Potrošači su često u neravnopravnom položaju u odnosu na pružatelje financijskih usluga, posebno banke, i zato je vrlo važno stalno financijsko obrazovanje i zaštita potrošača, rekao je Peter Harrold, direktor Svjetske banke za srednju Europu i baltičke zemlje na današnjem predstavljanju Dijagnostičkog pregleda zaštite potrošača i financijske pismenosti za Hrvatsku u Ministarstvu financija.
- Banke uvijek vrlo dobro znaju što u ugovorima piše, a građani često i ne znaju što potpisuju kad podižu kredite iako posljedice mogu biti tragične što se pokazalo primjerice u SAD-u za vrijeme ove krize kada su stotine ljudi ostale bez krova nad glavom - upozorio je Harrold naglašavajući nužnost boljeg upoznavanja građana s njihovim pravima kao potrošača.
Državni tajnik Ministarstva financija Zdravko Marić rekao je kako se područje financijske pismenosti i zaštite potrošača svakodnevno razvija i unapređuje te kako će Hrvatska konstantnim praćenjem i implementacijom nabolje europske prakse i regulative EU i dalje doprinositi podizanju razine prava zaštite potrošača i financijske pismenosti.
Prema objavljenom izvješću Svjetske banke u svijetu svake godine 150 milijuna novih potrošača preuzima financijske obveze, od čega se dio zadužuje iznad svojih mogućnosti, a dio uopće nije upoznat sa svojim financijskim pravima i obvezama. U Hrvatskoj se dug stanovništva između 2003. i 2008. godine povećao sa 25 na 40 posto, navodi se u izvješću, uz brza povećanja stambenih kredita vezanih uz euro, švicarski franak ili neku drugu stranu valutu.
Sami kriminalci i zločinci, odgovorni za neizmjernu patnju i gubitak života ........