Kuvajtska kompanija Kuwait Petroleum Corporation jedna od deset najvećih naftnih kompanija na svijetu, spremna je za ulazak na hrvatsko tržište. Kako se neslužbeno doznaje, njezina međunarodna podružnica KPI jedan je od ponuđača za kupnju lanca benzinskih crpki austrijskog OMV-a u Hrvatskoj.
Jačanje konkurencije
Poznato je već da je za preuzimanje OMV-ove tvrtke zainteresiran jedan arapski ulagač, a da je riječ o Kuvajćanima moglo se nazrijeti tek kad je prije nekoliko dana u nekim domaćim medijima objavljeno kako je ponudu podnio katarski fond Q8. Kuvajtska kompanija, naime, na europskom tržištu nafte posluje pod brendom Q8.
Ulazak Kuwait Petroleum Corporationa u borbu za OMV-ove crpke u poslovnom, ali i strateškom smislu senzacionalna je vijest. Riječ je o kompaniji koja bilježi 86 milijardi američkih dolara godišnjeg prihoda i dnevno proizvodi 3,2 milijuna barela nafte, a američki magazin Forbes uvrstio ju je na deseto mjesto ljestvice najvećih svjetskih naftnih kompanija. Tvrtka koja posluje pod brendom Q8 u Europi ima otprilike 4400 benzinskih postaja u šest zemalja – Italiji, Danskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Luksemburgu i Švedskoj. Uz to, Q8 ima i dvije rafinerije u Europi – jednu u rotterdamskoj luci i drugu u mjestu Milazzo na sjeveru Sicilije, gdje je u suvlasništvu s talijanskim Enijem. Upravo zbog toga akvizicija OMV-ova lanca u Hrvatskoj mogao bi biti logičan poslovni potez. Naime, OMV-ove crpke smatraju se najefikasnijima u Hrvatskoj, a nijedna nema manju godišnju prodaju od 2500 tona derivata. S druge strane, OMV u zakupu ima i skladišne kapacitete na Janafovu terminalu u Omišlju pa bi Kuvajćani mogli vrlo efikasno obavljati opskrbu morskim putem iz svoje rafinerije na Siciliji. Njihov ulazak na domaće maloprodajno naftno tržište bio bi znatan poticaj rastu konkurencije na domaćem tržištu pa stoga i njihovu ponudu treba gledati kao ozbiljan izazov postojećim igračima, a ponajviše Ini. Ina je prošlog tjedna potvrdila kako je podnijela obvezujuću ponudu za kupnju OMV-ovih postaja u Hrvatskoj i BiH, a neslužbeno se špekulira da je ponudila otprilike 126 milijuna eura. To je navodno tridesetak milijuna eura manje od cijene koju bi Austrijanci željeli postići, no moguće je da OMV na kraju imovinu u Hrvatskoj i imovinu u BiH proda različitim ponuđačima. Ponude su, navodno, poslale i ruske kompanije Zarubežnjeft i Gazpromnjeft, koje imaju rafinerije u susjednim državama, a posljednjih dana pojavile su se glasine kako se njihove ponude odnose samo na postaje u BiH. U Zarubežnjeftu su to demantirali. – Poslali smo ponudu za sve crpke, i to još prije dva mjeseca. Sad čekamo treći krug natječaja – rekao je direktor Zarubežnjeftova predstavništva u Hrvatskoj Josip Pleslić.
Prednost nad Inom
Moguće je da se preuzimanje hrvatske podružnice OMV-a na kraju pretvori u licitaciju Ine i Kuvajćana, a u tom će slučaju Q8 imati nekoliko prednosti. Osim što je vrlo upitno bi li Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dopustila povećanje tržišnog udjela Ine i MOL-a, među domaćim naftašima špekulira se i o tome da OMV neće biti sklon imovinu prodati MOL-u ili njegovim povezanim društvima zbog iznimno loših odnosa tih dviju kompanija još od 2007. i OMV-ova neuspjela pokušaja preuzimanja MOL-a.
Šeici ulažu: Kuvajtski Q8 želi kupiti OMV-ove postaje u Hrvatskoj
Beroševa obrana tražila kućni pritvor, sud odbio. Počelo ročište koje je naložio EPPO
Ročište za određivanje istražnog zatvora po zahtjevu USKOK-a krenulo u 10, a po zahtjevu EPPO-a se očekuje u 13 sati
'Vraćala sam se kasno s posla. Svratila sam u dućan, a kad sam došla kući stigao mi je mail od prodavačice'
Ovim putem želim se još jednom zahvaliti mladoj prodavačici, a koja možda nije niti svjesna koliko je baš tom naizgled ne previše bitnom porukom još jednom dokazala kako sreću čine i male stvari. Imate li sličnih slučajeva javite nam se na mail dojavi@vecernji.net
VIDEO Mike Tyson u prijenosu uživo napravio nešto što je šokiralo milijune gledatelja
Gledatelji su prije meča dobili šansu vidjeti što rade Paul i Tyson u svlačionicama prije izlaska na stadion AT&T u Teksasu. U Tysonovoj svlačionici imali su što i vidjeti, sigurno su svi ostali iznenađeni.
Koja stanja kože tretira laser i koliko je dolazaka potrebno kako bi se vidjeli prvi rezultati?
Devet posto Hrvata to čini svaki tjedan, 47 posto barem jednom mjesečno, a češće to rade oni s višim prihodima
nebitno mi je tko dodje....samo da benzin ne bude zadnje smece...