brendiranje hrvatske

Švicarska Mediterana – imamo dalmatinske pse, kravatu i otoke

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Švicarska Mediterana – imamo dalmatinske pse, kravatu i otoke
27.01.2013.
u 19:17
Treba osmisliti nešto što nas neće financijski opteretiti, a što će biti efektno i predstaviti ono što smo mi, a što nema svatko
Pogledaj originalni članak

Po ulasku u Europsku uniju Hrvatska bi se trebala nametnuti isticanjem svojih osobitosti i izgraditi imidž po kojem će postati prepoznatljiva. Važnost dojma primijetio je i premijer Zoran Milanović koji je prošli tjedan, donoseći odluku o osnivanju odbora za obilježavanje pristupanja Hrvatske EU, naglasio da treba iskoristiti “25 sekundi u kojima će nas vidjeti dobar dio svijeta”.

– Treba osmisliti nešto što nas neće financijski opteretiti, a što će biti efektno i predstaviti što smo mi, a što nema svatko. Važan je to kreativni zadatak – kazao je Milanović.

No ipak nije sve u 25 sekundi. Zemlje koje su prije nas pristupale u EU mjesecima su se pripremale da ih ostale članice zajednice prepoznaju. Profesor Božo Skoko, autor knjige “Država kao brend – Upravljanje nacionalnim identitetom”, drži da se Hrvatska nedovoljno brine o svome imidžu.

– O tome govori i činjenica da nema ni jedne državne institucije koja o tome vodi sustavnu skrb. Hrvatska nedovoljno promovira i ističe svoje prednosti i atribute, osim kroz turističku promociju – procjenjuje Skoko upozoravajući da su posljednji trenuci da se trgnemo. Hrvatska za prepoznavanje može koristiti kulturnu baštinu, prirodne raznolikosti, razvedenu obalu, gastronomiju, sportske uspjehe... nabraja Skoko.

Još je konkretniji dizajner Boris Ljubičić koji se identitetom Hrvatske bavi 20 godina. Autor je prepoznatljivih kvadratića za koje drži da trebaju biti “logo” Hrvatske. Upečatljivi su i pamtljivi jer ih nitko nema, naglašava. Ljubičić ima i konkretne prijedloge po čemu Hrvatska može biti prepoznatljiva.

– Mi od sebe moramo napraviti Švicarsku Mediterana! Moramo širiti prepoznatljivost po kravati, otocima i razvedenoj obali, psima dalmatincima... Ti su psi jedinstveni i zna ih cijeli svijet. Treba se znati brendirati. Kod nas se priča o poznatim vinarima, no po vinu nismo poznati. Trebali bi se vinari ujediniti i nastupiti zajedno prema svijetu – kaže Ljubičić. Smatra da nam Švicarska treba biti uzor jer je mala zemlja s najviše brendova – sireva, satova, noževa, garde... U Ministarstvu vanjskih poslova napominju da brendiranje nije “nadležnost samo jedne institucije ili jednog ministarstva”, no da oni kontinuirano rade na promociji Hrvatske. Realiziran je festival Hrvatske u Francuskoj (60 događaja na 45 prestižnih pariških lokacija tijekom 4 mjeseca). Sličan će se projekt organizirati u Velikoj Britaniji i Njemačkoj, najavljuju iz ministarstva.

>> Ključ uspjeha na tržištu - dobar dizajn i brendiranje

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

LU
lutomirski
18:17 29.01.2013.

mate112; moj dragi Svicarska je dobila potporu od 1 Miliardu Euro za znanstvene svrhe, to jedna Hrvatska nece nikada dobiti jer bi to odmah vlada podijelila izmedu sebe, to je razlika...

LO
Londoncanin
20:03 27.01.2013.

Prvo, rijec brand se izgovara onako kako se i pise [brand]! Zanimljivo je da onih desetak Engleskih rijeci sto se u Hrvatskoj korisit, sve i jedna se krivo izgovaraju. Valjda stoga sto ljudi ne znaju da se neke rijeci izgovaraju kako se i pisu (jos su primjeri flat [flat], Apple [aple], scanning [skaning] da nabrojim samo neke. To se lako provjeri na netovskim rijecnicima koji imaju opciju izgovora i to Americkog i Engleskog engleskog.

P1
profesorzag 1
22:43 27.01.2013.

Švicarska Mediterana – imamo dalmatince, kravatu i otoke !! ----A sta je Zagorje, sta je prsut, a sta je Hrvatsko vino sto pije najjasveremenija elita svijeta, a sta je savremene korpupcija a sta je nezaposlenost pa sve to BRENDIRA HRVATSKU posebno nezaposlenost !!