Tvrtka kći Tankerske plovidbe, najvećeg hrvatskog brodara, Tankerska Next Generation d.d., u siječnju ide na inicijalnu javnu ponudu u kojoj se nada prikupiti i do 220 milijuna kuna, odnosno oko 40 milijuna dolara. Bit će to prvi IPO u Hrvatskoj od 2007., a u njemu će sudjelovati i dio mirovinskih fondova, doznajemo iz investicijskih krugova. U Tankerskoj plovidbi kažu da su se na taj potez odlučili jer je to najjednostavniji i najpristupačniji način za prikupljanje kapitala u trenutku kada banke nisu sklone financirati brodarske kompanije.
Gotovo istovremeno dionice Tankerske plovidbe u kojoj Silba Participations B.V. ima 82,87 posto povlače se s burze.
Velik interes ulagača
Tankerska plovidba računa na interes u redovima institucionalnih ulagača, ali i na male investitore. Također, ponudit će se mogućnost malim dioničarima da zamijene dionice matične tvrtke koja se s burze povlači za tvrtku kćer koja će na burzama biti listana u budućnosti. Interes u redovima institucionalnih ulagača je velik pa tako doznajemo da će barem dva od četiri obvezna mirovinska fonda plasirati novac u brodara. Mirovinci su potkraj studenog imali 65 milijardi kuna imovine, od kojih je, prema podacima objavljenima na stranicama Hanfe, tek 6,8 milijardi kuna plasirano u dionice domaćih tvrtki.
Vodeći ljudi mirovinskih fondova objašnjavaju da je problem u nedostatku dobrih projekata. Izlazak Tankerske plovidbe u tom je kontekstu potez učinjen u pravom trenutku. Tržište je gladno dobrih prilika za investiciju, a riječ je o dobrom projektu koji može imati velik uspjeh. Novcem iz IPO-a u Tankerskoj namjeravaju financirati daljnju diversifikaciju poslovanja. Nova tvrtka bit će zadužena za prijevoz naftnih derivata ekobrodovima. Zasad imaju dva broda i jedan u gradnji, a nakon IPO-a planiraju udvostručiti kapacitet tvrtke za prijevoz.
– Očekujemo da će Tankerska Next Generation već prve godine poslovanja ostvariti dobre poslovne rezultate jer su oba broda iz flote već iznajmljena te posluju s dobiti. Tankerska Next Generation 100 posto svojih prihoda ostvaruje na stranom tržištu te kriza u Hrvatskoj ni na koji način ne utječe na poslovanje tvrtke – istaknuo je za Večernji list direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić (na fotografiji) te napomenuo da u budućnosti većinu dobiti namjeravaju isplaćivati dioničarima putem dividende. Iako je cilj prikupiti 40 milijuna dolara, Tankerska plovidba namjerava zadržati više od 50 posto u novoj tvrtki koja u ovom trenutku ima 255 milijuna kuna temeljnog kapitala raspoređenog na 4 milijuna dionica.
Tankerska plovidba na burzi vrijedi 325 kuna po dionici.
Oporavak tržišta
Tankerska plovidba želi se preorijentirati na tržište kojem analize predviđaju svjetliju budućnost od tržišta prijevoza sirove nafte. Dapače, trendovi pokazuju da će se rafinerijski biznis seliti na istok, dok će se u Europi rafinerije polagano gasiti. Indeksi koji pokazuju cijene brodarina padaju, ali vozarine za tankere ipak zadržavaju cijenu u odnosu na BDI indeks za sipki teret koji je u godinu dana pao na 33 posto vrijednosti, s više od 2200 bodova na samo 780 boda. U prijevozu naftnih derivata moglo bi se reći da se tržište počelo oporavljati, kaže Pavić, jer je dinamika ponude i potražnje brodskog prostora takva da upućuje na rast vozarina u budućnosti, što potvrđuju i uvjeti na tržištu i analitičari koji prate sektor.
>> Tankerska plovidba dokapitalizirala tvrtku kćer Tankerska Next Generation
Internaconalna kompanija VARIO TRADIN SOLUTIONS LTD.sa sjedistem u Londonu i filijalama u Monaku .Minsku.Dubaju.Moskvi i Stutgartu pokazuje signale za invensticiju u Hrvatskoj. Kako kaze jedan od sefova Hrvat V. Poldrugac Wossh cekamo samo da se stabilizira situacija jer kako vidimo tu je samo problem kako i ko ce biti na vlasti a sto ce biti sa malim covjekom niko se ne sekira . Zadnjih 20 godina sve je pokradeno i krivo vodeno. Izgradili smo stotine prodajnih centara a u isto vrijeme tvornice i radna mjesta unistili. Stalno je stotinjak nazovi politicaru na vlasti ili zele vlast i to traje 20 godina . Razgovarao sam i u Brislu sa nekim ljudima iz uprave unije i istog su misljenja i dok se radikalno to ne promijeni sanse su nam nula. Kompanija je u stanju sa svojim poslovnim partnerima iz bivseg SSSR-a i uz podrsku poslovnih ljudi iz Emirata bez problema finacirati velike projekte.