izvozni uzlet

Styria Digital Services širi se u inozemstvo

Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: VL
styria
Foto: VL
styria
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
Styria digital
25.09.2015.
u 07:30
Val zapošljavanja dio je poslovne strategije Styria Digital Services koji, uz interni razvoj CMS-a za Styrijina izdanja, taj isti proizvod prodaje na domaćem i međunarodnom tržištu
Pogledaj originalni članak

Styria Digital Services, tvrtka koja razvija internetsku platformu (CMS) koja pokreće najposjećeniji portal u Hrvatskoj 24sata.hr, objavila je oglas za radno mjesto stručnjaka za analitiku velikih podataka u području računalnog vida. Traži i menadžera za razvoj poslovanja i prodaje, stručnjaka za analitiku velikih podataka, programere, web dizajnere i druge IT specijaliste. Marko Možina, voditelj poslovnih operacija Styria Digital Services, na pitanje što će tvrtki koja proizvodi CMS, odnosno softver koji omogućuje objavu sadržaja i upravljanje web portalom, stručnjak za računalni vid, daje kratak odgovor:

“Kao i sve ostalo, i portali moraju postati pametni”. Dodaje da sada ne može dati više informacija, jer je riječ o budućim funkcionalnostima pa je taj projekt zasad obavijen velom poslovne tajne.

Prvi inoklijenti

Val zapošljavanja dio je poslovne strategije Styria Digital Services koji, uz interni razvoj CMS-a za Styrijina izdanja, taj isti proizvod prodaje na domaćem i međunarodnom tržištu. Možina navodi da su dosad već radili projekte na StyriaCMS-u u Crnoj Gori, Sloveniji i Austriji. Mahom je riječ o Styrijinim izdanjima, poput novog portala za ljubitelje tenisa Tennisnet.com, koji dolaze iz njemačkog govornog područja – Austrije, Njemačke i Švicarske.

“Imali smo šest mjeseci da od početne ideje s klijentom razradimo detalje projekta i na StyriaCMS-u izgradimo portal za koji smo dodatno programirali modul za automatski dohvat rezultata svih teniskih mečeva u svijetu, i to u stvarnom vremenu”, kaže Možina. Usto, Styria Digital Services sličan je projekt u Sloveniji radio za velikog izdavača. A upravo je to smisao poslovnog širenja. “Naš CMS je vrlo specifičan i cilj nam je da budemo najbolji upravo na tom specifičnom dijelu tržišta i ponudimo većim izdavačima i korporativnim korisnicima u regiji te u zapadnoj i središnjoj Europi najbolji CMS za medijske elektroničke publikacije”, objašnjava. Naglašava da će StyriaCMS takoreći biti isključivo hrvatski izvozni proizvod.

Nikša Gopčević, direktor razvoja i produkcije digitalnih medija, s ponosom pravda sve kvalitete sustava: “CMS koji nudimo na globalnom tržištu je plod znanja koje smo stekli dugogodišnjim razvojem vodećih hrvatskih portala i to nam daje samopouzdanje da možemo i znamo biti konkurentni”. Navodi da su svjesni da su globalni igrači jaki, ali da žele izaći na tržište s njima i boriti se ravnopravno za klijente. Kaže da se ne mogu nadati uspjehu ako nisu spremni preuzeti rizik i dokazati da je njihov CMS jednako dobar, ako ne i bolji od konkurencije.

“Osim izdanja unutar kompanije, poput Večernjeg lista, 24sata, Poslovnog dnevnika, okrećemo se izvozu zbog strukture tržišta u regiji, a i velikom potencijalu na zapadnom tržištu”, kaže Možina.

StyriaCMS počeo se razvijati prije nekoliko godina kad je na tu platformu prešao portal 24sata.hr. s 1,38 milijuna jedinstvenih posjetitelja koliko je prema podacima Gemiusa imao u srpnju, 24sata.hr najposjećeniji je portal u Hrvatskoj. Štoviše, tu laskavu titulu 24sata.hr nosi, uz jedan kraći prekid, posljednje tri godine.

Sličan rezultat zabilježio je i Vecernji.hr, koji je u kratkom vremenu otkako je njegov razvoj preuzela Styria Digital Services skočio po posjećenosti s osmog na treće mjesto u Hrvatskoj. Tijekom srpnja Vecernji.hr je zbog napredovanja Njuškala došao na mjesto petog portala po posjećenosti s 1,17 milijuna jedinstvenih posjetitelja.

“Podaci ukazuju da donosimo opipljivu korist portalima za koje radimo, a 24sata.hr će, primjerice, imati još veće mogućnosti najkasnije do kraja godine, kad portal prijeđe na novi StyriaCMS”, kaže Gopčević. I ostali će portali Styrie 2016. prijeći na novu, napredniju verziju StyriaCMS-a na čijem razvoju radi 40 stručnjaka. “Tako jak razvoj i činjenica da StyriaCMS koriste najveći portali u Hrvatskoj, koji u 5-10 sekundi prime po 10 do 20 tisuća zahtjeva od korisnika za prikazom internetskih stranica paralelno, omogućio nam je da ga usavršimo i stvorimo proizvod koji većim izdavačima omogućava rast portala bez bojazni da će stalno morati kupovati nove poslužitelje”, kaže Možina.

Lagana personalizacija

Novi StyriaCMS, dodaje, neće se samo prilagođavati rastu broja čitatelja već će se prilagođavati i svakom korisniku. Dok će doprinos stručnjaka za analitiku velikih podataka u području računalnog vida biti vidljiv na CMS-u u budućnosti, ali će već nova verzija CMS-a donijeti pravu malu revoluciju u jezično razumijevanje korisnika.

“Sustav neće samo raditi provjeru pravopisa već će, dok ga koristi, učiti vaš jezik, te pomagati oko gramatike i pravopisa. Olakšat će navigaciju i pretraživanje portala”, kaže Možina. Takva tehnologija olakšat će i personalizaciju sadržaja odnosno prilagođavanje sadržaja preferencijama čitatelja, personalizirano oglašavanje i native oglašavanje te pokazati da je kontekstualno strojno učenje jezika moguće na bilo kojem svjetskom jeziku.

“Novi će sustav tehnički urednicima i novinarima omogućiti da unos članaka rade ispod tri minute, a promjenu izgleda naslovnice unutar 15 sekundi, sve u sučelju koje si sami mogu prilagoditi”, kaže.

Po pitanju monetizacije, u novi je CMS ugrađena napredna analitika ponašanja korisnika. Anonimizirana je kako bi se korisnicima osigurala privatnost, ali urednicima dala kvalitetna informacija o tome što korisnike stvarno zanima. Nova analitika nije vezana samo za podatke s portala već i informacije koje dolaze s društvenih mreža. “Tako se korisnik može posvetiti ostvarenju ciljeva – zadovoljnih i što brojnijih čitatelja s jedne, i što uspješnije monetizacije portala s druge strane, a ne mora se uopće brinuti o tehnologiji”, zaključuje Možina.

>>Goran Gavranović novi glavni urednik 24 sata, Miro Mauhar i Andrea Borošić članovi Uprave

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

PG
poducavam-glupe
14:39 25.09.2015.

Kako se širi u inozemstvo, ako je od tamo došla :)?

GU
guderian
09:42 29.09.2015.

s obzirom da u tisini poskupljuje gorivo a nema uopce o tome informacija u medijima... pisem ovdje, Kako to da gorivo poskupljuje a u proteklih tjedan dana cijena nafte je pala, a i tecaj dolara je nizi ???????? jel opet stvar u mediteranskom trzistu hahahhahah