Kupac bira

Šire se: Trgovački brendovi sve agresivniji, drže 19 posto tržišta

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
17.10.2019.
u 21:13
Prednosti i nedostatci jedinstvenog tržišta Europske unije bili su glavna tema 31. konferencije za trgovce i proizvođače
Pogledaj originalni članak

Traje nova maloprodajna revolucija koja će u idućih pet godina utjecati na čovječanstvo kako to dosad nismo vidjeli. Robne marke trgovaca imaju, naime, sve veći udio u maloprodaji te će i dalje rasti nauštrb velikih brendova, a iza takvog rasta leži širenje diskontnih maloprodajnih lanaca poput Lidla i Aldija koji svoju poslovnu strategiju temelje upravo na vlastitim brendovima. Nakon što su zauzeli dobar dio europskog tržišta – polako, ali sigurno šire se i u svijetu, čulo se na jučerašnjoj 31. konferenciji za trgovce i proizvođače MAGROS u organizaciji HGK i časopisa Suvremena trgovina, s fokusom na prednosti i nedostatke jedinstvenog tržišta EU.

Rast temeljen na cijenama

Ivica Katavić, predsjednik Udruženja trgovine HGK i te uprave KTC-a, trgovačke robne marke ne smatra prijetnjom domaćoj proizvodnji “jer je kupac taj koji bira”.

– Udio trgovačkih robnih marki u KTC-u relativno je malen jer smo se više opredjeljivali za tzv. B brendove domaćih proizvođača, ali tako da za njihovu kvalitetu garantiraju svojom robnom markom – kazao je.

No, kako bilo, udio trgovačkih robnih marki u ukupnoj vrijednosti hrvatske košarice prehrane i drogerije dosegao je već 19%, što je više od svjetskog prosjeka (16%), dok je u EU to i 30-ak posto, istaknula je voditeljica komercijalnog odjela globalne tvrtke za analizu podataka ACNielsen Jelena Doko Cetina kaže kako. Na tržištima poput Švicarske trgovačke marke drže već i 45% ukupne maloprodaje – a kako u posljednjih godinu rastu iznadprosječnom brzinom i jačaju, taj trend će se definitivno nastaviti.

– Maloprodaja u Europi općenito raste, No problem je što je potaknuta isključivo rastom cijena, 3% u prosjeku u drugom kvartalu 2019., umjesto količinama – objašnjava Doko Cetina. Količinski rast, koji ukazuje na zdravlje trgovine, u Europi stagnira, pogotovo na zapadu gdje se potrošači sve više okreću potrošnji izvan kućanstva, dok se u istočnoj Europi, uključujući Hrvatsku, količinski bilježe visoke stope rasta maloprodaje. – Glavni generatori za to svakako su i trgovačke robne marke jer su i hrvatski potrošači kao i ostali u Europi prepoznali visoko kvalitetne brendove trgovaca koji pružaju vrijednost za novac – tvrdi ona.

Hrvatska ima i kvalitetne brendove proizvođača koji bi mogli jačati na europskim policama.

Zašto ne Indija, Pakistan...?

– No zašto se zaustaviti samo na Europi, gdje su tržišta zasićena? Primjerice, u Indiji i Pakistanu kategorija čokolade raste po stopi od 20%. Možda je i to dobar trenutak za hrvatske proizvođače da se okrenu novim tržištima – rekla je.

Potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher kaže kako je u prvih osam mjeseci 2019. maloprodajni promet u EU u prosjeku rastao 2,7% u odnosu na isto razdoblje 2018., a u Hrvatskoj 5%. U kolovozu je u odnosu na isti mjesec lanjske godine rastao 2,4%, no iako u maloprodaji imamo konstantan rast od rujna 2014., što je dobro u odnosu na ostalo gospodarstvo, sa sadašnjim stopama rasta teško ćemo dostići stope rasta u zemljama regije i EU koje jure.

– Ulazak u EU nije nam donio bitne promjene u razvoju maloprodaje jer je ona već ranije dosegnula europske i svjetske standarde. Ukidanje carina unutar Unije rezultiralo je većim unosom prehrambenih proizvoda, no, s druge strane, i našim je proizvođačima otvoren put na police europskog tržišta od pola milijarde kupaca – istaknuo je. Holger Haibach, direktor ureda Zaklade Konrad Adenauer u Hrvatskoj, kaže kako Hrvatska slijedi europske trendove u gospodarstvu koji su se u Njemačkoj manifestirali par godina ranije. – I kod nas se trgovina koncentrirala na jake brendove, a ozbiljno je naraslo i online tržište. Ljudi streme zdravom životu pa žele znati odakle dolaze proizvodi koje jedu. Sve više kupuju lokalno pa je i to prilika da se manji proizvođači brendiraju. Ključ je inovacija i pronalaženje niše, to nije lako, ali je vrijedno truda. Oni koji u tome uspiju preživjet će i rasti – poručio je Haibach.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.