otvara i najveću t vornicu baterija

Šef Tesle predstavio nove projekte: Električni kamioni i autobusi te krovovi sa solarnim panelima

Foto: Reuters
Šef Tesle predstavio nove projekte: Električni kamioni i autobusi te krovovi sa solarnim panelima
22.07.2016.
u 08:47
Musk je plan razvoja iznio u četiri točke, koje se odnose i na spajanje izvora energije i njezina skladištenja te na razvoj autonomne vožnje
Pogledaj originalni članak

Kakav tjedan za Elona Muska! Najprije je obznanjeno da će se sljedećeg tjedna, točnije 29. srpnja, otvoriti Gigafactory, megatvornica baterija. A onda je jučer rano ujutro američki inženjer i izumitelj obznanio i svoj Master Plan 2, deset godina nakon što je predstavio prvi takav plan.

I za javni prijevoz

O Gigafactoryju, smještenom nedaleko od grada Rena u američkoj saveznoj državi Nevadi, zna se sve, riječ je o tvornici od koje je veća samo ona proizvođača zrakoplova Boeing u Everettu u državi Washington.

Elon Musk očekuje da će se cijena proizvodnje njegovih vozila zbog nove tvornice smanjiti 30 posto, do 2020. godine trebala bi biti u mogućnosti izraditi članaka za baterije kapaciteta 35 gigavata godišnje te 50 gigavatsati godišnje kućnih baterija.

Jasno je da će ta tvornica umnogome biti temeljem toga novog Master Plana. Musk ga je razdijelio u četiri točke. Prva je integracija izvora energije i njezina skladištenja.

Riječ je o krovu sa solarnim panelom koji ima i bateriju. Musk je iznio i da je to glavni razlog što će se njegove dvije kompanije, Tesla i SolarCity, spojiti. Prva proizvodi baterija, a druga se bavi solarnom energijom, nemoguće je ovaj koncept razviti u dvije odvojene kompanije. Pokrit će sve glavne oblike prijevoza, što znači da će se nakon Modela 3 pojaviti i kompaktni SUV te “nova vrsta pick-upa”, kako se Musk izrazio u priopćenju.

Isto tako, vjerojatno neće biti automobila Tesla jeftinijeg od Modela 3. Sada Musk razmišlja i o gospodarskim vozilima, ponajprije o tegljaču, ali i o vozilu za javni prijevoz putnika s potpuno novom filozofijom i dizajnom. Kako to izgleda, trebali bismo vidjeti već sljedeće godine.

Druga je točka razvoj autonomne vožnje. Musk želi da ta tehnologija, kojom bi bili opremljeni Teslini automobili, bude deset puta sigurnija od konvencionalne vožnje.

To se odnosi na broj poginulih u odnosu na prijeđene kilometre. U Americi je taj prosjek jedan poginuli na ukupno prijeđenih 89 milijuna kilometara. Musk želi deset puta bolji prosjek prije nego što komercijalizira svoj autopilot. Hrabro, s obzirom na to da najava dolazi neposredno nakon prve žrtve u autonomno vozećem Tesli.

Možda i najzanimljivija točka bila bi ona o car sharingu, dijeljenju prijevoza.

Nakon što se počiste sve pravne prepreke prema autonomnoj vožnji, svoj ćete automobil moći pozvati s bilo koje točke. No, sada Musk nudi i još jednu mogućnost – dok svoj auto ne vozite, možete ga priključiti Teslinoj floti, pri čemu ćete moći i dobro zaraditi! Musk ističe da vlasnici svoje automobile koriste tek između pet i deset posto vremena u danu, prema tome je potencijal dijeljenja velik.

Samo stisnuti tipku

I za poznatog Teslina promotora u nas, Sašu Cvetojevića, ovo je također važna točka.

– Inovacije su ono što volim u poslovnim modelima. Danas se taksisti bune protiv Ubera, a već sutra ćete moći kupiti auto koji, kada ga ne trebate, jednostavno stisnete tipku i on će otići voziti druge, generirajući vam prihod. Hoće li onda Uber tražiti od regulatora da to zabrane, kako danas lobiraju protiv njega? Uvjeren sam da neće, jer oni se već spremaju na takvu budućnost, a ne bore se protiv vjetrenjača – rekao je Cvetojević.

>>Tesla želi proizvoditi električne autobuse i kamione

>>Musk: Radim na tajnom masterplanu za Teslu, objavit ću ga ovaj tjedan

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Ironman0105
Ironman0105
18:53 24.07.2016.

svaka cast...mozemo samo biti ponosni sto je tvornica nazvana imenom velikog Hrvatskog izumitelja

Avatar Tom Tornado
Tom Tornado
18:14 24.07.2016.

Hvala Bogu ...o tome govorim najmanje 30godina ..koristenje e automobila za javne potrebe,policija,zdravstvo,javni prevoz itd.A i u Africi za koristenje solarne energije......tamo ih toliko iskoristavaju da za 500godina ne bu PROMJENA