rast poslovanja

Svaki treći građanin Hrvatske pere kosu šamponom kupljenim u dm-u

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Svaki treći građanin Hrvatske pere kosu šamponom kupljenim u dm-u
24.10.2013.
u 13:18
DM planira u idućoj godini uložiti 50 milijuna kuna u razvoj poslovanja, otvaranje novih poslovnica i zapošljavanje
Pogledaj originalni članak

Drogerijski lanac dm u poslovnoj je godini 2012./2013., koja je završila krajem rujna, ostvario 1,96 milijardi kuna prometa, što je za 1,2% više nego godinu ranije. Očekivana bruto dobit bit će oko 100 milijuna kuna ili 10-ak posto manja u odnosu na prethodno razdoblje, čemu su najveći razlog povećane povoljne kupnje u dm-u za oko 40 milijuna kuna. Samo u lanjskoj poslovnoj godini dm je, naime, za 80.000 svojih vjernih kupaca, koji svakodnevno posjećuju njihove trgovine, kroz različite programe osigurao 140 milijuna kuna ušteda, kazao je na današnjoj konferenciji za novinare direktor dm-a Mirko Mrakužić.

Kao lider na tržištu drogerijskih proizvoda dm je, tvrdi Mrakužić, ostvario tržišni udjel od 25,84%. No kad su u pitanju samo drogerijski lanci (a ne i trgovački centri koji drže kozmetiku) drže gotovo 80% tržišta, dok sve svoje obveze u prosjeku podmiruju u roku 26 dana.

- Kontinuirana ekspanzija te usmjerenost na usavršavanje asortimana koji kupcima omogućuje zdraviji i kvalitetniji život osigurali su dm-u mjesto tržišnog lidera. Poslovni rezultati dm-a u protekloj poslovnoj godini velikim su dijelom rezultat našeg 40 godina dugog naslijeđa. Danas, jednako kao prije četiri desetljeća, svjesni smo da je usklađivanje djelatnosti s povratnim informacijama kupaca ključ uspješnog poslovanja - naglasio je Mrakužić, direktor dm-a, najavljujući kako s odgovornim i uspješnim poslovanjem nastavljaju i u novoj poslovnoj godini. Planiraju otvoriti 8 novih i modernizirati 10 starih prodavaonica, zaposliti nove ljude i širiti ponudu prirodnih proizvoda, dok su predviđena ulaganja od oko 50 milijuna kuna.

Četvrtu godinu zaredom najbolji hrvatski poslodavac

Najbolji hrvatski poslodavac četvrtu godinu zaredom u lanjskoj je poslovnoj godini investirao više od 43 milijuna kuna, od čega je velik dio uložen je u 19 novootvorenih i moderniziranih starih prodavaonica. Dok drugi slijede trend smanjenja formata, oni ih povećavaju, smije se Mrakužić. Danas dm ima 152 prodavaonice u 60 hrvatskih gradova, a u devet prodavaonica dm-a djeluju i odjeli bezreceptnih lijekova i medicinskih proizvoda, što je zasigurno potencijal i šansa za otvaranje i razvoj novih radnih mjesta za farmaceute. Inače, u protekloj poslovnoj godini stvorena su 42 nova radna mjesta. Dnevno je zaprimano po 120 molbi za posao, i na svaku od 30.000 zaprimljenih molbi je odgovoreno, hvale se u dm-u.

Prema istraživanju agencije Ipsos Puls iz listopada 2013., 68% ispitanika dm smatra tvrtkom koja najviše brine za svoje djelatnike. Naravno, tome u prilog ide i prosječna neto plaća u prodavaonicama od 8304,79 kuna. U odnosu na godinu ranije bruto plaća je povećana za iznos inflacije od 3,4%.

I u ovoj poslovnoj godini, dm je prvi izbor kupovine kozmetike i proizvoda za djecu (Ipsos Puls). Svaki treći građanin Hrvatske pere kosu šamponom kupljenim u dm-u, svaka druga četkica za zube i svaka treća pasta kupljene su u dm-u, a čak 3/4 beba rođenih u Hrvatskoj u protekloj godini dio su dm babybonus programa.
Kontinuirani rast udjela dm-ovih marki u ukupnom prometu na 26% pokazuje da kupci dm-a prepoznaju njihovu kvalitetu. Trenutačno ih je 21, pri čemu računaju i na domaće proizvođače, pogotovo kad su u pitanju ekološke marke, no hrvatski proizvođači gotovo poslovično imaju problema s količinama. Doznajemo kako dm upravo pregovara s tvornicom Jadran oko marke čarapa za dm. Od 13.996 proizvoda u asortimanu dm-a, 1310 je hrvatskih, nešto manje od 10%, ali ih isporučuju 234 hrvatska proizvođača.

Čak 91% ispitanika redovito ili povremeno kupuje proizvode dm marke, a 76% ispitanika lojalno je dm-u zbog izvrsne cijene i kvalitete dm marke (Ipsos Puls).
Od kako je dm počeo s poslovanjem u Hrvatskoj dosad je uloženo više od 100 milijuna eura, rekao je Mrakužić.
Na globalnoj razini, kompanija čija je vrijednost prije nekoliko godina procijenjena na više od milijarde eura, ostvarila je 7,69 milijardi eura ukupnog prometa. Ima 2893 prodavaonice i zapošljava 49.314 djelatnika.

>>Najpoželjniji poslodavac je dm, slijede T-HT i Agrokor

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.