Nacrt konačnog prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji je ovih dana Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo drugim tijelima državne uprave, donosi neke važne izmjene u regulaciji tržišta taksi-usluga u odnosu na prijedlog tog zakona koji je bio krajem prošle godine pušten u javno savjetovanje. Ostale su odredbe koje znatno liberaliziraju taksi-tržište – ukidanje ograničenog broja taksi-dozvola u gradovima i općinama te da vlasnik licencije može dobiti dozvolu u bilo kojem gradu i općini. Ostala je i mogućnost upotrebe taksimetra ili internetske aplikacije, što ide naruku Uberu koji i u nacrtu konačnog prijedloga nije posebna kategorija prijevoza, nego je svrstan u taksi-usluge.
Potrebna znanja
No prema novoj verziji zakona znatno će biti teže doći do taksi-licencije. Naime, u prvoj verziji bilo je propisano da taksi-prijevoznik ne mora biti stručno osposobljen, dok je u novoj verziji ta obveza ipak propisana. A to znači ta će oni koji budu htjeli taksirati morati i dalje, kao što je to propisano i u postojećem Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, polagati ispit o stručnoj osposobljenosti koji obuhvaća znanja iz građanskog, gospodarskog, radnog i socijalnog prava, poreznih propisa, financijskog upravljanja, pristupa tržištu prijevoznih usluga, tehničkih standarda i organizacije poslovanja te sigurnosti u cestovnom prometu.
Za ishođenje taksi-licencije uz dokaz o stručnoj osposobljenosti, među ostalim, bit će važno imati i dobar ugled (bez presuda za kaznena i prekršajna djela) te važeću policu osiguranja svih putnika u vozilu kojim se obavlja autotaksi prijevoz. Nelegalne taksiste će osim cestovnih inspektora i komunalnih i prometnih redara, kako je bilo predviđeno u prvom, prema novom prijedlogu, hvatati i službenici MUP-a i Carinske uprave. U nacrtu konačnog prijedloga zakona navedeno je i da će on biti donesen po hitnom postupku kako bi se prijevozno tržište uredilo prije početka turističke sezone i jer se njime provode četiri Uredbe EU. Sljedeći tjedan taj bi prijedlog zakona trebao biti raspravljen na sjednici Povjerenstva za zakonodavstvo Gospodarsko-socijalnog vijeća.
Taksisti su pak ovaj tjedan kad su podnijeli kaznenu prijavu protiv ministra Olega Butkovića i njegovih suradnika zbog neprovođenja postojećeg Zakona o cestovnom prijevozu, naveli da je novi zakon stavljen u hitnu proceduru. Iz Ministarstva su to demantirali i naveli da je u tijeku postupak prikupljanja mišljenja ostalih tijela državne uprave čiji će se komentari morati analizirati. U Ministarstvu su nam kazali da je nacrt konačnog prijedloga Zakona nastao na osnovi javne rasprave te da je on podložan izmjenama sve do njegova slanja na sjednicu Vlade.
Izvješće o savjetovanju
Naveli su da će sljedeći tjedan objaviti izvještaj o provedenom javnom savjetovanju. Kad bi pak zakon trebao ići na Vladu, kažu da nije poznato. No u konačnom prijedlogu je navedeno da će zakon stupiti na snagu 1. svibnja 2018.
Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:
Od nereda rade još veći nered i haos