Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom Konzum stječe 100% udjela u temeljnom kapitalu drogerije Kozmo, priopćili su jučer iz AZTN-a. Tom koncentracijom Konzum se vraća na mjerodavno tržište trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama u Hrvatskoj.
Naime, Kozmo je u sklopu Konzuma poslovao od 2005., a 2009. prodan je društvu Nexus, u kojemu je Agrokor Ivice Todorića jedan od ulagača. Koncentracijom s Konzumom omogućit će se pak financijska konsolidacija, veća konkurentnost i dugoročna održivost te daljnji razvoj poslovanja te drogerije, koja među četiri takmaca na tržištu drži treće mjesto, iza dm - drogerie markta i Müllera.
Samo za 15-milijuna kuna prihoda “bježi” Bipi, ali od nje ima gotovo dvostruko veći neto gubitak – 63,45 milijuna kuna, što je nastavak dugogodišnjeg negativnog trenda. Iako posluje u 17 županija, bitnije udjele, od 10 do 20%, drži samo u Dubrovačko-neretvanskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Požeško-slavonskoj županiji.
Konzultant Drago Munjiza kaže da je percepcija cijele poslovne zajednice da je Agrokor čitavo vrijeme imao znatan utjecaj na operacije Kozma, dok je utjecaj ostalih ulagača bio financijske prirode. Danas su financijska konstrukcija i nivo operacija u Agrokoru potpuno drugačiji nego u vrijeme pokretanja projekta Kozma, no on očito nije ispao idealno.
Kozmo je zakasnio pokupiti dobre lokacije, a zbog utjecaja Agrokora ograničen je u asortimanu – kaže Munjiza. Iza dm-a, koji je u nas izvrsno iskoristio “first mover” prednost, te Müllera, koji je pet godina poslovao samo s jednim prodajnim mjestom, ali je uveo asortiman proizvoda za razvijeno europsko tržište kakav se drugdje ne može kupiti, Kozmo ni u čemu nije bio najbolji i prvi. Tip potrošača koji kupuje u drogerijama preferira izvrsne lokacije u centru te kvalitetu proizvoda i ekskluzivnost u odnosu na cijenu po čemu je Kozmo svojim konceptom uvijek bio negdje između zaključio je Munjiza.
Snizite cijene, samo to. Ali Vam to ne pada da napravite ;(