u dizajnu i proizvodnji hiperautomobila koji postavljaju nove standarde. Već smo počeli razvijati nove modele koje jedva čekamo predstaviti javnosti, u pravo vrijeme – izjavio je o stvaranju nove tvrtke Mate Rimac.

Bio je to važan dio prezentacije premijera Andreja Plenkovića za francuskog predsjednika Emmanuela Macrona za njegova posjeta Zagrebu. Bio je to kao neki dvoboj – Francuzi avionima a Hrvati električnim autima.

Naš maneken za svijet

Rimac je danas hrvatski maneken za svijet, ista se situacija, minus avioni dakako, dogodila i ljetos kada je u Hrvatsku stigla Ursula von der Leyen, predsjednica Europske Komisije pri čemu je Mati Rimcu uručen još jedan izazov, milijardu i pol kuna vrijedan projekt robotaksija u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti. Činjenica jest da se takvih izazova Rimac ne boji.

Osobna mu je filozofija – ako u nečemu ne možeš biti najbolji, onda to nemoj ni raditi. Suradnja s Porscheom slojevita je i zahtjevna, kao što je i vrlo ambiciozna, kao što je i dinamična. Tako su Greyp Bikes prešli pod kapu njemačkog giganta za koji, s drugim tvrtkama, od ljeta rade na novom projektu Cyklaer. A u Svetoj Nedelji sada je sjedište Rimac Grupe u kojoj je osim tvrtke Bugatti Rimac i Rimac Technology čineći tako ovo mjesto tehnološkim središtem za znalce iz cijelog svijeta koji usput i obogaćuju našu kulturu.

Za tu suradnju s Porscheom najzaslužniji je Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i član uprave za financije i IT u Porsche AG-u. Ta stalna dinamika mogla bi u nekom trenutku rezultirati i izlaskom na burzu.

– Jednog bi dana IPO imao smisla. Rimac najprije mora provesti svoj operativni plan, ali mogu računati na našu potporu – rekao je za Fortune čelnik kultne njemačke tvrtke. Ništa ne ide bez ponekog krivog koraka ili dječjih bolesti, no činjenica je i kako je osporavanje uspjeha u Hrvatskoj nacionalni sport. Izazov je to veći kada netko odavde baci na stol rukavicu simbolu izvrsnosti kao što je Porsche. Teško je i inženjerima tvrtke iz Stuttgarta koji su među najboljima u svijetu, bilo prihvatiti da netko iz Hrvatske ima u nečemu više znanja.

– Naši inženjeri uvijek od sebe traže izvrsnost koja jamči poziciju najboljeg u industriji pa je stoga bilo određenog oklijevanja. U tom smo trenutku bili počeli s razvojem našeg potpuno električnog Taycana i shvatili smo koliko možemo učiti jedni od drugih – rekao je Meschke.

Nemoguće ne postoji

Međutim, znanje u Svetoj Nedelji postoji, pokazali su to Rimac i njegovi inženjeri na prototipu Panamere za koji su dobili tri mjeseca da ga naprave boljim. U istim gabaritima i masi baterije postignut je dvostruko veći doseg i dvostruko više kapaciteta. Bez sumnje je danas Mate Rimac jedan od najzaposlenijih ljudi u nas čiji dani tako postaju sve kraći, pod stalnim povećalom, kako je već i bilo od samih početaka. Ako već malo kasni Nevera, ne kasni kampus u Kerestincu čija se izgradnja može pratiti i uživo putem interneta. Pa i sam taj kampus još je jedan dokaz kako je Rimac doista poput Tesle, jedinstveni amalgam tehnološke i automobilske tvrtke, koji ne donosi samo disrupciju u paradigmu osobnog prijevoza već cijelu industriju mijenja iz temelja. Krajnja je vizija ostala ista kao i prije nekoliko godina, futuristička.

– Ljudi neće imati osobna vozila, nego će koristiti car sharing i robotaksije. A kupovina je auta drugi najveći trošak u životu nakon stanovanja, auti onečišćuju a u prometu umre 1,3 milijuna ljudi godišnje u svijetu – izjavio je Mate Rimac.

I zato robotaksi koji će se razvijati kroz tvrtku P3 Mobility, s vrlo ambicioznim rokovima i planovima neki drže i nemogućima. No, treba biti pošten i priznati da ako smo s Rimcem, nešto naučili, onda je to da nemoguće može postati moguće. Čak i u Hrvatskoj. 

Tko su nominirani

Nominirani za gospodarstvenika godine:
- Martina Dalić, Podravka
- Gordan Kolak, Končar elektroindustrija
- Mate Rimac, Rimac automobili
- Fabris Peruško, Fortenova grupa
- Silvio i Roberto Kutić, Izabel Jelenić, Infobip

Nominirani gospodarski događaj godine:
- Rezultati turističke sezone
- Donošenje Nacionalnog plana oporavka i otpornosti
- Rimčevo preuzimanje Bugattija
- Rast robnog izvoza i industrije
- Rast kreditnog rejtinga Hrvatske

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.