Zbog neisplaćenih obveza

Skladgradnja braće Žužul pred stečajem

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Skladgradnja braće Žužul pred stečajem
23.10.2018.
u 19:43
Prihodi Skladgradnje u 10 godina pali su s 500 na 22 mil. kuna. Tvrtka je postala i podizvođač CRBC-a na autocesti u Crnoj Gori, ali i tamo joj prijete stečajem
Pogledaj originalni članak

Nakon Konstruktor Inženjeringa, Viadukta, Hidroelektre niskogradnje... Skladgradnja je još jedna velika hrvatska građevinska tvrtka kojoj prijeti odlazak u stečaj. Financijska agencija (Fina) podnijela je početkom ovog mjeseca Trgovačkom sudu u Splitu prijedlog za otvaranje stečajnog postupka za tvrtku u vlasništvu braće Žužul. Kako se navodi u tom prijedlogu, Skladgradnja na dan 1. listopada imala je evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u neprekinutom razdoblju od 120 dana u ukupnom iznosu od 12,8 milijuna kuna.

Prema podacima o broju zaposlenih koje je Fini dostavio Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, tvrtka braće Žužul ima 22 zaposlenika. Sredinom listopada splitski Trgovački sud pozvao je Jozu Žužula da u roku od 20 dana dostavi popis imovine i obveza svoje tvrtke. Račun Skladgradnje u blokadi je još od početka lipnja ove godine. I prije je njezin račun bio blokiran, i to često, ali bi uglavnom ubrzo slijedila deblokada.

Procvat u doba Sanadera

Skladgradnja je prošle godine ostvarila ukupne prihode od 22 milijuna kuna i dobit od 2,4 milijuna kuna. Godinu prije pak prihodi su joj iznosili 53,1 milijun kuna, ali tu je godinu završila s gubitkom od 11,5 milijuna kuna. A to su više nego skromni prihodi u odnosu na one koje je tvrtka braće Žužul imala za vrijeme intenzivne gradnje autocesta u Hrvatskoj. Skladgradnja je od 2003., za vrijeme Vlade Ive Sanadera, počela dobivati poslova na gradnji autocesta kao podizvođač radova, a dotad je bila kooperant brodogradilištima, Brodosplita i Brodotrogira. Te 2003. prihodi tvrtke su iznosili 15 milijuna kuna da bi do 2008. godine premašili 500 milijuna kuna. Pri tome je i dobit bila pozamašna pa je tako 2008. iznosila čak 87,1 milijun kuna. Nakon 2008. prihodi Skladgradnje uglavnom su padali.

Podizvođač na Pelješkom?

Slaven Žužul čak je tri puta bio pritvaran zbog sumnje u izvlačenje novca iz Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka – Zagreb i Brodosplita. No u svim tim slučajevima optužnice još uvijek nisu podignute ili se od njih odustalo. DORH je pak ove godine protiv Žužula podigao optužnicu zbog neisplate plaća u Skladgradnji i Radničkom nogometnom klubu Split. Skladgradnja je u međuvremenu postala i podizvođač radova za China Road and Bridge Corporation (CRBC) koja gradi autocestu u Crnoj Gori. Taj ugovor je vrijedan oko 35 milijuna eura. No i u Crnoj Gori vjerovnici Žužulove tvrtke prijetili su pokretanjem stečajnog postupka ako ne podmiri svoja dugovanja. Skladgradnja je pak slovila i kao jedan od sigurnih hrvatskih podizvođača radova na gradnji Pelješkog mosta s obzirom na suradnju s CRBC-om u Crnoj Gori jer on gradi i most koji će povezati Hrvatsku.

Pogledajte i video o vojnom avionu F-35:

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

CH
che99
20:00 23.10.2018.

dajte neki račun da im uplatimo nešto

GV
golub Vaso
20:05 23.10.2018.

nema više bojanja tunela 4x

OB
ObrenM
08:03 24.10.2018.

Oni su usli u 200 obitelji,a onda ih je preuzeo Caca,ali pravda iako spora ipak je dostizna.